Episoade din viata...

Description of your first forum.
Ignea Marius
Posts: 263
Joined: 08 Feb 2011, 15:18
Location: Timisoara

Moeciu-impresii si reglajul 5...

Post by Ignea Marius »

Dupa cum stiti eu am fost la tabara organizata de Audiologos de la Moeciu,doar datorita faptului ca am beneficiat de voucherul oferit de firma Med-El pe care nu l-am utilizat la tabara noastra de la Caciulata...
A fost o intilnire extrem de constructiva pentru mine dat fiind ca am reusit sa cunosc 2 persoane adulte implantate cu care am avut discutii foarte interesante legate de procesul de recuperare...Aceste 2 persoane au fost auzitoare pina la momentul implantarii,in mod evident recuperarea lor a fost foarte rapida-intre 2 si 4 luni.Un fapt demn de semnalat este ca aceste 2 persoane pina la momentul implantarii si-au insusit labiolectura care le-a fost utila in procesul de comunicare cu alte persoane din mediul auzitor.
Am efectuat si reglajul numarul 5 si totodata o audiograma care a iesit exceptional(reglajul s-a facut si dupa frecventele sunetelor joase si inalte).Din pacate nu pot posta poza ultimei audiograme deoarece depaseste capacitatea admisa de attachement... :( Insa cine are cont pe Facebook si ,,m-a agatat''virtual o poate viziona in cadrul profilului meu.Audiograma este aproape liniara de la 20 Db.
Reglajul a fost efectuat seara si imediat dupa aceea am constatat cu bucurie ca vocile nu mai sint atit de amplificate sau ingrosate;tot ce auzeam inainte se auzea acum aproape natural,vocile feminine se aud acum cu adevarat diferit de cele barbatesti....
Au fost atit copii implantati cit si protezati,o parte din ei candidati pentru implant,am cunoscut-o pe doamna doctor Neagu,o femeie dedicata si extraordinara a carui copil este deficient de auz,precum si pe domnul doctor Stamate a carui prezentare a fost magistrala,presarata cu niste superbe citate de Sun Tzu.Si prezentarea doamnei doctor Neagu precum si a doamnei doctor Trales au fost exceptionale,la subiect si deschise oricarui participant la prelegeri.
S-a ridicat problema faptului ca in toata tara s-au realizat foarte putine implanturi intre 3 si 5 la fiecare centru de implant din Romania;deja a inceput luna septembrie si pacientii sint in asteptare,Ministerule Sanatatii se eschiveaza si joaca un dureros ping-pong atit cu pacientii cit si cu spitalele care au redactat dosarele de implant... :( si anul se apropie de sfirsit...
S-a discutat printre altele de absurditatea prezentarii anuale a copiilor la comisiile de expertiza(in care intra si sindrom Down si alte afectiuni nu doar cele auditive) si s-a ridicat problema realizarii unor petitii,despre care am postat si eu in cadrul acestui Forum-intrati pe ,,Cautare''-petitii si veti constata ca am 11 postari legate de acest aspect...
O veste buna ar fi ca mai multe ONG-uri si asociatii din tara s-au implicat in realizarea unui proiect de lege privine schimbarea legii 448,vorbind virtual cu citiva dintre initiatori lucrurile merg momentan bine,inca mai sint destule obstacole de ordin legislativ...insa se spera ca acest proiect de lege sa fie depus in acest an...
Cam atit...
Cu prietenie,
Marius Ignea,
Timisoara.
Ignea Marius
Posts: 263
Joined: 08 Feb 2011, 15:18
Location: Timisoara

Noutati legate de evaluare si incadrare handicap !!

Post by Ignea Marius »

Via Facebook am descoperit anumite noutati legate de evaluare si incadrare a handicapului...
Am incercat sa distribui prin asociatie sau domnul Toni Bogdan insa time-line-ul(cronologia Facebook) este blocat...
Am considerat sa postez pe topicul meu acest fapt pe care il inserez mai jos:
,,Cum arată la acest moment discuțiile legate de schimbare instuției responsabile cu evaluarea și încadrarea în grad a persoanelor cu dizabilități:
1. Se numește Institutul Naţional de Expertiză Medicală şi Recuperare a Capacităţii de Muncă.
2. Se va afla în subordinea Casei de Pensii.
3. Vor să înceapă funcționarea efectivă din 1 ianuarie 2014.
4. Vor face evaluare atât pentru persoane cu dizabilități, cât și pentru persoane invalide.
5. Vor să preia evaluarea și încadrarea în grad atât a adulților, cât și a copiilor.
6. Toată acestă mutare se va face prin HG (încă nu a apărut) în baza legii 292/2011 privind sistemul de asistență socială din România, Art. 110
Deși legea vorbește de evaluare conform CIF (Clasificarea Internațională a Funcționării), ceea ce nu se face nici în structurile de acum, nu îmi dau seama dacă este realizabil în această nouă structură. Temerea mea este că ne îndepărtăm și mai tare de acest scop. Cred că organizațiile persoanelor cu dizabilități ar trebuie să înceapă discuția pe acestă temă și să se pornească discuții de clarificare cu autoritățile. Ar trebui sesizat și Consiliul Național al Dizabilității.''
Sint deja mai multe asociatii implicate in aceste discutii si care constata o schimbare nu tocmai in bine a acestor puncte de mai sus :
Asociatia Voci Neauzite;Asociatia Mara;Alpha Transilvania(prin Andreia Moraru din Tirgu Mures) si altele...
Eventual sa incercam sa aflam mai multe legate de aceste situatii care se vor ivi pe viitor,care pot deturna in mod inechitabil legea 448 care incearca sa fie modificata prin acele asociatii mai sus enumerate.
Se va ivi un alt sistem birocratic si greoi care mai mult va incurca problematica tuturor celor implicati in realizarea de dosare de handicap atit pentru copii cit si pentru adulti...
Cind voi mai afla ceva noutati legate atit de schimbarea legii 448 si aceste aberatii semnalate mai sus o sa va anunt...
Succes copiilor in noul an scolar!!
Cu prietenie,
Marius Ignea
Timisoara.
Ignea Marius
Posts: 263
Joined: 08 Feb 2011, 15:18
Location: Timisoara

Au trecut deja 2 luni de la al cincilea reglaj...

Post by Ignea Marius »

Iata ca au trecut deja 2 luni de la al cincilea reglaj...
Dupa cum stiti sint si in ultimul an in care am mult de munca...Deja am studiat materialul pentru licenta din vara,urmind sa-l redactez pe calculator,pentru a nu intra in criza de timp...In acest semestru am inceput si practica didactica la CSEI,,Constantin Pufan''din Timisoara la o clasa de a IV-a,dupa cum se stie deja nu mai sint atit de multi deficienti de auz,incet incet isi fac loc si alte deficiente asociate pentru o oarecare integrare scolar-educativa...Pare sa fie o veste buna ca tot mai multi parinti ai copiilor deficienti de auz fie protezati fie implantati aleg sa-si trimita copiii la gradinite sau scoli de masa.Insa doar noi,acesti membri ai Asociatiei(si nu numai) stim cit de greu este sa convingem conducerile scolilor ca nu exista probleme de integrare a minunatilor nostri copii;si totodata o sisifica munca de convingere a cadrelor didactice si a parintilor elevilor ,,normali'' pentru intelegerea copiilor nostri...
Tot pentru a nu intra in criza de timp la prima sesiune de examene incerc sa prezint cit mai repede proiectele de seminar,pentru a face loc si studiului pentru sesiune...
Am participat deja la doua conferinte;una legata de interventie timpurie,iar cealalta legata de integrare scolara(la aceasta avind si o sustinere a unui proiect de cercetare cu inca doua colege vizind optica unor cadre didactice fata de integrarea reala a copiilor cu diferite deficiente in scolile de masa) urmind ca pe 22 noiembrie sa mai particip la o asemenea conferinta legata de integrarea scolara.
Ar mai fi si acel proiect initiat de CREI/CJRAE Timis care din pacate inca nu a demarat unde voi prezenta la citeva scoli de masa evolutia mea scolara si sociala ca deficient de auz...
Deci pot spune ca am o perioada destul de incarcata... :D
Dar sa revin la evolutia mea auditiva din parcursul celor 2 luni...
Daca in prima luna incetul cu incetul procentul de intelegere a cuvintelor incepea sa treaca de 30% acum pot spune ca se apropie de 55%...Multi factori sint totusi importanti in cazul meu,dat fiind si virsta mea de 45 de ani-propriu-zis am doar 8 luni de virsta auditiva pe urechea dreapta(implantata):timbrul vocii;zgomotele de fond;rezonanta salii...
Din punct de vedere al audibilitatii zgomotelor evolutia este chiar surprinzatoare...
Aud ca suna telefonul fix de la vecinul de deasupra mea,trenul care pleaca de la gara in miez de noapte(locuiesc cam la 15 minute de gara deci ar fi o distanta de vreo 800 de metri)vocile copiilor care se joaca vis-a-vis de blocul meu(unele cuvinte intelegindu-le aproape perfect,distanta ar fi de vreo 10-15 metri)
Meteorosensibilitatea nu mai este atit de accentuata ca in primele luni de la activare,insa la ultima conferinta la care am participat-probabil datorita undelor electromagnetice cauzate de boxe sau microfoane m-am trezit a doua zi cu o durere teribila de cap ca atunci cind am avut al treilea reglaj din 14 mai...
Probabil la participarea la o viitoare conferinta in aceeasi locatie voi sta cu aparatul auditiv dat fiind ca la prima conferinta unde am participat-si sala fiind mai mare nu am avut asemenea dureri de cap a doua zi...
Sa fie si dimensiunea salii si rezonanta tonala a boxelor/microfoanelor niste factori incomozi pentru mine?
Aparatul auditiv il port deja destul de rar nu cred ca am 10 ore pe saptamina cind il port,de regula seara...
Nu stiu cind si unde se va tine viitoarea tabara,eu in iulie avind de sustinut licenta dupa care examenul de titularizare,probabil anul viitor nu voi putea sa ajung daca va fi o perioada interpusa cu luna de ,,foc''... :(
Cu prietenie,
Marius Ignea,
Timisoara.
Ignea Marius
Posts: 263
Joined: 08 Feb 2011, 15:18
Location: Timisoara

Mici ajustari pe 11 decembrie...

Post by Ignea Marius »

Bine v-am gasit in prag de Nou An !!
In data de 11 decembrie am fost la clinica ORL din Timisoara pentru un control de rutina...S-au facut citeva mici ajustari la citeva frecvente considerate vitale pentru o perceptie auditiva mai buna,evident audiograma nu a suferit nici o modificare majora...
Doamna doctor Trales m-a cam certat pentru faptul ca am uitat sa mai pornesc telecomanda macar saptaminal... :roll:
Adevarul este ca am prins si un job-din pacate nu cel de pe cartea de munca-datorita faptului ca exista de mai multi ani posturi blocate in educatie...Dat fiind ca pedagogii(2) nu fac fata la numarul de copii(43) din internatul CSEI,,Constantin Pufan''din Timisoara,unde,dupa cum stiti din primul an de facultate am inceput ca voluntar,am reusit sa le fiu un ajutor,care imi prinde si mie bine in comunicarea cu copiii,si totodata cunoasterea altor deficiente decit cele de auz...
Larma creata de acei copii probabil m-a facut sa ,,uit''sa mai umblu cu telecomanda de la procesor :roll: Acum dupa acele ajustari pot spune ca m-am obisnuit si respect cu constiinciozitate pornirea saptaminala a telecomenzii...Interesant este ca bateriile se termina cam in 4 zile datorita multitudinii de informatii sonore;de regula fiind doar la facultate si acasa ma tineau chiar si 7 zile...
Am mai postat legat de faptul ca multi parinti cu copii protezati sau implantati prefera sa-si inscrie copiii la scolile de masa,un lucru bun dar foarte greu,atit pentru copii cit si pentru parinti-exemplul lui Stefan Zaharia din Galati-pe care l-ati vazut si pe linkul distribuit in topicul,,Copii cu implant cohlear la televizor''nu cred ca este singurul...Mentalitatile unor ,,normali''tind sa continue,cu repercusiuni asupra unor copii cu implant care vor sa dovedeasca faptul ca DORESC sa razbata in viata...
Dupa acele citeva ajustari intr-adevar am constatat ca inteleg ceva mai bine cuvintele,perceptia auditiva incepind sa treaca usor de 65%...
Stau si ma gindesc la faptul ca la primele 3 reglaje(martie-mai 2013) cind nu distingeam nici un cuvint,si continuam sa ma ajut de labiolectura aveam zile in care suieram printre dinti si-mi puneam intrebarea,,Ce mi-a trebuit mie implant la o virsta ca a mea?!''
Dar mi-am dat seama ca este un proces de durata,in care trebuie sa am rabdare,reglajul din iunie a inceput sa dea rezultate bune,cel din septembrie de la Moeciu a fost ,,cireasa de pe tort'' :D
La Moeciu am avut norocul sa ma intilnesc cu persoane care erau auzitoare si la momentul implantarii(datorita unor diferite cauze ale pierderii de auz)recuperarea lor a fost foarte rapida,fapt ce mi-a dat incredere,tinind cont si de faptul ca la mine o virsta auditiva NU se putea compara cu cele doua persoane cu care am intrat in contact... Si la Caciulata am avut intr-adevar ocazia sa ma intilnesc cu o persoana auzitoare dar si cu Marinela Axinte(deficienta de auz ca si mine) de la Iasi care mi-a explicat mai pe indelete faptul ca pina a ajunge la o intelegere deplina a cuvintelor este o chestiune de durata...
La noi ca adulti deficienti de auz poate dura chiar mai mult de un an sa putem percepe vocile cu claritate...deci rabdarrea trebuie sa fie o arma pe care trebuie s-o avem intotdeauna la indemina.... :roll:
Cam atit...
Va urez un an 2014 cit mai bun !!
http://www.youtube.com/watch?v=sln91KTlc64
Cu prietenie,
Marius Ignea,
Timisoara.
Ignea Marius
Posts: 263
Joined: 08 Feb 2011, 15:18
Location: Timisoara

Iata ca a trecut un an...

Post by Ignea Marius »

Iata ca a trecut un an de la activarea implantului...
Le multumesc doamnelor Anca Modan si Trales Delia pentru rabdarea si profesionalismul cu care m-au indrumat si sfătuit sa fiu inarmat cu calm si perseverenta.
Dar si minunatilor membri ai Asociatei Asculta Viata care m-au convins sa realizez aceasta interventie chirurgicala...
În prezent audibilitatea şi distingerea vocilor umane a ajuns cam la 65% iar percepţia zgomotelor în jur de 90%
Sunt conştient că acest proces de percepţie auditivă optimă mai durează,în timp se vor vedea şi alte rezultate...
Mai am citeva luni pina la finalizarea studiilor,licenta si examenul de titularizare fiind urmatoarele ,,hopuri''
Am un copilas selectat pentru studiul de caz pentru licenta cu care aplic vechea metoda a vibratiilor,se comporta bine dupa aproape o luna,inca nu este protezat;are 6 ani,dependent de limbajul semnelor, si pot spune ca am inceput sa cunoastem cuvinte noi...Poate pronunta diferite foneme-N,L,M,P,B,F,V,S,A,E,O,U( de la S la U din cabinetul scolii)Merg deja pe cuvinte bisilabice,stiu ca pronuntia unor consoane cum ar fi C,G,R(mai ales)SH,J,TZ,Z vor fi mai greu si pentru mine de care sunt constient ca nu le pronunt corect logopedic...Dar pot gasi atitea cuvinte din fonemele amintite...cum ar fi;oala,mama,tata,buba,baba,banana supa si multe altele...Am reusit chiar si citeva propozitii simple cum ar fi,,Eu pap un ou'' ...
Mai am alti 2 copii din clasa a III-a unul implantat si unul protezat de asemenea cu un vocabular oral destul de sarac,cel protezat este foarte inteligent,intelege limbajul scris poate alcatui compuneri scurte si cu sens gramatical,fetita implantata ceva mai greu...Observatiile asupra acestor 3 copii sint facute saptaminal
In studiul meu de caz am mai selectat si un copil al unuia din membrii asociatiei noastre care vorbeste si este in invatamintul de masa,evident ca nu este necesara o observatie saptaminala...
Si faptul ca am implantul cohlear ma ajuta mult sa inteleg pronuntia acestor copii... ;)
Acum stau si ma gindesc:daca sunt situatii in care copiii de la scolile speciale nu pot purta un dispozitiv pentru o audibilitate cit de cit buna,de ce nu se mai foloseste metoda vibratiilor si chiar labiolectura??Pentru ca dupa mine este important sa SIMTI tactil ce poti pronunta...Nu sunt specialist dar mi se pare regretabil ca aceste vechi metode au fost date,,la o parte''datorita tehnologiei,demutizarea realizindu-se exclusiv pe cale auditiva...Dar in situatiile in care copilul nu poate fi protezat si asteapta un implant cohlear?Ramine fara anumite cuvinte usoare intr-un vocabular si depinde de limbajul semnelor??!
Cam atit deocamdata...
Cu prietenie,
Marius Ignea,
Timisoara.
Ignea Marius
Posts: 263
Joined: 08 Feb 2011, 15:18
Location: Timisoara

Mai un pic si vine licenta...

Post by Ignea Marius »

Bine v-am (re)gasit!!
Am fost intr-adevar prins si cu redactarea lucrarii si cu sesiunea...Licenta am finalizat-o acum doua zile...
Sunt deja absolvent urmeaza sa fiu si licentiat.. :roll:
Dupa licenta va urma si concursul de titularizare care din pacate nu-mi va oferi un post pe o perioada nedeterminata,fapt poate cunoscut de unii membri care activeaza in domeniul didactic...
Am avut parte la cursul festiv de o mare si foarte placuta surpriza...Tutorele meu de an si specializare,domnul Mihai Predescu mi-a oferit distinctia Karl Schaffer, mai ales pentru implicarea si reprezentarea comunitătii studentilor cu dizabilităti.Am fost atat de emotionat ca pur si simplu nu am mai avut voce...
Nu acelasi lucru s-a intamplat cand am fost la Sibiu pe data de 13 iunie la invitatia profesorilor de la mine de la facultate pentru lansarea unui proiect de incluziune a studentilor cu dizabilitati...Am avut si acolo in fata auditoriului putine emotii dar am facut fata...nu a fost aceeasi atmosfera festiva de final de ciclu universitar... Este laudabil faptul ca incet incet se incearca o includere in facultati a cat mai multor studenti cu dizabilitati,pentru ca faptul ca au o capacitate mnezica foarte buna nu trebuie sa fie respinsi si marginalizati...
Iata un link unde se vorbeste putin si despre mine:
http://www.tribuna.ro/stiri/eveniment/u ... 97522.html
Totodata din septembrie voi fi angrenat in alte proiecte asemanatoare cu cel de la Sibiu unde Universitatea de Vest este partener cu Universitatea ,,Lucian Blaga'' din Sibiu.
Cat de curand voi mai depana cateva din experientele mele de perceptie auditiva pe parcursul celor aproape 4 luni de ,,tacere''
Cu prietenie,
Marius Ignea,
Timisoara.
Ignea Marius
Posts: 263
Joined: 08 Feb 2011, 15:18
Location: Timisoara

Re: Episoade din viata...

Post by Ignea Marius »

Bine v-am (re)gasit!!
Probabil multi dintre voi au aflat via Facebook de faptul ca nu am reusit la examenul de titularizare,luand o nota sub 5...Nu sunt dezamagit,din contra am fost perfect constient de faptul ca un examen de titularizare nu este ca si la examenele de la facultate din timpul sesiunii...Faptul ca nu am scris definitii ,,ca la carte'' mi se pare oarecum aberant deoarece la o meserie de psihopedagog la un examen de titularizare ar trebui sa se vada experienta si proiectia pe elevi cu dizabilitati si totodata faptul ca poti arata ca nu ai tocit definitiile;pentru ca NICIODATA nu vei putea preda acestora-in cazul in care esti la o scoala scoala speciala-ca in invatamantul de masa...O meserie de psihopedagog dupa mine trebuie sa urmareasca niste competente de relationare cu elevii,nicidecum o ,,toceala''a unor definitii fara nici o legatura cu deficienta....Viata merge inainte,un esec nu trebuie sa ma dezarmeze,nu-i asa ?
Dar sa vorbim despre ceea ce va intereseaza mai mult...evolutia mea audibila... :D
Din pacate inca nu pot vorbi de pe telefonul fix sau mobil(fara a activa difuzorul) ,urechea cealalta o pot utiliza fara aparatul auditiv in convorbirile telefonice SI datorita ,,vechimii''(a se citi antrenamentului auditiv dupa mai mult de 35 de ani de protezare :roll:)
Un aspect interesant este ca daca stau mult in spatii inchise cum dupa cum stiti(sau poate nu stiati) sunt pedagog cu jumatate de norma la CSEI ,,Constantin Pufan'' a doua zi am dureri de cap...Ma refeream la spatii inchise deoarece in activitatile copiilor din internat atunci cand ploua este lesne de inteles ca nu avem cum sa-i scoatem afara,cu atat mai mult ca activitatile educative extrascolare se desfasoara in incinta scolii,definit fiind ca un vacarm de nedescris a peste 30 de voci de copii cu varste cuprinse intre 6 si 17 ani...Evident ca si acei copii care sunt dependenti de limbajul semnelor au tendinta sa tipe sau datorita defectelor de voce sau limbaj,pe langa cei ,,vorbitori''cu anumite deficiente asociate va puteti imagina ce ,,orchestra'' rezulta... ;)
Un amanunt foarte interesant de semnalat ar fi faptul ca,nedistangand inca toate cuvintele fie intr-un dialog din spatele meu fie de la televizor cam la 4 zile NU mai este nevoie sa merg la telecomanda procesorului cum este indicat... IMI DAU seama-datorita educatiei cerebro-auditive ca ,,parca''se aude prea incet :P ajungand acasa de la scoala facand acest proces,mai demult nu sesizam defel faptul ca am un numar minim de zile in care trebuie sa activez telecomanda,de unde si cearta de la reglajul din decembrie 2013...
Cred ca va surprinde definirea ,,cerebro-auditiv''insa dupa o operatie de implant cohlear toate resturile de auz ,,biologic'' NU mai exista....creierul fiind cel care ,,inregistreaza'' si proceseaza informatia auditiva...
Acum poate tind sa isc anumite contradictii prin definirea,,educarea auzului fonematic''dar in opinia mea e vorba de un auz ,,electronizat'' faptul ca creierul are capacitatea prin emisferele sale sa preia informatiile denota si o maturitate pe langa educarea noilor semnale auditive receptionate...
La mine maturitatea cerebrala merge mai greu totusi nu ca in cazul copiilor vostri,pentru ca asa cum am mai spus ei cresc odata cu implantul implicit cu forma de receptie a zgomotelor pe langa insusirea cu mai mult sau mai putin succes a limbajului... sau ca in cazul unor persoane implantate dupa pierderea auzului biologic-unde la ei recuperarea tinde sa mearga foarte repede(intre 3-6 luni),si datorita faptului ca poseda limbaj verbal si o ,,amintire'' a acestuia foarte facila,creierul preluand rapid ,,fisierele'' biologice ale auzului diminuat/pierdut la o implantare...
Evident la copiii implantati in perioada prelinguala(adica necesitatea unui proces logopedic continuu si totodata sustinut prin imbogatirea vorcabularului si mai ales lectura-fara a citi carti NU se poate dezvolta un vocabular scris citit)-din pacate era informatica tinde sa elimine aceasta pasiune de lectura chiar si la copii normal-auzitori...Cred ca multi dintre voi v-ati minunat la tristele perle de la probele de limba si literatura romana atat de la capacitate cat si de la bacalaureat aparut cu mare ,,fast'' in presa virtuala :(
Un alt amanunt pe care l-as semnala ar fi faptul ca este posibil ca eu sa fi fost mai sensibil la realizarea unei radiografii pulmonare necesare pentru angajare,durerile de cap nu au contenit vreo 3 zile... :( Am inteles ca la unii dintre copii implantati nu au fost asemenea reactii ca si in cazul meu,eu ma sfatuisem in prealabil sa stiu daca pot face o radiografie pulmonara si deja mi s-a atras atentia ca este posibil datorita suprafetei mari de radieresa acuz asemenea stari care totusi vor trece si nu vor fi chiar insuportabile...
Momentan imi pastrez jobul meu de pedagog la CSEI ,,Constantin Pufan'' m-am inscris la masterul de Psihologie Educationala si Consiliere Psihopedagogica(sper ca la inscrierile din septembrie sa se completeze necesaru de studenti)...Momentan am aplicat CV-ul meu la doua fundatii pentru un alt job astept sa realzez interviul si totodata sa arat ca experienta mea de viata este totusi mai importanta in asimilarea studiior de facultate...pentru ca indiferent cat de ,,toba'' de teorie esti TOT este necesara o abilitate practica,cea mai importanta dupa mine relationarea cu persoane cu dizabilitati INDIFERENT de aceasta-mintala,autism,sindrom Down si de auz sau vedere,sa nu omitem si deficientele locomotorii...
Sper sa ne intalnim in aceasta tabara... :)
Cu prietenie,
Marius Ignea
Timisoara.
Ignea Marius
Posts: 263
Joined: 08 Feb 2011, 15:18
Location: Timisoara

Cateva precizari....

Post by Ignea Marius »

Buna ziua tutoror !!
As dori sa aduc cateva precizari pentru ca sa elimin anumite confuzii create...
Eu am avut niste opinii, mai ales ca trebuie sa fim uniti cu alte organizatii de diverse dizabilitati pentru o modificare reala a legii 448...ceea ce sper ca s-a discutat in tabara ce a trecut.
O postare de a mea a starnit anumite confuzii:
"Am mai postat legat de faptul ca multi parinti cu copii protezati sau implantati prefera sa-si inscrie copiii la scolile de masa,un lucru bun dar foarte greu,atit pentru copii cit si pentru parinti ...Mentalitatile unor ,,normali''tind sa continue,cu repercusiuni asupra unor copii cu implant care vor sa dovedeasca faptul ca DORESC sa razbata in viata... " Este vorba de acei ,,normali'' de la scolile de masa care refuza sa accepte copiii implantati-directori,sau cadre didactice care nu stiu sa se comporte in asemenea situatii.
Eu apartin cu totul si totul altei generatii care a prins metoda demutizarii prin vibratii precum si labiolectura...Poate faptul ca sunt in continuare un adept al labiolecturii chiar daca franeaza receptarea mesajului verbal exclusiv pe baza auzului se datoreaza unor situatii care pot interveni la defectarea procesorului sau o reimplantare...
Cu mare drag mi-am impartasit experienta mea post-implant care v-o datorez voua pentru implicare si convingerea de a-mi face implantul pe 1 februarie 2013 care este inca de durata dat fiind ca plasticitatea creierului meu este deja la apogeul cresterii biologice.O experienta post-implant a unui adult este utila pentru multi care nu au cunoscut reactiile copiilor dat fiind ca limbajul verbal este in formare-cu atat mai mult in cazul meu de deficient de auz din nastere;pentru ca asa cum am mai vorbit cu adulti auzitori care si-au pierdut auzul si s-au implantat dupa maxim 5 ani la al doilea reglaj deja erau ca inainte din punct de vedere audibil al receptarii mesajului verbal...
La mine insa este posibil ca procesul de recuperare sa mai dureze cel putin un an,asa cum am mai scris,perceptia cuvintelor depaseste cu putin 60% la o audiometrie vocala,ceea ce la persoanele cu care am vorbit in particular deja dupa al doilea reglaj pot vorbi la telefon si au un procentaj de 90-95%...
Faptul ca eu am fost implantat a fost datorita ,,nevoii'' unui adult pentru implantare de catre echipa internationala condusa de dr.Milan Profant din Slovacia,si cum eu eram singura persoana in evidente din vestul tarii a detrminat ,,chemarea'' la investigatii.
Audiometria vocala pe urechea ce a urmat sa fie implantata a fost de 49% tomografia a indicat o anatomie corespunzatoare implantarii,ceea ce la un prieten de al meu din Germania care s-a implantat de curand la urechea protezata ci nu la cealalata din cauza faptul ca nu avea cohlee ...La un alt prieten audiometria vocala a fost de sub 25% ceea ce nu il poate face un candidat pentru implant... :(
Acum am doua joburi de jumatate de norma unul ca pedagog la Fundatia ,,Pentru Voi'' asa cum am scris intr-o postare anterioara si altul la Pufan,urmand sa fac si voluntariat la o organizatie pentru copii autisti si cu sindrom Downo zi pe saptamana.
Este trist sa constati ca la un examen de titularizare pe un profil de psihopedagogie speciala sa se introduca teorie didactica in loc sa se puna in evidenta cunostintele legate de o interventie de la logopedie la insusirea unor abilitati sociale,dar acesta este sistemul... :(
Cu putin noroc poate voi reusi sa avansez profesional pe alte dizabilitati-autism, sindrom Down, locomotor-pentru ca sunt constient ca datorita faptului ca nu voi putea face logopedie cu copilasi deficienti de auz si datorita faptului ca trebuie o emisie corecta a unor sunete cum ar fi C R SH J Z...Ca am reusit prin metoda vibratiilor cu un copilas neprotezat sa fac ceva pentru studiul de caz de la licenta fara acele sunete enumerate reusind sa ,,scot'' in jur de 50 de cuvinte,urmatoarea etapa asa cum am comunicat parintilor este de dorit sa fie facuta cu un alt logoped pentru o pronuntie a celorlalte sunete.
In Germania sau Israel sunt de exemplu 3 stadii de logopedie unul din ele fiind acel stadiu al meu pe care l-am facut cu acel copilas...aici in Romania se face tot cum dealtfel am facut si cu mentorul meu...
Cam atat...
Mult succes tuturor in noul an scolar!
Cu prietenie
Marius Ignea
Timisoara.
Post Reply