Proceduri asociatie

Description of your first forum.
Post Reply
BrasovCosmin
Posts: 286
Joined: 23 Feb 2009, 23:59
Location: Kabul - Afghanistan

Proceduri asociatie

Post by BrasovCosmin »

Urmare a celor discutate inAdunarea Generala a Asociatiei din data de 30.04.2011, s-a procedat la stabilirea unor proceduri de urmat in cazul sprijinirii materiale a membrilor, asigurarii procesoarelor de sunet si stimularii financiare a membrilor ce se implica in strangerea de formulare 230.
Procedurile vor fi postate pe forum, spre consultarea dvs., in ideea de a se asigura o transparenta totala.


1. sprijinirea materiala a membrilor asociatiei in cazul implantarii/reimplantarii
a. in cazul candidatilor la implant cohlear vor fi ajutate material familiile cu o situatie financiara dificila
b. in cazul reimplantarii sprijinul material se acorda indiferent de situatia financiara a solicitantilor
c. ajutorul material este in cuantum de maxim 3000 lei, iar suma alocata acestei activitati nu poate depasi 20% din fondurile asociatiei
d. procedura de acordare a ajutorului material se stabileste de catre Consiliul Director
1. familia in cauza inainteaza o cerere catre Consiliul Director la care anexeaza documentele justificative (in cazul celor cu o situatie financiara dificila, adeverinte cu veniturile)
2. Consiliul Director in cazul aprobarii cererii, da un avans de 1000 lei, suma ce poate ulterior majorata pana la plafonul de 3000 lei
3. pentru suplimentarea sumei de bani primite, beneficiarul va prezenta documente justificative (facturi de cazare, plata analize, bonuri de combustibil, bilete de tren) atat pentru suma initiala cat si pentru banii solicitati suplimentar

2. impulsionarea activitatii de strangere formulare 230 prin acordarea de stimulente(consumabile) functie de gradul de implicare
a. acestei activitati i se aloca un cuantum de 10% din sumele stranse prin virarea a 2% din impozitul pe venit din anul precedent
b. membrii asociatiei pentru a avea dreptul la stimulentele prevazute, vor trebui sa depuna pana la sfarsitul lunii iunii formularele depuse in cursul anului respectiv. Pentru a fi luate in considerare formularele vor avea nr. de inregistrare de la administratia financiara, sau vor fi prezentate borderouri cu nr. de inregistrare
c. dl. Brasov Cosmin Alexandru va tine evidenta formularelor 230 prezentate de membrii asociatiei. Pentru a usura aceasta activitate numarul de formulare strans de fiecare va fi rotunjit la multiplu de zece .
d. inainte de fiecare Adunare Generala a Asociatiei ce are loc in general in luna aprilie, se procedeaza la calculul sumei alocate acestei activitati, respectiv 10% din sumele virate de administratiile financiare, reprezentand 2% din impozitul pe venit.
e. suma respectiva se imparte la numarul de formulare 230, valabil completate, prezentate de membri.
f. in cazul formularelor 200 prezentate de membrii asociatiei, formulare completate de liber-profesionisti(avocati-contabili) si unde sumele virate sunt individualizate, se va proceda la impartirea sumelor virate prin acestea la media ce a rezultat la punctul e, rezultand un numar echivalent de formulare 230, ce se rotunjeste de asemenea la multiplu de 10.(A fost introdusa aceasta prevedere pentru ca in cazul formularelor 200 sumele virate in general sunt mult mai mari decat in cazul formularelor 230)
g. suma alocata activitatii se imparte la suma formularelor 230 si a celor rezultate la punctul f, rezultand o medie per formular.
h. fiecare membru va avea dreptul sa primeasca consumabile (fire, baterii) in limita numarului de formulare stranse (media/formular*numar de formular stranse), exprimandu-si optiunea ptr. tipul de consumabile ales.
i. Consiliul Director, functie de fondurile disponibile stabileste data cand se vor acorda aceste consumabile, de preferat cu ocazia Adunarii Generale sau in tabara, insa nu mai tarziu de sfarsitul anului urmator celui in care au fost depuse formularele. (spre exemplu, pana la sfarsitul acestui an vor fi acordate stimulentele pentru formularele depuse in 2010).
j. Nu se va acorda contravaloarea in bani a stimulentelor, iar situatia formularelor depuse de membri precum și facturile de achizitionare a consumabilelor de catre asociatie vor putea fi consultate de membrii asociatiei ptr. a se asigura transparenta acestei activitati


3. asigurarea proprie in cadrul asociatiei a sistemelor de implant cohlear
a. numai membrii asociatiei pot beneficia de aceasta asigurare ;
b. sunt asigurate procesoarele de sunet, compartimentele de baterii si antenele. Consumabilele (firele) nu sunt asigurate.
c. sunt acoperite orice defectiuni datorate exploatarii in conditii normale a bunurilor asigurate, inclusiv accidente, nu insa pierderea sau furtul acestora.
d. pentru a beneficia de aceasta asigurare, membrii asociatiei vor achita o suma anuala in cuantum de 100 lei/sistem de implant cohlear. Suma se va putea achita semestrial. Membrii ce au mai multe sisteme de implant cohlear ptr a beneficia de aceasta asigurare vor trebui sa achite suma mentionata mai sus pentru fiecare dintre sistemele de implant cohlear folosite.
e. sumele incasate de la membri pentru asigurarea partii externe a sistemelor de implant cohlear vor fi depuse intr-un cont bancar, altul decat contul curent al asociatiei.
f. asociatia acopera costurile prilejuite de repararea defectiunilor componentelor externe ale sistemelor de implant cohlear sau de inlocuire a acestora, in limita a 1000 RON, si numai in situatia in care asiguratul si-a platit la zi cotizatia si asigurarea.
g. pentru acoperirea riscurilor asigurate, membrul asigurat va prezenta reprezentantilor asociatiei factura emisa pentru costurile de reparatie a defectiunilor.
h. asociatia va putea deconta si direct catre distribuitorul sistemelor de implant cohlear contravaloarea reparatiilor/inlocuirii componentelor asigurat
i. in situatia in care contravaloarea reparatiilor/inlocuirii componentelor asigurate depaseste plafonul maxim de despăgubire, asociația va deconta in limita plafonului stabilit, diferenţa fiind achitata de catre asigurat.

Conform spuselor dlui Stanciu reparația procesoarelor nu depaseste in mod normal 300 Euro, insa intrucat contabilitatea asociatiei este in lei, sumele trebuie individualizate in lei. Ptr. a asigura paritatea, respectiv un plafon de 300 de euro, asigurarea ar putea fi de 120 lei, platita in 2 transe semestriale, iar plafonul sa fie de 1200 de lei.
In cazul celor cu 2 implanturi, fie este obligatorie asigurarea amandoura (platindu-se suma respectiva ptr. fiecare dintre procesoare), fie daca se doreste asigurarea numai unuia dintre procesoare, pe chitanta se noteaza seriile componentelor asigurate(procesor, antena, compartiment de baterii). Procesorul de sunet sigur are serie, presupun ca si antena, respectiv compartimentul de baterii.
Post Reply