MODIFICARE ACTE CONSTITUTIVE ASOCIATIE
Posted: 26 Mar 2015, 15:43
Mai jos, aveti proiectul de statut ce va fi dezbatut in Adunarea generala din data de 28.03.2015.
Consiliul Director are rugamintea sa il studiati in detaliu si sa veniti cu comentarii, obiectii, propuneri de imbunatatire. Modificarile au in vedere dezvoltarea viitoare a asociatiei si imbunatatirea activitatii pentru binele copiilor cu implant cohlear.
STATUTUL
de organizare și funcționare al
Asociației persoanelor cu deficiențe de auz
"Ascultă viața"
Art. 1 Denumirea asociației
Denumirea asociației este Asociația persoanelor cu deficiențe de auz "Ascultă viața".
În prezentul statut ea va fi denumită în continuare Asociația.
Art. 2. Sediul asociației.
Sediul Asociației este în Sibiu, sos. Alba Iulia, nr. 55, bl. 7, ap. 14.
Art. 3. Durata asociației
Asociația se înființează pentru o perioadă nedeterminată începând cu data înregistrării la Registrul Asociațiilor și Fundațiilor de la Judecătoria Sibiu.
Art. 4. Scopul asociației
Asociația va avea ca scop :
1. Promovarea recuperarii auditiv-verbale a persoanelor cu deficiente grave sau profunde de auz cu ajutorul implantului cohlear si a terapiilor specifice post-implantare;
2. Imbunatatirea procesului de reabilitare auditiv-verbala precum si a calitatii vietii persoanelor cu deficiente de auz purtatoare de implant si a familiilor acestora;
3. Promovarea si apararea drepturilor persoanelor cu deficiente de auz purtatoare de implant sau candidati la implantul cohlear si a familiilor acestora
Art. 5. Obiectul de activitate al asociației
În vederea realizării scopurilor de mai sus, asociația va desfasura urmatoarele activitati :
1. Se va solicita Ministerului Sanatatii si CNASS includerea implantului cohlear pe lista dispozitivelor medicale din pachetul de baza de servicii medicale si stabilirea unei perioade de 10 ani pentru inlocuirea partii interne, respective 5 ani pentru inlocuirea partii externe;
2. Va efectua demersuri legale pentru acordarea gradului grav de handicap pentru toate persoanele purtatoare si candidatii la implant cohlear si asigurarea unui insotitor;
3. Va solicita institutiilor abilitate stabilirea unei indemnizatii pentru persoanele purtatoare de implant cohlear intr-un cuantum care sa acopere costurile de intretinere a implantului cohlear (baterii, desicant, etc.)
4. Reprezentarea drepturilor si intereselor membrilor asociatiei in fata institutiilor statului si producatorilor sistemelor de implant cohlear
5. Diseminarea informatiilor despre implantul cohlear prin intermediul site-ului propriu, precum si editarea si distribuirea de materiale de informare si promovare a implantului cohlear (revista, brosuri si ghiduri logopedice, filme, afise, etc) la clinicile ORL, maternitati, directiile jud. de protectia copilului
6. Consilierea candidaților la implantul cohlear si familiilor acestora
7. Acordarea de consiliere juridica membrilor asociatiei cu privire la prevederile legale cu aplicabilitate in domeniul implantului cohlear si persoanelor cu dizabilitati
8. Acreditarea ca furnizor de servicii sociale
9. Furnizarea de servicii specializate de logopedie si consiliere psihologica
10. Activitati de formare in recuperarea copiiilor cu implant cohlear, cu sprijinul specialistilor din acest domeniu
11. Organizarea de workshop-uri, mese rotunde, tabere, cu participarea membrilor asociatiei, candidati, familiile lor si specialisti in domeniul implantului cohlear
12. Sprijinirea materiala a membrilor asociatiei prin acoperirea costurilor de reabilitare auditiv-verbala inclusiv a celor de intretinere a implanturilor cohleare
13. Stabilirea unor contacte și relații cu asociații similare din țară și strainatate si realizarea de parteneriate cu asociatiile similare din tara pentru asigurarea unei reprezentari unitare;
14. Incheierea de parteneriate cu mediul universitar, producatorii de implanturi cohleare si centrele de implant pentru cercetarea și dezvoltarea de soluții privind terapia hipoacuziilor neurosenzoriale ;
Art. 6. Patrimoniul și resursele patrimoniale ale asociației
La data constituirii, patrimoniul asociației consta din suma de 1500 RON depusă de fondatori în contul asociației.
În afara patrimoniului inițial, patrimoniul asociației va mai fi constituit din :
- cotizațiile membrilor săi ;
- donații, sponsorizări sau legate ;
- echipamente de mobilier,birotica,telecomunicatie,mijloace fixe si obiecte de inventar, provenite din achizitii, sponsorizari sau donatii
- dobânzile și dividendele rezultate din plasarea sumelor disponibile, în condițiile legii ;
- dividendele societăților comerciale înființate de asociație ;
- resurse obținute de la bugetul de stat și/sau de la bugetele locale ;
- alte venituri prevăzute de lege, toate trebuind a fi utilizate în scopurile asociației.
Asociația poate înființa societăți comerciale. Dividendele obținute de asociație din activitățile acestor societăți comerciale, dacă nu se reinvestesc în aceleași societăți comerciale se folosesc obligatoriu pentru realizarea scopului asociației.
Art. 7. Organele de conducere, de administrare și control
Organele de conducere ale asociației sunt adunarea generală și consiliul director.
Organul de control al asociației este comisia de cenzori.
Art. 8. Atribuțiile Adunării Generale
Atribuțiile adunarii generale sunt :
- stabilirea strategiei și a obiectivelor generale ale asociației ;
- aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli și a bugetului contabil ;
- excluderea membrilor săi ;
- stabilirea atribuțiilor Consiliului Director ;
- controlul îndeplinirii hotărârilor lor de către Consiliul Director și comisia de cenzori ;
- alegerea și revocarea membrilor Consiliului Director ;
- aprobarea actelor de gestiune ale Consiliului Director ;
- stabilirea cotizației de membru ;
- înființarea de filiale ;
- modificarea actului constitutive si a statutului;
- aproba si modifica regulamentul de ordine interioara;
- dizolvarea și lichidarea asociației, precum și stabilirea destinației bunurilor rămase după lichidare.
Art. 9. Funcționarea Adunării Generale
Adunarea Generală este organul suprem al asociației, fiind constituit din totalitatea membrilor asociatiei. Adunarea Generala se întrunește anual în sesiune ordinară și ori de câte ori este nevoie în sesiune extraordinară.
Adunarea generală ordinară se convoacă de către Consiliul Director și este legal constituită doar dacă sunt prezenți cel puțin 1/2 din membrii asociației cu drept de vot(membrii cotizanti activi). Anuntul se face cu cel putin 15 zile inainte,cu precizarea locului,orei si a ordinii de zi.
Au drept de vot doar membrii asociatiei cu cotizatia platita la zi.
Hotărârile adunării generale ordinare se iau valabil cu majoritatea voturilor membrilor prezenți.
În condițiile în care adunarea generală ordinară nu se poate întruni statutar conform prevederilor de mai sus, se va convoca o nouă adunare in ziua urmatoare, la aceeasi ora, cu aceeasi ordine de zi.
La o doua întrunire, hotărârile adunării generale ordinare se iau cu majoritatea voturilor membrilor prezenți, fara a exista conditii referitoare la cvorum.
Grupul membrilor fondatori dacă se constituie în unanimitate are drept de veto cu privire la hotărârile luate.
Adunarea generală extraordinară se convoacă de către consiliul director al asociației sau de către 1/3 din membrii asociației.
Adunarea generală extraordinară este legal constituită doar dacă sunt prezenți cel puțin 1/2 din membrii asociației cu drept de vot.
În condițiile în care adunarea generală extraordinară nu se poate întruni statutar conform prevederilor de mai sus, se va convoca o nouă adunare in ziua urmatoare,la aceeasi ora.
La o doua întrunire, hotărârile adunării generale extraordinare se iau cu majoritatea voturilor membrilor prezenți, fara a exista conditii referitoare la cvorum.
Grupul membrilor fondatori dacă se constituie în unanimitate are drept de veto cu privire la hotărârile luate.
Atât în adunarea generală ordinară cât și în cea extraordinară membrii asociației pot fi reprezentați de către alți membri în baza unei împuterniciri scrise.
Art. 10. Consiliul Director
Consiliul Director al asociației este format din 5 persoane :
- președintele ;
- 2 vicepreședinți ;
- 2 membri.
Membrii Consiliului Director vor avea un mandat de 2 ani și sunt reeligibili.
Consiliul Director desemnează o persoană cu responsabilități în activitatea de secretariat a asociației, ce va participa la sedintele Consiliului Director.
Preşedintele și vicepreşedinții se aleg de către Adunarea Generală cu majoritatea voturilor membrilor prezenţi. În cazul în care niciunul dintre candidaţii din primul tur nu întruneşte majoritatea voturilor, se organizează un nou tur de scrutin intre primii 2 candidaţi ca număr de voturi, câştigător fiind declarat cel care primeşte cel mai mare număr de voturi.
Art. 11 Atribuțiile Consiliului Director
Consiliul Director are următoarele atribuții :
- urmărește aducerea la îndeplinire a hotărârilor adunării generale și prezintă acesteia raportul de activitate pe perioada anterioară, elaborează și execută bugetul de venituri și cheltuieli, bilanțul contabil, proiectul bugetului de venituri și cheltuieli și proiectul programelor asociației ;
- stabilește planul de activitate al asociației ;
- dezbate și dispune în problemele intervenite în activitatea asociației între adunările generale ;
- reprezintă asociația în toate raporturile sale cu terțe persoane fizice și juridice ;
- încheie acte juridice în numele și pe seama asociației ;
- aprobă organigrama și politica de personal a asociației;
- aprobă schimbarea sediului asociației.
- aproba primirea de noi membri precum si retragerea din asociatie
- aplica si revoca sanctiunile de avertisment si suspendare
Art. 12. Funcționarea Consiliului Director
Consiliul Director este legal constituit doar dacă sunt prezenți minim 3 membri.
Deciziile consiliului director se iau valabil cu majoritatea voturilor membrilor prezenți.
Membrii consiliului director răspund solidar pentru prejudiciile create asociației cu ocazia exercitării mandatului.
Membrii consiliului director se exonerează de orice răspundere solidară numai în condițiile în care și-au exprimat poziția contrară și votul contrar în ședințele consiliului.
Consiliul Director poate împuternici una sau mai multe persoane cu funcții executive, inclusiv persoane care nu au calitatea de membru ori sunt străine de asociație pentru a exercita atribuțiile determinate de acesta în conformitate cu legea.
Asociatia este reprezentata in relatiile cu terţii de preşedinte, vicepreşedinți sau de o persoană desemnată express, prin hotărârea Consiliului Director.
Consiliul director se intruneste in sedinte ori de cate ori este necesar.
Consiliul director se convoaca de presedinte sau de minim 1/3 din membri.
Consiliul director poate delega unora dintre membrii sai, temporar sau permanent, unele atributii.
Art. 13. Comisia de cenzori. Atribuții
Organul de control al asociației este comisia compusă din 3 cenzori numiți prin hotărârea Adunării Generale.
Cenzorii vor trebui în mod obligatoriu să îndeplinească următoarele condiții :
- să fie cetățeni români ;
- să fie expert contabil (cel puțin unul dintre cenzori) ;
- să nu fi fost condamnat pentru infracțiuni de natură economică sau de altă natură care să îi facă incompatibili cu această calitate ;
Cenzorii asociației vor avea următoarele atribuții :
- verifică lunar și inopinat gestionarea patrimoniului asociației și operațiunile de casă ;
- sesizează adunarea generală și consiliul director cu privir ela nereguli sau abateri și face propunerile necesare de înlăturare a lor.
Art. 14. Membrii asociației
Asociaţia este compusa din:
a. membri fondatori - sunt persoanele fizice care au aderat la statut, la data infiinţarii Asociaţiei şi care daca se constituie in unanimitate au drept de veto la hotararile Adunarii Generale. Pentru a beneficia de toate drepturile si obligatiile membrilor cotizanti activi, trebuie sa indeplineasca cumulativ obligatiile prevazute la art. 16 alin 1 din prezentul Statut
b. membri cotizanţi activi - sunt membri cu drepturi depline, care indeplinesc cumulativ obligatiile prevazute la art. 16 alin 1 din prezentul Statut
c. membri onorifici - care pot fi oameni de ştiinţa, personalitaţi ale vieţii culturale şi religioase, cadre didactice universitare, specialişti cu valoare profesionala recunoscuta. Au drept de vot consultativ si nu au obligatia de a plati cotizatia de membru
d. membri inactivi – sunt membrii care nu au platita cotizatia la zi si carora li s-au suspendat drepturile de care beneficiaza membrii cotizanti activi (dreptul de vot, dreptul de a fi ales in organele de conducere si control, participarea la programele si activitatile asociatiei). Membrii inactivi pot reveni la statutul de membri cotizanti activi prin achitarea cotizatiei restante si indeplinirea integrala a celorlalte conditii prevazute la art. 16
e. colaboratori voluntari, conform Legii voluntariatului;
f. personal contractual, potrivit Legislaţiei muncii si Codului civil;
Poate fi membru al asociației orice persoană fizică sau juridică dacă :
a) și-a manifestat voința în acest scop printr-o cerere adresată consiliului director și aprobată de acesta;
b) și-a luat obligația să respecte actul constitutiv și statutul asociației si regulamentul de ordine interioara.
Art. 15 Drepturile membrilor asociatiei
Membrii asociației au următoarele drepturi :
a) sa participe la adunările generale;
b) sa isi exprime dreptul de vot in conditiile in care are platita cotizatia la zi ;
c) să aleagă și să fie aleși în organele de conducere ale asociației prin reprezentantii lor legali ;
d) sa participe la activitatile si programele de sprijin initiate de asociatie
e)să se retragă din asociație, fără ca în această situației să li se restituie eventualele donații făcute, cotizatia platita sau alte drepturi materiale, si fara a avea posibilitatea reinscrierii ulterioare in asociatie ;
f) să primească remunerația materială pentru activitățile prestate în beneficiul asociației, cu aprobarea consiliului director, când este cazul ;
g) sa-si transfere, in cazuri exceptionale (divort, tutela), calitatea de membru al asociatiei sotului(-iei) sau altei persoane cu toate drepturile si obligatiile ce decurg din aceasta
Membrii asociatiei care nu cotizatia platita la zi (in avans pe semestrul in curs) li se suspenda toate drepturile cu exceptia celor prevazute de art. 15 alin I lit a si e).
Art. 16. Obligatiile membrilor asociatiei
Membrii asociației au următoarele obligatii :
- să respecte hotărârile adunării generale, statutul, Regulamentul de Ordine Interioara si hotaririle Adunarii Generale si Consiliului Director , luate cu respectarea legii și a statutului ;
- să plătească la timp cotizația stabilită prin hotărârea adunării generale.
- sa activeze pentru realizarea scopului si obiectivelor asociatiei;
- sa nu aduca daune morale sau materiale asociatiei sau membrilor acesteia,
- sa notifice orice modificari privind datele personale;
- sa nu angajeze asociatia in nici o activitate fara mandat.
Sanctiunile ce pot fi aplicate membrilor sunt:
- avertisment;
- suspendare;
- excludere.
Art.17 Regulamentul de ordine interioara
Regulamentul de ordine interioara are ca obiect stabilirea modului de interpretare a prevederilor Statului asociatiei. Regulamentul se adopta si se modifica de care Adunarea Generala.
Art.18 Repartiția patrimoniului asociației în cazul dizolvării :
În cazul dizolvării, patrimoniul asociației va fi transmis prin hotărârea consiliului director către o altă persoană juridică de drept privat cu scop asemănător.
Art. 19 Dizolvare și lichidare
Asociația se dizolvă în următoarele cazuri :
1. de drept, în urma unei prevederi legale ;
2. prin hotărâre judecătorească ;
3. prin hotărârea adunării generale.
În cazul dizolvării, asociația intră în lichidare. După terminarea lichidării, lichidatorii sunt obligați să solicite radierea asociației din registrul asociațiilor și fundațiilor
Consiliul Director are rugamintea sa il studiati in detaliu si sa veniti cu comentarii, obiectii, propuneri de imbunatatire. Modificarile au in vedere dezvoltarea viitoare a asociatiei si imbunatatirea activitatii pentru binele copiilor cu implant cohlear.
STATUTUL
de organizare și funcționare al
Asociației persoanelor cu deficiențe de auz
"Ascultă viața"
Art. 1 Denumirea asociației
Denumirea asociației este Asociația persoanelor cu deficiențe de auz "Ascultă viața".
În prezentul statut ea va fi denumită în continuare Asociația.
Art. 2. Sediul asociației.
Sediul Asociației este în Sibiu, sos. Alba Iulia, nr. 55, bl. 7, ap. 14.
Art. 3. Durata asociației
Asociația se înființează pentru o perioadă nedeterminată începând cu data înregistrării la Registrul Asociațiilor și Fundațiilor de la Judecătoria Sibiu.
Art. 4. Scopul asociației
Asociația va avea ca scop :
1. Promovarea recuperarii auditiv-verbale a persoanelor cu deficiente grave sau profunde de auz cu ajutorul implantului cohlear si a terapiilor specifice post-implantare;
2. Imbunatatirea procesului de reabilitare auditiv-verbala precum si a calitatii vietii persoanelor cu deficiente de auz purtatoare de implant si a familiilor acestora;
3. Promovarea si apararea drepturilor persoanelor cu deficiente de auz purtatoare de implant sau candidati la implantul cohlear si a familiilor acestora
Art. 5. Obiectul de activitate al asociației
În vederea realizării scopurilor de mai sus, asociația va desfasura urmatoarele activitati :
1. Se va solicita Ministerului Sanatatii si CNASS includerea implantului cohlear pe lista dispozitivelor medicale din pachetul de baza de servicii medicale si stabilirea unei perioade de 10 ani pentru inlocuirea partii interne, respective 5 ani pentru inlocuirea partii externe;
2. Va efectua demersuri legale pentru acordarea gradului grav de handicap pentru toate persoanele purtatoare si candidatii la implant cohlear si asigurarea unui insotitor;
3. Va solicita institutiilor abilitate stabilirea unei indemnizatii pentru persoanele purtatoare de implant cohlear intr-un cuantum care sa acopere costurile de intretinere a implantului cohlear (baterii, desicant, etc.)
4. Reprezentarea drepturilor si intereselor membrilor asociatiei in fata institutiilor statului si producatorilor sistemelor de implant cohlear
5. Diseminarea informatiilor despre implantul cohlear prin intermediul site-ului propriu, precum si editarea si distribuirea de materiale de informare si promovare a implantului cohlear (revista, brosuri si ghiduri logopedice, filme, afise, etc) la clinicile ORL, maternitati, directiile jud. de protectia copilului
6. Consilierea candidaților la implantul cohlear si familiilor acestora
7. Acordarea de consiliere juridica membrilor asociatiei cu privire la prevederile legale cu aplicabilitate in domeniul implantului cohlear si persoanelor cu dizabilitati
8. Acreditarea ca furnizor de servicii sociale
9. Furnizarea de servicii specializate de logopedie si consiliere psihologica
10. Activitati de formare in recuperarea copiiilor cu implant cohlear, cu sprijinul specialistilor din acest domeniu
11. Organizarea de workshop-uri, mese rotunde, tabere, cu participarea membrilor asociatiei, candidati, familiile lor si specialisti in domeniul implantului cohlear
12. Sprijinirea materiala a membrilor asociatiei prin acoperirea costurilor de reabilitare auditiv-verbala inclusiv a celor de intretinere a implanturilor cohleare
13. Stabilirea unor contacte și relații cu asociații similare din țară și strainatate si realizarea de parteneriate cu asociatiile similare din tara pentru asigurarea unei reprezentari unitare;
14. Incheierea de parteneriate cu mediul universitar, producatorii de implanturi cohleare si centrele de implant pentru cercetarea și dezvoltarea de soluții privind terapia hipoacuziilor neurosenzoriale ;
Art. 6. Patrimoniul și resursele patrimoniale ale asociației
La data constituirii, patrimoniul asociației consta din suma de 1500 RON depusă de fondatori în contul asociației.
În afara patrimoniului inițial, patrimoniul asociației va mai fi constituit din :
- cotizațiile membrilor săi ;
- donații, sponsorizări sau legate ;
- echipamente de mobilier,birotica,telecomunicatie,mijloace fixe si obiecte de inventar, provenite din achizitii, sponsorizari sau donatii
- dobânzile și dividendele rezultate din plasarea sumelor disponibile, în condițiile legii ;
- dividendele societăților comerciale înființate de asociație ;
- resurse obținute de la bugetul de stat și/sau de la bugetele locale ;
- alte venituri prevăzute de lege, toate trebuind a fi utilizate în scopurile asociației.
Asociația poate înființa societăți comerciale. Dividendele obținute de asociație din activitățile acestor societăți comerciale, dacă nu se reinvestesc în aceleași societăți comerciale se folosesc obligatoriu pentru realizarea scopului asociației.
Art. 7. Organele de conducere, de administrare și control
Organele de conducere ale asociației sunt adunarea generală și consiliul director.
Organul de control al asociației este comisia de cenzori.
Art. 8. Atribuțiile Adunării Generale
Atribuțiile adunarii generale sunt :
- stabilirea strategiei și a obiectivelor generale ale asociației ;
- aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli și a bugetului contabil ;
- excluderea membrilor săi ;
- stabilirea atribuțiilor Consiliului Director ;
- controlul îndeplinirii hotărârilor lor de către Consiliul Director și comisia de cenzori ;
- alegerea și revocarea membrilor Consiliului Director ;
- aprobarea actelor de gestiune ale Consiliului Director ;
- stabilirea cotizației de membru ;
- înființarea de filiale ;
- modificarea actului constitutive si a statutului;
- aproba si modifica regulamentul de ordine interioara;
- dizolvarea și lichidarea asociației, precum și stabilirea destinației bunurilor rămase după lichidare.
Art. 9. Funcționarea Adunării Generale
Adunarea Generală este organul suprem al asociației, fiind constituit din totalitatea membrilor asociatiei. Adunarea Generala se întrunește anual în sesiune ordinară și ori de câte ori este nevoie în sesiune extraordinară.
Adunarea generală ordinară se convoacă de către Consiliul Director și este legal constituită doar dacă sunt prezenți cel puțin 1/2 din membrii asociației cu drept de vot(membrii cotizanti activi). Anuntul se face cu cel putin 15 zile inainte,cu precizarea locului,orei si a ordinii de zi.
Au drept de vot doar membrii asociatiei cu cotizatia platita la zi.
Hotărârile adunării generale ordinare se iau valabil cu majoritatea voturilor membrilor prezenți.
În condițiile în care adunarea generală ordinară nu se poate întruni statutar conform prevederilor de mai sus, se va convoca o nouă adunare in ziua urmatoare, la aceeasi ora, cu aceeasi ordine de zi.
La o doua întrunire, hotărârile adunării generale ordinare se iau cu majoritatea voturilor membrilor prezenți, fara a exista conditii referitoare la cvorum.
Grupul membrilor fondatori dacă se constituie în unanimitate are drept de veto cu privire la hotărârile luate.
Adunarea generală extraordinară se convoacă de către consiliul director al asociației sau de către 1/3 din membrii asociației.
Adunarea generală extraordinară este legal constituită doar dacă sunt prezenți cel puțin 1/2 din membrii asociației cu drept de vot.
În condițiile în care adunarea generală extraordinară nu se poate întruni statutar conform prevederilor de mai sus, se va convoca o nouă adunare in ziua urmatoare,la aceeasi ora.
La o doua întrunire, hotărârile adunării generale extraordinare se iau cu majoritatea voturilor membrilor prezenți, fara a exista conditii referitoare la cvorum.
Grupul membrilor fondatori dacă se constituie în unanimitate are drept de veto cu privire la hotărârile luate.
Atât în adunarea generală ordinară cât și în cea extraordinară membrii asociației pot fi reprezentați de către alți membri în baza unei împuterniciri scrise.
Art. 10. Consiliul Director
Consiliul Director al asociației este format din 5 persoane :
- președintele ;
- 2 vicepreședinți ;
- 2 membri.
Membrii Consiliului Director vor avea un mandat de 2 ani și sunt reeligibili.
Consiliul Director desemnează o persoană cu responsabilități în activitatea de secretariat a asociației, ce va participa la sedintele Consiliului Director.
Preşedintele și vicepreşedinții se aleg de către Adunarea Generală cu majoritatea voturilor membrilor prezenţi. În cazul în care niciunul dintre candidaţii din primul tur nu întruneşte majoritatea voturilor, se organizează un nou tur de scrutin intre primii 2 candidaţi ca număr de voturi, câştigător fiind declarat cel care primeşte cel mai mare număr de voturi.
Art. 11 Atribuțiile Consiliului Director
Consiliul Director are următoarele atribuții :
- urmărește aducerea la îndeplinire a hotărârilor adunării generale și prezintă acesteia raportul de activitate pe perioada anterioară, elaborează și execută bugetul de venituri și cheltuieli, bilanțul contabil, proiectul bugetului de venituri și cheltuieli și proiectul programelor asociației ;
- stabilește planul de activitate al asociației ;
- dezbate și dispune în problemele intervenite în activitatea asociației între adunările generale ;
- reprezintă asociația în toate raporturile sale cu terțe persoane fizice și juridice ;
- încheie acte juridice în numele și pe seama asociației ;
- aprobă organigrama și politica de personal a asociației;
- aprobă schimbarea sediului asociației.
- aproba primirea de noi membri precum si retragerea din asociatie
- aplica si revoca sanctiunile de avertisment si suspendare
Art. 12. Funcționarea Consiliului Director
Consiliul Director este legal constituit doar dacă sunt prezenți minim 3 membri.
Deciziile consiliului director se iau valabil cu majoritatea voturilor membrilor prezenți.
Membrii consiliului director răspund solidar pentru prejudiciile create asociației cu ocazia exercitării mandatului.
Membrii consiliului director se exonerează de orice răspundere solidară numai în condițiile în care și-au exprimat poziția contrară și votul contrar în ședințele consiliului.
Consiliul Director poate împuternici una sau mai multe persoane cu funcții executive, inclusiv persoane care nu au calitatea de membru ori sunt străine de asociație pentru a exercita atribuțiile determinate de acesta în conformitate cu legea.
Asociatia este reprezentata in relatiile cu terţii de preşedinte, vicepreşedinți sau de o persoană desemnată express, prin hotărârea Consiliului Director.
Consiliul director se intruneste in sedinte ori de cate ori este necesar.
Consiliul director se convoaca de presedinte sau de minim 1/3 din membri.
Consiliul director poate delega unora dintre membrii sai, temporar sau permanent, unele atributii.
Art. 13. Comisia de cenzori. Atribuții
Organul de control al asociației este comisia compusă din 3 cenzori numiți prin hotărârea Adunării Generale.
Cenzorii vor trebui în mod obligatoriu să îndeplinească următoarele condiții :
- să fie cetățeni români ;
- să fie expert contabil (cel puțin unul dintre cenzori) ;
- să nu fi fost condamnat pentru infracțiuni de natură economică sau de altă natură care să îi facă incompatibili cu această calitate ;
Cenzorii asociației vor avea următoarele atribuții :
- verifică lunar și inopinat gestionarea patrimoniului asociației și operațiunile de casă ;
- sesizează adunarea generală și consiliul director cu privir ela nereguli sau abateri și face propunerile necesare de înlăturare a lor.
Art. 14. Membrii asociației
Asociaţia este compusa din:
a. membri fondatori - sunt persoanele fizice care au aderat la statut, la data infiinţarii Asociaţiei şi care daca se constituie in unanimitate au drept de veto la hotararile Adunarii Generale. Pentru a beneficia de toate drepturile si obligatiile membrilor cotizanti activi, trebuie sa indeplineasca cumulativ obligatiile prevazute la art. 16 alin 1 din prezentul Statut
b. membri cotizanţi activi - sunt membri cu drepturi depline, care indeplinesc cumulativ obligatiile prevazute la art. 16 alin 1 din prezentul Statut
c. membri onorifici - care pot fi oameni de ştiinţa, personalitaţi ale vieţii culturale şi religioase, cadre didactice universitare, specialişti cu valoare profesionala recunoscuta. Au drept de vot consultativ si nu au obligatia de a plati cotizatia de membru
d. membri inactivi – sunt membrii care nu au platita cotizatia la zi si carora li s-au suspendat drepturile de care beneficiaza membrii cotizanti activi (dreptul de vot, dreptul de a fi ales in organele de conducere si control, participarea la programele si activitatile asociatiei). Membrii inactivi pot reveni la statutul de membri cotizanti activi prin achitarea cotizatiei restante si indeplinirea integrala a celorlalte conditii prevazute la art. 16
e. colaboratori voluntari, conform Legii voluntariatului;
f. personal contractual, potrivit Legislaţiei muncii si Codului civil;
Poate fi membru al asociației orice persoană fizică sau juridică dacă :
a) și-a manifestat voința în acest scop printr-o cerere adresată consiliului director și aprobată de acesta;
b) și-a luat obligația să respecte actul constitutiv și statutul asociației si regulamentul de ordine interioara.
Art. 15 Drepturile membrilor asociatiei
Membrii asociației au următoarele drepturi :
a) sa participe la adunările generale;
b) sa isi exprime dreptul de vot in conditiile in care are platita cotizatia la zi ;
c) să aleagă și să fie aleși în organele de conducere ale asociației prin reprezentantii lor legali ;
d) sa participe la activitatile si programele de sprijin initiate de asociatie
e)să se retragă din asociație, fără ca în această situației să li se restituie eventualele donații făcute, cotizatia platita sau alte drepturi materiale, si fara a avea posibilitatea reinscrierii ulterioare in asociatie ;
f) să primească remunerația materială pentru activitățile prestate în beneficiul asociației, cu aprobarea consiliului director, când este cazul ;
g) sa-si transfere, in cazuri exceptionale (divort, tutela), calitatea de membru al asociatiei sotului(-iei) sau altei persoane cu toate drepturile si obligatiile ce decurg din aceasta
Membrii asociatiei care nu cotizatia platita la zi (in avans pe semestrul in curs) li se suspenda toate drepturile cu exceptia celor prevazute de art. 15 alin I lit a si e).
Art. 16. Obligatiile membrilor asociatiei
Membrii asociației au următoarele obligatii :
- să respecte hotărârile adunării generale, statutul, Regulamentul de Ordine Interioara si hotaririle Adunarii Generale si Consiliului Director , luate cu respectarea legii și a statutului ;
- să plătească la timp cotizația stabilită prin hotărârea adunării generale.
- sa activeze pentru realizarea scopului si obiectivelor asociatiei;
- sa nu aduca daune morale sau materiale asociatiei sau membrilor acesteia,
- sa notifice orice modificari privind datele personale;
- sa nu angajeze asociatia in nici o activitate fara mandat.
Sanctiunile ce pot fi aplicate membrilor sunt:
- avertisment;
- suspendare;
- excludere.
Art.17 Regulamentul de ordine interioara
Regulamentul de ordine interioara are ca obiect stabilirea modului de interpretare a prevederilor Statului asociatiei. Regulamentul se adopta si se modifica de care Adunarea Generala.
Art.18 Repartiția patrimoniului asociației în cazul dizolvării :
În cazul dizolvării, patrimoniul asociației va fi transmis prin hotărârea consiliului director către o altă persoană juridică de drept privat cu scop asemănător.
Art. 19 Dizolvare și lichidare
Asociația se dizolvă în următoarele cazuri :
1. de drept, în urma unei prevederi legale ;
2. prin hotărâre judecătorească ;
3. prin hotărârea adunării generale.
În cazul dizolvării, asociația intră în lichidare. După terminarea lichidării, lichidatorii sunt obligați să solicite radierea asociației din registrul asociațiilor și fundațiilor