Viitorul meu...
Posted: 10 Nov 2012, 14:07
Viitorul meu ca viitor absolvent de facultate pare sa fie oarecum sumbru...Posturi blocate in invatamintul special,la toate deficientele..Pot spune ca stiam de acest fapt,dar in viata pot exista si satisfactii....ca si deceptii dealtfel...
Pentru a fi mai sigur de cariera mea profesionala m-am inscris la un curs de diagnosticare/moduri de lucru cu copii autisti si sindrom Down...de vreme ce acei 3 ani de studiu vor cuprinde absolut toate deficientele sau cerintele educative.Ar fi vorba de deficiente de auz,vedere,locomotorii,autism,Down,ADHD(deficit de atentie&comportamental) sau mentale,si mai ales datorita faptului ca la scolile speciale de deficienti de auz se imputineaza categoria de elevi cu asemenea deficiente[pe mine ma enerveaza sintagma,,HANDICAPATI''pe care paradoxal specialistii din Bucuresti(nu stiu daca si Craiova si Iasi) o ,,definesc'' in studiile lor de specialitate,pe cind cei din Cluj sau Timisoara o definesc mult mai civilizat ,,persoane cu deficiente de...'']
Nu as putea spune ca nu ar fi bine ca exista parinti curajosi care doresc din tot sufletul sa-si integreze copiii lor cu deficiente auditive in invatamintul de masa,datorita avintului tehnologic-protezare-implantare-demutizare MULT mai facila...Insa acesti parinti care au inceput acest foarte dificil drum pentru viitorul copilor lor stiu mai bine cite obstacole au de infruntat,asa cum si parintii mei au simtit-o pe pielea lor si am simtit-o si eu mai tirziu...
Tocmai pentru ca exista acest ,,impediment'' de a lucra cu copii cu deficiente auditive,poate si mai matur fiind(nu cred ca la 20 de ani as fi gindit astfel,prioritatea mea la o asemenea virsta fiind luarea unei diplome...)am ales sa urmez mai multe cursuri(unele contra cost)sau sa particip la conferinte cu mai multe abordari de deficiente,care sint extrem de utile pentru un viitor psihopedagog...
Nu stiu cu certitudine situatia celorlalte scoli incluzive din tara care ar fi axate STRICT pe deficiente de auz ,insa se pare ca doar la Sibiu s-a pastrat domeniul exclusiv de predare/integrare a deficientilor de auz,existind si multi copii implantati...La celelalte scoli de un domeniu asemanator deja exista asa-zisa incluziune unde se afla si alte deficiente asociate,cum am enumerat mai sus...
Mai exista si aceasta macabra gluma de examen de titularizare pe care chiar daca-l iei nu ai garantia ca poti merge la o scoala speciala,datorita blocajului de posturi amintit mai sus si in cazul in care ai norocul sa ajungi dupa examene anuale de certificare abia dupa 3 ani poti sa dai examenul de definitivat,SI IN CAZUL in care esti profesor de sprijin-domeniul meu pe care as vrea sa-l urmez...
Prezenta mea la unele conferinte extrem de interesante precum si urmarea unui curs de autism&Down si altele care daca merita urmate si sint gratuite pot fi un bun pas pentru a lucra la un ONG pina as putea profesa in profesia aleasa-cea de profesor de sprijin...
Poate peste 2 ani se vor schimba multe ca doar traim in tara nimanui,fara a aborda politic acest fapt cred ca multi dintre noi deja realizam faptul ca sanatatea si educatia au devenit veritabile,,Cenusarese''ale unui sistem social romanesc,poate vor fi schimbari in bine asa cum pot exista schimbari in (mai)rau...
Am urmarit cu mare interes mesajele topicului,,Drepturile copiilor .."si timpul meu fiind destul de scurt nu am apucat sa continui unele puncte de vedere... intr-adevar copii cu deficiente de vedere sau auz NU dispun de aceste sume...
Normalitate,birocratie sau comoditate??? Poate Fox Mulder de la ,,Dosarele X""(X Files) stie mai bine decit noi...
Toate cele bune tuturor !!
Cu prietenie,
Marius Ignea,
Timisoara.
Pentru a fi mai sigur de cariera mea profesionala m-am inscris la un curs de diagnosticare/moduri de lucru cu copii autisti si sindrom Down...de vreme ce acei 3 ani de studiu vor cuprinde absolut toate deficientele sau cerintele educative.Ar fi vorba de deficiente de auz,vedere,locomotorii,autism,Down,ADHD(deficit de atentie&comportamental) sau mentale,si mai ales datorita faptului ca la scolile speciale de deficienti de auz se imputineaza categoria de elevi cu asemenea deficiente[pe mine ma enerveaza sintagma,,HANDICAPATI''pe care paradoxal specialistii din Bucuresti(nu stiu daca si Craiova si Iasi) o ,,definesc'' in studiile lor de specialitate,pe cind cei din Cluj sau Timisoara o definesc mult mai civilizat ,,persoane cu deficiente de...'']
Nu as putea spune ca nu ar fi bine ca exista parinti curajosi care doresc din tot sufletul sa-si integreze copiii lor cu deficiente auditive in invatamintul de masa,datorita avintului tehnologic-protezare-implantare-demutizare MULT mai facila...Insa acesti parinti care au inceput acest foarte dificil drum pentru viitorul copilor lor stiu mai bine cite obstacole au de infruntat,asa cum si parintii mei au simtit-o pe pielea lor si am simtit-o si eu mai tirziu...
Tocmai pentru ca exista acest ,,impediment'' de a lucra cu copii cu deficiente auditive,poate si mai matur fiind(nu cred ca la 20 de ani as fi gindit astfel,prioritatea mea la o asemenea virsta fiind luarea unei diplome...)am ales sa urmez mai multe cursuri(unele contra cost)sau sa particip la conferinte cu mai multe abordari de deficiente,care sint extrem de utile pentru un viitor psihopedagog...
Nu stiu cu certitudine situatia celorlalte scoli incluzive din tara care ar fi axate STRICT pe deficiente de auz ,insa se pare ca doar la Sibiu s-a pastrat domeniul exclusiv de predare/integrare a deficientilor de auz,existind si multi copii implantati...La celelalte scoli de un domeniu asemanator deja exista asa-zisa incluziune unde se afla si alte deficiente asociate,cum am enumerat mai sus...
Mai exista si aceasta macabra gluma de examen de titularizare pe care chiar daca-l iei nu ai garantia ca poti merge la o scoala speciala,datorita blocajului de posturi amintit mai sus si in cazul in care ai norocul sa ajungi dupa examene anuale de certificare abia dupa 3 ani poti sa dai examenul de definitivat,SI IN CAZUL in care esti profesor de sprijin-domeniul meu pe care as vrea sa-l urmez...
Prezenta mea la unele conferinte extrem de interesante precum si urmarea unui curs de autism&Down si altele care daca merita urmate si sint gratuite pot fi un bun pas pentru a lucra la un ONG pina as putea profesa in profesia aleasa-cea de profesor de sprijin...
Poate peste 2 ani se vor schimba multe ca doar traim in tara nimanui,fara a aborda politic acest fapt cred ca multi dintre noi deja realizam faptul ca sanatatea si educatia au devenit veritabile,,Cenusarese''ale unui sistem social romanesc,poate vor fi schimbari in bine asa cum pot exista schimbari in (mai)rau...
Am urmarit cu mare interes mesajele topicului,,Drepturile copiilor .."si timpul meu fiind destul de scurt nu am apucat sa continui unele puncte de vedere... intr-adevar copii cu deficiente de vedere sau auz NU dispun de aceste sume...
Normalitate,birocratie sau comoditate??? Poate Fox Mulder de la ,,Dosarele X""(X Files) stie mai bine decit noi...
Toate cele bune tuturor !!
Cu prietenie,
Marius Ignea,
Timisoara.