MODIFICARE ACTE CONSTITUTIVE ASOCIATIE

Description of your first forum.
Post Reply
BrasovCosmin
Posts: 286
Joined: 23 Feb 2009, 23:59
Location: Kabul - Afghanistan

MODIFICARE ACTE CONSTITUTIVE ASOCIATIE

Post by BrasovCosmin »

Mai jos, aveti proiectul de statut ce va fi dezbatut in Adunarea generala din data de 28.03.2015.

Consiliul Director are rugamintea sa il studiati in detaliu si sa veniti cu comentarii, obiectii, propuneri de imbunatatire. Modificarile au in vedere dezvoltarea viitoare a asociatiei si imbunatatirea activitatii pentru binele copiilor cu implant cohlear.

STATUTUL
de organizare și funcționare al
Asociației persoanelor cu deficiențe de auz
"Ascultă viața"



Art. 1 Denumirea asociației
Denumirea asociației este Asociația persoanelor cu deficiențe de auz "Ascultă viața".
În prezentul statut ea va fi denumită în continuare Asociația.

Art. 2. Sediul asociației.
Sediul Asociației este în Sibiu, sos. Alba Iulia, nr. 55, bl. 7, ap. 14.

Art. 3. Durata asociației
Asociația se înființează pentru o perioadă nedeterminată începând cu data înregistrării la Registrul Asociațiilor și Fundațiilor de la Judecătoria Sibiu.

Art. 4. Scopul asociației
Asociația va avea ca scop :
1. Promovarea recuperarii auditiv-verbale a persoanelor cu deficiente grave sau profunde de auz cu ajutorul implantului cohlear si a terapiilor specifice post-implantare;
2. Imbunatatirea procesului de reabilitare auditiv-verbala precum si a calitatii vietii persoanelor cu deficiente de auz purtatoare de implant si a familiilor acestora;
3. Promovarea si apararea drepturilor persoanelor cu deficiente de auz purtatoare de implant sau candidati la implantul cohlear si a familiilor acestora

Art. 5. Obiectul de activitate al asociației
În vederea realizării scopurilor de mai sus, asociația va desfasura urmatoarele activitati :
1. Se va solicita Ministerului Sanatatii si CNASS includerea implantului cohlear pe lista dispozitivelor medicale din pachetul de baza de servicii medicale si stabilirea unei perioade de 10 ani pentru inlocuirea partii interne, respective 5 ani pentru inlocuirea partii externe;
2. Va efectua demersuri legale pentru acordarea gradului grav de handicap pentru toate persoanele purtatoare si candidatii la implant cohlear si asigurarea unui insotitor;
3. Va solicita institutiilor abilitate stabilirea unei indemnizatii pentru persoanele purtatoare de implant cohlear intr-un cuantum care sa acopere costurile de intretinere a implantului cohlear (baterii, desicant, etc.)
4. Reprezentarea drepturilor si intereselor membrilor asociatiei in fata institutiilor statului si producatorilor sistemelor de implant cohlear
5. Diseminarea informatiilor despre implantul cohlear prin intermediul site-ului propriu, precum si editarea si distribuirea de materiale de informare si promovare a implantului cohlear (revista, brosuri si ghiduri logopedice, filme, afise, etc) la clinicile ORL, maternitati, directiile jud. de protectia copilului
6. Consilierea candidaților la implantul cohlear si familiilor acestora
7. Acordarea de consiliere juridica membrilor asociatiei cu privire la prevederile legale cu aplicabilitate in domeniul implantului cohlear si persoanelor cu dizabilitati
8. Acreditarea ca furnizor de servicii sociale
9. Furnizarea de servicii specializate de logopedie si consiliere psihologica
10. Activitati de formare in recuperarea copiiilor cu implant cohlear, cu sprijinul specialistilor din acest domeniu
11. Organizarea de workshop-uri, mese rotunde, tabere, cu participarea membrilor asociatiei, candidati, familiile lor si specialisti in domeniul implantului cohlear
12. Sprijinirea materiala a membrilor asociatiei prin acoperirea costurilor de reabilitare auditiv-verbala inclusiv a celor de intretinere a implanturilor cohleare
13. Stabilirea unor contacte și relații cu asociații similare din țară și strainatate si realizarea de parteneriate cu asociatiile similare din tara pentru asigurarea unei reprezentari unitare;
14. Incheierea de parteneriate cu mediul universitar, producatorii de implanturi cohleare si centrele de implant pentru cercetarea și dezvoltarea de soluții privind terapia hipoacuziilor neurosenzoriale ;



Art. 6. Patrimoniul și resursele patrimoniale ale asociației
La data constituirii, patrimoniul asociației consta din suma de 1500 RON depusă de fondatori în contul asociației.
În afara patrimoniului inițial, patrimoniul asociației va mai fi constituit din :
- cotizațiile membrilor săi ;
- donații, sponsorizări sau legate ;
- echipamente de mobilier,birotica,telecomunicatie,mijloace fixe si obiecte de inventar, provenite din achizitii, sponsorizari sau donatii
- dobânzile și dividendele rezultate din plasarea sumelor disponibile, în condițiile legii ;
- dividendele societăților comerciale înființate de asociație ;
- resurse obținute de la bugetul de stat și/sau de la bugetele locale ;
- alte venituri prevăzute de lege, toate trebuind a fi utilizate în scopurile asociației.
Asociația poate înființa societăți comerciale. Dividendele obținute de asociație din activitățile acestor societăți comerciale, dacă nu se reinvestesc în aceleași societăți comerciale se folosesc obligatoriu pentru realizarea scopului asociației.

Art. 7. Organele de conducere, de administrare și control
Organele de conducere ale asociației sunt adunarea generală și consiliul director.
Organul de control al asociației este comisia de cenzori.

Art. 8. Atribuțiile Adunării Generale
Atribuțiile adunarii generale sunt :
- stabilirea strategiei și a obiectivelor generale ale asociației ;
- aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli și a bugetului contabil ;
- excluderea membrilor săi ;
- stabilirea atribuțiilor Consiliului Director ;
- controlul îndeplinirii hotărârilor lor de către Consiliul Director și comisia de cenzori ;
- alegerea și revocarea membrilor Consiliului Director ;
- aprobarea actelor de gestiune ale Consiliului Director ;
- stabilirea cotizației de membru ;
- înființarea de filiale ;
- modificarea actului constitutive si a statutului;
- aproba si modifica regulamentul de ordine interioara;
- dizolvarea și lichidarea asociației, precum și stabilirea destinației bunurilor rămase după lichidare.

Art. 9. Funcționarea Adunării Generale
Adunarea Generală este organul suprem al asociației, fiind constituit din totalitatea membrilor asociatiei. Adunarea Generala se întrunește anual în sesiune ordinară și ori de câte ori este nevoie în sesiune extraordinară.
Adunarea generală ordinară se convoacă de către Consiliul Director și este legal constituită doar dacă sunt prezenți cel puțin 1/2 din membrii asociației cu drept de vot(membrii cotizanti activi). Anuntul se face cu cel putin 15 zile inainte,cu precizarea locului,orei si a ordinii de zi.
Au drept de vot doar membrii asociatiei cu cotizatia platita la zi.
Hotărârile adunării generale ordinare se iau valabil cu majoritatea voturilor membrilor prezenți.
În condițiile în care adunarea generală ordinară nu se poate întruni statutar conform prevederilor de mai sus, se va convoca o nouă adunare in ziua urmatoare, la aceeasi ora, cu aceeasi ordine de zi.
La o doua întrunire, hotărârile adunării generale ordinare se iau cu majoritatea voturilor membrilor prezenți, fara a exista conditii referitoare la cvorum.
Grupul membrilor fondatori dacă se constituie în unanimitate are drept de veto cu privire la hotărârile luate.
Adunarea generală extraordinară se convoacă de către consiliul director al asociației sau de către 1/3 din membrii asociației.
Adunarea generală extraordinară este legal constituită doar dacă sunt prezenți cel puțin 1/2 din membrii asociației cu drept de vot.
În condițiile în care adunarea generală extraordinară nu se poate întruni statutar conform prevederilor de mai sus, se va convoca o nouă adunare in ziua urmatoare,la aceeasi ora.
La o doua întrunire, hotărârile adunării generale extraordinare se iau cu majoritatea voturilor membrilor prezenți, fara a exista conditii referitoare la cvorum.
Grupul membrilor fondatori dacă se constituie în unanimitate are drept de veto cu privire la hotărârile luate.
Atât în adunarea generală ordinară cât și în cea extraordinară membrii asociației pot fi reprezentați de către alți membri în baza unei împuterniciri scrise.

Art. 10. Consiliul Director
Consiliul Director al asociației este format din 5 persoane :
- președintele ;
- 2 vicepreședinți ;
- 2 membri.
Membrii Consiliului Director vor avea un mandat de 2 ani și sunt reeligibili.
Consiliul Director desemnează o persoană cu responsabilități în activitatea de secretariat a asociației, ce va participa la sedintele Consiliului Director.
Preşedintele și vicepreşedinții se aleg de către Adunarea Generală cu majoritatea voturilor membrilor prezenţi. În cazul în care niciunul dintre candidaţii din primul tur nu întruneşte majoritatea voturilor, se organizează un nou tur de scrutin intre primii 2 candidaţi ca număr de voturi, câştigător fiind declarat cel care primeşte cel mai mare număr de voturi.

Art. 11 Atribuțiile Consiliului Director
Consiliul Director are următoarele atribuții :
- urmărește aducerea la îndeplinire a hotărârilor adunării generale și prezintă acesteia raportul de activitate pe perioada anterioară, elaborează și execută bugetul de venituri și cheltuieli, bilanțul contabil, proiectul bugetului de venituri și cheltuieli și proiectul programelor asociației ;
- stabilește planul de activitate al asociației ;
- dezbate și dispune în problemele intervenite în activitatea asociației între adunările generale ;
- reprezintă asociația în toate raporturile sale cu terțe persoane fizice și juridice ;
- încheie acte juridice în numele și pe seama asociației ;
- aprobă organigrama și politica de personal a asociației;
- aprobă schimbarea sediului asociației.
- aproba primirea de noi membri precum si retragerea din asociatie
- aplica si revoca sanctiunile de avertisment si suspendare

Art. 12. Funcționarea Consiliului Director
Consiliul Director este legal constituit doar dacă sunt prezenți minim 3 membri.
Deciziile consiliului director se iau valabil cu majoritatea voturilor membrilor prezenți.
Membrii consiliului director răspund solidar pentru prejudiciile create asociației cu ocazia exercitării mandatului.
Membrii consiliului director se exonerează de orice răspundere solidară numai în condițiile în care și-au exprimat poziția contrară și votul contrar în ședințele consiliului.
Consiliul Director poate împuternici una sau mai multe persoane cu funcții executive, inclusiv persoane care nu au calitatea de membru ori sunt străine de asociație pentru a exercita atribuțiile determinate de acesta în conformitate cu legea.
Asociatia este reprezentata in relatiile cu terţii de preşedinte, vicepreşedinți sau de o persoană desemnată express, prin hotărârea Consiliului Director.
Consiliul director se intruneste in sedinte ori de cate ori este necesar.
Consiliul director se convoaca de presedinte sau de minim 1/3 din membri.
Consiliul director poate delega unora dintre membrii sai, temporar sau permanent, unele atributii.

Art. 13. Comisia de cenzori. Atribuții
Organul de control al asociației este comisia compusă din 3 cenzori numiți prin hotărârea Adunării Generale.
Cenzorii vor trebui în mod obligatoriu să îndeplinească următoarele condiții :
- să fie cetățeni români ;
- să fie expert contabil (cel puțin unul dintre cenzori) ;
- să nu fi fost condamnat pentru infracțiuni de natură economică sau de altă natură care să îi facă incompatibili cu această calitate ;
Cenzorii asociației vor avea următoarele atribuții :
- verifică lunar și inopinat gestionarea patrimoniului asociației și operațiunile de casă ;
- sesizează adunarea generală și consiliul director cu privir ela nereguli sau abateri și face propunerile necesare de înlăturare a lor.

Art. 14. Membrii asociației
Asociaţia este compusa din:
a. membri fondatori - sunt persoanele fizice care au aderat la statut, la data infiinţarii Asociaţiei şi care daca se constituie in unanimitate au drept de veto la hotararile Adunarii Generale. Pentru a beneficia de toate drepturile si obligatiile membrilor cotizanti activi, trebuie sa indeplineasca cumulativ obligatiile prevazute la art. 16 alin 1 din prezentul Statut
b. membri cotizanţi activi - sunt membri cu drepturi depline, care indeplinesc cumulativ obligatiile prevazute la art. 16 alin 1 din prezentul Statut
c. membri onorifici - care pot fi oameni de ştiinţa, personalitaţi ale vieţii culturale şi religioase, cadre didactice universitare, specialişti cu valoare profesionala recunoscuta. Au drept de vot consultativ si nu au obligatia de a plati cotizatia de membru
d. membri inactivi – sunt membrii care nu au platita cotizatia la zi si carora li s-au suspendat drepturile de care beneficiaza membrii cotizanti activi (dreptul de vot, dreptul de a fi ales in organele de conducere si control, participarea la programele si activitatile asociatiei). Membrii inactivi pot reveni la statutul de membri cotizanti activi prin achitarea cotizatiei restante si indeplinirea integrala a celorlalte conditii prevazute la art. 16
e. colaboratori voluntari, conform Legii voluntariatului;
f. personal contractual, potrivit Legislaţiei muncii si Codului civil;

Poate fi membru al asociației orice persoană fizică sau juridică dacă :
a) și-a manifestat voința în acest scop printr-o cerere adresată consiliului director și aprobată de acesta;
b) și-a luat obligația să respecte actul constitutiv și statutul asociației si regulamentul de ordine interioara.

Art. 15 Drepturile membrilor asociatiei
Membrii asociației au următoarele drepturi :
a) sa participe la adunările generale;
b) sa isi exprime dreptul de vot in conditiile in care are platita cotizatia la zi ;
c) să aleagă și să fie aleși în organele de conducere ale asociației prin reprezentantii lor legali ;
d) sa participe la activitatile si programele de sprijin initiate de asociatie
e)să se retragă din asociație, fără ca în această situației să li se restituie eventualele donații făcute, cotizatia platita sau alte drepturi materiale, si fara a avea posibilitatea reinscrierii ulterioare in asociatie ;
f) să primească remunerația materială pentru activitățile prestate în beneficiul asociației, cu aprobarea consiliului director, când este cazul ;
g) sa-si transfere, in cazuri exceptionale (divort, tutela), calitatea de membru al asociatiei sotului(-iei) sau altei persoane cu toate drepturile si obligatiile ce decurg din aceasta
Membrii asociatiei care nu cotizatia platita la zi (in avans pe semestrul in curs) li se suspenda toate drepturile cu exceptia celor prevazute de art. 15 alin I lit a si e).

Art. 16. Obligatiile membrilor asociatiei
Membrii asociației au următoarele obligatii :
- să respecte hotărârile adunării generale, statutul, Regulamentul de Ordine Interioara si hotaririle Adunarii Generale si Consiliului Director , luate cu respectarea legii și a statutului ;
- să plătească la timp cotizația stabilită prin hotărârea adunării generale.
- sa activeze pentru realizarea scopului si obiectivelor asociatiei;
- sa nu aduca daune morale sau materiale asociatiei sau membrilor acesteia,
- sa notifice orice modificari privind datele personale;
- sa nu angajeze asociatia in nici o activitate fara mandat.
Sanctiunile ce pot fi aplicate membrilor sunt:
- avertisment;
- suspendare;
- excludere.

Art.17 Regulamentul de ordine interioara
Regulamentul de ordine interioara are ca obiect stabilirea modului de interpretare a prevederilor Statului asociatiei. Regulamentul se adopta si se modifica de care Adunarea Generala.


Art.18 Repartiția patrimoniului asociației în cazul dizolvării :
În cazul dizolvării, patrimoniul asociației va fi transmis prin hotărârea consiliului director către o altă persoană juridică de drept privat cu scop asemănător.

Art. 19 Dizolvare și lichidare
Asociația se dizolvă în următoarele cazuri :
1. de drept, în urma unei prevederi legale ;
2. prin hotărâre judecătorească ;
3. prin hotărârea adunării generale.
În cazul dizolvării, asociația intră în lichidare. După terminarea lichidării, lichidatorii sunt obligați să solicite radierea asociației din registrul asociațiilor și fundațiilor
BrasovCosmin
Posts: 286
Joined: 23 Feb 2009, 23:59
Location: Kabul - Afghanistan

REGULAMENT DE ORDINE INTERIOARA

Post by BrasovCosmin »

Mai jos aveti spre consultare proiectul de regulament de ordine interioara al asociatiei.
Va rog sa il studiati cu atentie si sa manifestati intelegere pentru eventuale greseli de exprimare :(
Asteptam observatiile si sugestiile dvs. fie pe email brasov.cosmin@gmail.com fie cu ocazia Adunarii Generale de sambata
Spor !!!

REGULAMENTUL DE ORDINE INTERIOARĂ AL
„ASOCIAŢIEI PERSOANELOR CU DEFICIENTE DE AUZ
ASCULTA VIAŢA”


Cap. I – Prezentare

Art. 1.1. Asociaţia persoanelor cu deficienţe de auz „Ascultă Viaţa”, denumita in continuare Asociatia este persoana juridica de drept privat, organizatie neguvernamentala, cu scop nepatrimonial, independenta, organizata in conformitate cu prevederile Lg. 246/2005.
Art. 1.2. Denumirea asociatiei este Asociaţia persoanelor cu deficiente de auz Asculta Viata, conform disponibilitatii denumirii asociatiei nr. 56673, eliberata de Ministerul Justiţiei la data de 29.10.2007
Art. 2.1. Sediul asociaţiei este in Sibiu, şos. Alba Iulia, nr. 55, bl. 7, ap. 14, conform deciziei Consiliului Director din data de 27.03.2015.
Art. 2.2. Sediul asociaţiei poate fi mutat în baza deciziei Consiliului Director.
Art. 3. Asociaţia se constituie pe o durata de functionare nedeterminata.

Cap II - Misiunea asociatiei

Art. 4. Scopurile generale ale Asociatiei sunt :
4.1. Promovarea recuperarii auditiv-verbale a persoanelor cu deficiente grave sau profunde de auz cu ajutorul implantului cohlear si a terapiilor specifice post-implantare;
4.2. Imbunatatirea procesului de reabilitare auditiv-verbala precum si a calitatii vietii persoanelor cu deficiente de auz purtatoare de implant si a familiilor acestora;
4.3. Promovarea si apararea drepturilor persoanelor cu deficiente de auz purtatoare de implant, candidatilor la implantul cohlear si a familiilor acestora

Art. 5. In vederea realizarii scopului Asociatiei, aceasta desfasoara urmatoarele activitati :
5.1. Efectuarea de demersuri pentru includerea implantului cohlear pe lista dispozitivelor medicale din pachetul de baza de servicii medicale si stabilirea unei perioade de 10 ani pentru inlocuirea partii interne, respective 5 ani pentru inlocuirea partii externe;
5.2. Efectuarea demersurilor legale pentru acordarea gradului grav de handicap pentru toate persoanele purtatoare si candidatii la implant cohlear si asigurarea unui insotitor;
5.3. Va solicita institutiilor abilitate stabilirea unei indemnizatii pentru persoanele purtatoare de implant cohlear intr-un cuantum care sa acopere costurile de intretinere a implantului cohlear (baterii, desicant, etc.)
5.4. Reprezentarea drepturilor si intereselor membrilor asociatiei in fata institutiilor statului si producatorilor sistemelor de implant cohlear
5.5. Diseminarea informatiilor despre implantul cohlear prin intermediul site-ului propriu, precum si editarea si distribuirea de materiale de informare si promovare a implantului cohlear (revista, brosuri si ghiduri logopedice, filme, afise, etc) la clinicile ORL, maternitati, directiile jud. de protectia copilului
5.6. Consilierea candidaților la implantul cohlear si familiilor acestora
5.7. Acordarea de consiliere juridica membrilor asociatiei cu privire la prevederile legale cu aplicabilitate in domeniul implantului cohlear si persoanelor cu dizabilitati
5.8. Acreditarea ca furnizor de servicii sociale
5.9. Furnizarea de servicii specializate de logopedie si consiliere psihologica
5.10. Activitati de formare in recuperarea copiiilor cu implant cohlear, cu sprijinul specialistilor din acest domeniu
5.11. Organizarea de workshop-uri, mese rotunde, tabere, cu participarea membrilor asociatiei, candidati, familiile lor si specialisti in domeniul implantului cohlear
5.12. Sprijinirea materiala a membrilor asociatiei prin acoperirea costurilor de reabilitare auditiv-verbala inclusiv a celor de intretinere a implanturilor cohleare
5.13. Stabilirea unor contacte și relații cu asociații similare din țară și strainatate si realizarea de parteneriate cu asociatiile similare din tara pentru asigurarea unei reprezentari unitare;
5.14. Incheierea de parteneriate cu mediul universitar, producatorii de implanturi cohleare si centrele de implant pentru cercetarea și dezvoltarea de soluții privind terapia hipoacuziilor neurosenzoriale ;

Art. 6 Asociația poate înființa societăți comerciale. Dividendele obținute de asociație din activitățile acestor societăți comerciale, pot fi reinvestite în aceleași societăți comerciale sau in cadrul asociatiei pentru realizarea scopului acesteia.

Cap. III - Dispozitii generale

Art. 7 Prezentul Regulament de Ordine Interioară, denumit in continuare ROI, reglementează organizarea şi desfăşurarea activităţii interne în cadrul Asociaţiei Asculta Viaţa.
In elaborarea prezentului regulament s-au respectat urmatoarele principii:
- organizarea si funcţionarea Asociatiei persoanelor cu deficiente de auz “Asculta Viata” respecta intrutotul normele prevazute in Statutul asociatiei;
- Respectarea valorilor şi demnităţii umane
- Apărarea în orice circumstanţe a drepturilor şi libertaţilor omului
- Dreptul la egalitatea şanselor
- activitatea desfasurata in cadrul Asociatiei persoanelor cu deficiente de auz Asculta Viata este apolitica si nediscriminatorie
- in cadrul Asociatiei persoanelor cu deficiente de auz Asculta Viata sunt interzise activitatile :
- contrare prevederilor Constituţiei Romaniei;
- de propaganda politica sau prozelitism religios;
- care incalca normele generale de moralitate.
Desi Asociatia persoanelor cu deficiente de auz Asculta Viata are inca de la infiintare o relatie privilegiata cu producatorul de implanturi cohleare MED-EL, colaborand indeaproape in organizarea taberelor asociatiei si de activitati de promovare a implantului cohlear, Asociatia este deschisa colaborarii cu toti producatorii de implanturi si distribuitorii acestora fara a face discriminari intre acestia.
Totodata orice persoana purtatoare de implant cohlear, indiferent de producatorul implantului, poate deveni membru in asociatie si participa la activitatile si programele desfasurate de asociatie, in conditiile prevazute de prezentul regulament.
Dispoziţiile prezentului Regulament de Ordine Interioara sunt obligatorii pentru toti membrii Asociatiei, indiferent de calitatea/functia indeplinita in asociatie pentru personalul angajat in baza unor contracte de muncă, convenţii civile precum si pentru colaboratori - voluntari.

Cap IV Organizarea Asociatiei

Art. 8 Asociaţia este compusa din:
a. membri fondatori - sunt persoanele fizice care au aderat la statut, la data infiinţarii Asociaţiei şi care daca se constituie in unanimitate au drept de veto la hotararile Adunarii Generale. Pentru a beneficia de toate drepturile si obligatiile membrilor cotizanti activi, trebuie sa indeplineasca aceleasi criterii ca si acestia (art 10 ROI)
b. membri cotizanţi activi - sunt membri cu drepturi depline, care indeplinesc conditiile de la art. 10 din prezentul regulament.
c. membri onorifici - care pot fi oameni de ştiinţa, personalitaţi ale vieţii culturale şi religioase, cadre didactice universitare, specialişti cu valoare profesionala recunoscuta. Au drept de vot consultativ si nu au obligatia de a plati cotizatia de membru
d. membri inactivi – sunt membrii care nu au platita cotizatia la zi si carora li s-au suspendat drepturile de care beneficiaza membrii cotizanti activi (dreptul de vot, dreptul de a fi ales in organele de conducere si control, participarea la programele si activitatile asociatiei). Membrii inactivi pot reveni la statutul de membri cotizanti activi prin indeplinirea integrala a prevederilor art 10, inclusiv achitarea cotizatiei restante
e. colaboratori voluntari, conform Legii voluntariatului;
f. personal contractual, potrivit Legislaţiei muncii si Codului civil;

Art. 9 Inscrierea in asociatie
Cererea de inscriere in Asociatie se depune in scris sau se trimite prin posta la sediul asociatiei, urmand ca organele de conducere (Consiliul Director) sa se pronunţe in legatura cu aceasta si sa-i comunice decizia luata persoanei in cauza in termen de 30 zile de la data depunerii cererii.
Cererea de inscriere va fi insotita de adeziune, ambele completate si semnate in original, precum si de copii xerox dupa actul de identitate, certificatul de handicap, respectiv certificatul de nastere ptr copiii cu implant cohlear/candidati la IC.
Impreuna cu decizia Consiliului Director de admitere a cererii de inscriere, noului membru al asociatiei i se va transmite şi câte un exemplar al Statutului şi al Regulamentului de Ordine Interioară.

Art. 10 Membrii cotizanti activi
Pentru a beneficia de drepturi depline in cadrul asociatiei, membrii acesteia trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii :
- achitarea la zi a cotizatiei de membru
- implicarea in actiunile, activitatile, proiectele si programele asociatiei
- respectarea statutului asociatiei si a prezentului regulament

Art. 11 Cotizaţia
Cotizaţia lunară a membrilor este de 10 lei si se achită anticipat, pentru semestrul in curs.
Plata se face, in numerar la secretarul Asociaţiei sau prin bancă in contul specificat.
La efectuarea platii/transferului bancar, suma in cauza trebuie declarată explicit ca fiind cotizaţie şi precizată perioada pentru care se plăteşte.
Orice sumă suplimentară este considerată donaţie şi trebuie depusă în cont printr-o nouă operaţiune, separat faţă de cotizaţie.
Pe perioada suspendarii unui membru al asociatiei este suspendata de drept si obligatia de a plati cotizatia.

Art. 12 Drepturile membrilor asociatiei
Membrii asociației au următoarele drepturi :
a) sa participe la adunările generale;
b) sa isi exprime dreptul de vot in conditiile in care are platita cotizatia la zi ;
c) să aleagă și să fie aleși în organele de conducere ale asociației prin reprezentantii lor legali ;
d) sa participe la activitatile si programele de sprijin initiate de asociatie
e) se retragă din asociație, fără ca în această situație să li se restituie eventualele donații făcute, cotizatia platita sau alte drepturi materiale, si fara a avea posibilitatea reinscrierii ulterioare in asociatie ;
f) să primească remunerația materială pentru activitățile prestate în beneficiul asociației, cu aprobarea consiliului director, când este cazul ;
g) sa-si transfere, in cazuri exceptionale (divort, schimbare tutore legal), calitatea de membru al asociatiei sotului sau altei persoane cu toate drepturile si obligatiile ce decurg din aceasta
h) au acces la documentele publice ale Asociatiei legate de obiectul, scopul si activitatea Asociatiei in conditiile prevazute in prezentul Statut. Astfel, membrii Asociatiei vor avea acces la rapoartele de activitate, executarea bugetului de venituri si cheltuieli, bilantul contabil, proiectul bugetului de venituri si cheltuieli si proiectul programelor asociatiei, astfel cum acestea sunt prezentate Adunarii Generale de catre Consiliul Director.
Membrii asociatiei care nu cotizatia platita la zi (in avans pe semestrul in curs) li se suspenda toate drepturile cu exceptia celor prevazute de lit a si e.

Art. 13. Obligatiile membrilor asociatiei
Membrii asociației au următoarele obligatii :
- să respecte hotărârile adunării generale, Statutul, Regulamentul de Ordine Interioara si hotaririle Adunarii Generale si Consiliului Director, luate cu respectarea legii și a statutului ;
- să achite cotizaţia, exceptie facand membrii onorifici;
- sa activeze pentru realizarea scopului si obiectivelor asociatiei;
- să acţioneze în vederea creşterii prestigiului Asociaţiei;
- sa nu aduca daune morale sau materiale asociatiei sau membrilor acesteia,
- să nu întreprindă acţiuni care, prin natura lor, pot leza scopurile sau interesele Asociaţiei;
- sa notifice orice modificari privind datele personale (schimbare nume si date de contact);
- sa nu angajeze asociatia in nici o activitate fara mandat.
- să participe la adunarile generale sau sa imputerniceasca o alta persoana, in acest sens, in cazul in care nu poate participa;
- să respecte hotărârile Consiliului Director, în cazul desfăşurării activităţilor în teren;
- să întreţină în stare corespunzătoare echipamentul colectiv şi alte bunuri ale Asociaţiei;
- să înştiinţeze Consiliul Director imediat ce observă existenţa unor nereguli, abateri, greutăţi sau lipsuri de orice natură;
- să intervină de urgenţă, atunci când situaţia o impune, pentru evitarea producerii unui prejudiciu asupra Asociaţiei
- sa nu divulge tertilor informatiile cu caracter personal ale membrilor Asociatiei sau ale altor persoane relevante care ar intra in posesia sa in cursul desfasurarii activitatilor in cadrul Asociatiei, fara acordul prealabil, scris al persoanelor in cauza
Sanctiunile ce pot fi aplicate membrilor asociatiei pentru nerespectarea obligatiilor prevazute la alin. I sunt:
- avertisment;
- suspendare;
- excludere.
Pe perioada suspendarii din calitatea de membru, persoanei in cauza ii sunt suspendate toate drepturile si obligatiile cu exceptia drepturilor prevazute la art. 12 lit a si e din prezentul statut.
Procedura de sanctionare este prevazuta distinct la art. 38

Art. 14 Incetarea calitatii de membru
Calitatea de membru poate inceta prin retragere sau prin excludere.
Membrii asociatiei pot solicita retragerea din asociatie printr-o cerere inaintata Consiliului Director, situatie in care nu li se restituie cotizatia platita, eventuale donatii sau alte drepturi materiale de care ar beneficia in calitate de membru cotizant activ.
Consiliul Director, in cazul constatarii unor abateri grave repetate, poate propune Adunarii Generale excluderea membrilor asociatiei ce se fac vinovati de aceste fapte. Membrii propusi pentru excludere sunt suspendati de drept de la data deciziei Consiliului Director pana la Adunarea Generala in care se discuta propunerea de excludere.

Art. 15 Organele de conducere si de control ale asociatiei
Organele de conducere ale asociatiei sunt Adunarea Generala si Consiliul Director.
Organul de control al asociatiei este comisia de cenzori.

Art. 16 Adunarea Generală - atributii
Adunarea Generală este organul suprem al asociației, fiind constituit din totalitatea membrilor asociatiei.
Atribuțiile adunarii generale sunt :
- stabilirea strategiei și a obiectivelor generale ale asociației ;
- aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli și a bilantului contabil ;
- excluderea membrilor săi ;
- stabilirea atribuțiilor Consiliului Director ;
- controlul îndeplinirii hotărârilor lor de către Consiliul Director și comisia de cenzori ;
- alegerea și revocarea membrilor Consiliului Director ;
- numirea si revocarea comisiei de cenzori; (nu-i platim, doar le decontam costuri, daca este cazul)
- aprobarea actelor de gestiune ale Consiliului Director ;
- stabilirea cotizației de membru ;
- înființarea de filiale ;
- modificarea actului constitutive si a statutului;
- aproba si modifica regulamentul de ordine interioara;
- dizolvarea și lichidarea asociației, precum și stabilirea destinației bunurilor rămase după lichidare
- orice alte atributii prevazute de lege sau in statut.

Art. 17 Funcționarea Adunării Generale
Adunarea Generala se întrunește anual în sesiune ordinară și ori de câte ori este nevoie în sesiune extraordinară.
Adunarea generală ordinară se convoacă de către Consiliul Director și este legal constituită doar dacă sunt prezenți cel puțin 1/2 din membrii asociației cu drept de vot (membrii cotizanti activi). Anuntul se face cu cel putin 15 zile inainte, cu precizarea locului,orei si a ordinii de zi. Consiliul Director va pregati ordinea de zi si va lua masuri de mediatizare a convocarii Adunarii Generale si a ordinii de zi prin intermediul site-ului asociatiei si a retelelor de socializare (pagina de Facebook a asociatiei).
Pentru a facilita o prezenta cat mai ridicata a membrilor asociatiei la adunarea generala, Consiliul Director va lua masuri pentru decontarea costurilor de transport ale acestora.
La deschiderea adunarii generale, se va da citire ordinii de zi, iar membrii asociatiei au dreptul sa propuna puncte noi pe ordinea de zi, in plus fata de cele stabilite de Consiliul Director.
Hotărârile adunării generale ordinare se iau valabil cu majoritatea voturilor membrilor prezenți.
Au drept de vot doar membrii asociatiei ce indeplinesc conditiile prevazute la art. 10 din prezentul regulament. Consiliul Director intocmeste lista membrilor cu drept de vot si o prezinta Adunarii Generale spre validare.
În condițiile în care adunarea generală ordinară nu se poate întruni statutar conform prevederilor de mai sus, se va convoca o nouă adunare in ziua urmatoare, la aceeasi ora, cu aceeasi ordine de zi.
La o doua întrunire, hotărârile adunării generale ordinare se iau cu majoritatea voturilor membrilor prezenți, fara a exista conditii referitoare la cvorum.
Grupul membrilor fondatori dacă se constituie în unanimitate are drept de veto cu privire la hotărârile luate.
Adunarea generală extraordinară se convoacă de către consiliul director al asociației sau de către 1/3 din membrii asociației.
Adunarea generală extraordinară este legal constituită doar dacă sunt prezenți cel puțin 1/2 din membrii asociației cu drept de vot.
În condițiile în care adunarea generală extraordinară nu se poate întruni statutar conform prevederilor de mai sus, se va convoca o nouă adunare in ziua urmatoare,la aceeasi ora.
La o doua întrunire, hotărârile adunării generale extraordinare se iau cu majoritatea voturilor membrilor prezenți, fara a exista conditii referitoare la cvorum.
Grupul membrilor fondatori dacă se constituie în unanimitate are drept de veto cu privire la hotărârile luate.
Atât în adunarea generală ordinară cât și în cea extraordinară membrii asociației pot fi reprezentați de către alți membri în baza unei împuterniciri scrise.

Art. 18. Consiliul Director
Consiliul Director este organul executiv al asociatiei si este raspunzator pentru conducerea si administrarea asociatiei.
Consiliul Director al asociației este format din 5 persoane :
- președintele ;
- 2 vicepreședinți ;
- 2 membri.
Membrii Consiliului Director au un mandat de 2 ani și sunt reeligibili.
Consiliul Director desemnează o persoană cu responsabilități în activitatea de secretariat a asociației si care participa la sedintele Consiliului Director, fara a avea drept de vot.

Art. 19 Atributiile Consiliului Director
Consiliul Director are urmatoarele atributii :
a) urmărește aducerea la îndeplinire a hotărârilor adunării generale și prezintă acesteia raportul de activitate pe perioada anterioară, elaborează și execută bugetul de venituri și cheltuieli, bilanțul contabil, proiectul bugetului de venituri și cheltuieli și proiectul programelor asociației
b) organizeaza si coordoneaza activitatea Asociaţiei;
c) vegheaza la respectarea Statutului, Regulamentului de ordine Interioara şi a legislaţiei în vigoare.
d) convoaca si asigura buna desfasurare a Adunarii Generale a Asociaţiei
e) intocmeste si aproba ordinea de zi a Adunarii Generale
f) stabilește planul de activitate al asociației ;
g) reprezintă asociația în toate raporturile sale cu terțe persoane fizice și juridice ;
h) incheie acte juridice în numele şi pe seama Asociaţiei;
i) aproba organigrama Asociaţiei si incheie contracte de munca, conventii civile si contracte de voluntariat;
j) aproba primirea de noi membri precum si retragerea din asociatie
k) propune excluderea unui membru, în urma savarsirii de abateri grave;
l) aproba si revoca santiunile de suspendare si avertisment
m) imputerniceste alte persoane, inclusiv care nu au calitatea de membru al Asociaţiei, în vederea încheierii de acte juridice în numele şi pe seama Asociaţiei sau în vederea îndeplinirii oricărei alte atribuţii prevăzute în Statut sau stabilite de Adunarea Generală;
n) stabileste cuantumul cotizatiei;
o) stabileste cuantumul sumelor acordate ca sprijin material/stimulente membrilor asociatiei care s-au implicat in strangerea de fonduri prin intermediul formularelor 200 si 230
p) asigura implementarea programului de asigurare pentru sistemele de implant cohlear si poate modifica conditiile acestuia, inclusiv contributia proprie datorata de membri si plafonul asigurarii;
q) aproba primirea de donatii si sponsorizări;
r) administreaza cu buna credinta patrimoniul Asociaţiei;
s) poate decide schimbarea sediului Asociaţiei;
t) poate acorda premii şi recompense membrilor Asociaţiei care s-au evidenţiat prin activitatile depuse in beneficiul asociatiei;
u) poate acorda sprijin material pentru cazurile de vulnerabilitate sociala din cadrul asociatiei;
v) face propuneri pentru acordarea titlului de membru de onoare al asociatie şi, după caz, a unui preşedinte de onoare;
w) primeşte si analizeaza propunerile membrilor de imbunatatire a activitatii Asociatiei si de modificare a regulamentelor
x) face propuneri de modificare a statutului si regulamentului de ordine interioara;
y) asigura dizolvarea şi lichidarea Asociaţiei sau a filialelor, precum şi stabilirea destinaţiei bunurilor rămase după lichidare, ;
z) indeplineste orice alte atribuţii stabilite de Adunarea Generală;

Art. 20. Funcționarea Consiliului Director
Consiliul Director este legal constituit doar dacă sunt prezenți minim 3 membri.
Consiliul director se intruneste in sedinte ori de cate ori este necesar.
Consiliul director se convoaca de presedinte sau de minim 1/3 din membri.
Deciziile consiliului director se iau valabil cu majoritatea voturilor membrilor prezenți.
Membrii consiliului director răspund solidar pentru prejudiciile create asociației cu ocazia exercitării mandatului. Membrii consiliului director se exonerează de orice răspundere solidară numai în condițiile în care și-au exprimat poziția contrară și votul contrar în ședințele consiliului.
Consiliul Director poate împuternici una sau mai multe persoane cu funcții executive, inclusiv persoane care nu au calitatea de membru ori sunt străine de asociație pentru a exercita atribuțiile determinate de acesta în conformitate cu legea.
Asociatia este reprezentata in relatiile cu terţii de preşedinte, vicepreşedinți sau de o persoană desemnată express, prin hotărârea Consiliului Director.
Consiliul Director poate delega unora dintre membrii sai, temporar sau permanent, unele atributii.
În cazul în care unul dintre membrii Consiliului Director renunţă la funcţie, ceilalţi membri ai Consiliului Director vor alege un membru interimar. In situatia in care presedintele sau unul dintre vicepresedinti renunta la functie, Consiliul Director va alege un presedinte interimar dintre cei 2 vicepresedinti, respectiv un vicepresedinte dintre membrii consiliului. Membrii Consiliului Director astfel alesi vor avea mandat doar pana la urmatoarea Adunare Generala.
După expirarea mandatului primului Consiliu Director al asociatiei stabilit prin actul constitutiv, componenta urmatorilor membri ai Consiliului Director se stabileste de catre Adunarea Generala.
Orice membru cotizant activ poate candida pentru a fi ales in Consiliul Director, sens in care va transmite Secretarului Asociaţiei o notificare scrisă sau email. Notificarea va cuprinde funcţia la care candidează, motivele pentru care respectiva persoană doreşte să devină membru al Consiliului Director, precum şi câteva propuneri privind activităţile Asociaţiei.
Consiliul Director în funcţiune va alcătui o listă de aspiranţi la Consiliul Director (inclusiv membrii Consiliul Director în funcţiune, dacă aceştia doresc să continue activitatea, indicând funcţia la care candidează). În cadrul Adunării Generale, respectivele persoane vor fi votate pe rând – preşedintele, vicepreşedintii si cei doi membri.
În cazul unei egalităţi, imediat după numărarea voturilor se organizează un nou tur de scrutin, numai cu cele două persoane implicate, pana la obtinerea majoritatii simple de catre unul dintre candidati.
Votul este deschis, urmând ca membrii participanţi să voteze prin ridicarea mâinii.
Persoanele care întrunesc cele mai mute voturi pentru funcţia la care au candidat vor fi alese în cadrul Consiliului Director.
Dupa alegerea membrilor Consiliului Director, membrii acestuia isi vor imparti de comun acord sarcinile de reprezentare in relatia cu institutiile statului, producatorii de implanturi cohleare si centrele de implant, precum si celelalte atributii din responsabilitate (responsabil comunicare, coordonatori programe, proiecte, etc.) avand in vedere o impartire echitabila a sarcinilor intre toti membrii Consiliului.
In cazul unor eventuale dezacorduri, modul de impartire se decide prin votul membrilor Consiliului.
Pentru fiecare membru al Consiliului Director se va intocmi fisa postului care va constitui anexa la ROI
În cazul în care un membru al Asociaţiei sesizează vreo încălcare a atribuţiilor sau vreun abuz din partea membrilor aleşi ai Consiliului Director, aceştia din urmă vor oferi explicaţii în cadrul Adunării Generale. Dacă membrii Asociaţiei nu acceptă explicaţiile prezentate, considerând că respectivul membru al Consiliului Director aduce atingere imaginii şi bunurilor Asociaţiei, aceştia vor semna o petiţie pentru organizarea de alegeri anticipate. Alegerile se vor organiza numai în cazul în care petiţia este semnată de către cel puţin 1/3 din membri.
Pentru convocarea si organizarea Adunarii Generale ordinare, respectiv extraordinare a Asociatiei se aplica prevederile art. 17 ROI.
Decizia de excludere/menţinere a respectivului membru al Consiliului Director se va lua cu o majoritate simplă din voturile membrilor prezenţi.
În cazul excluderii unui membru al Consiliului Director, se vor desfasura automat alegeri pentru completarea pozitiei vacante, mandatul acestuia urmand sa se finalizeze deodata cu al celorlalti membri.
Membrii Consiliului Director nu sunt retribuiti pentru indeplinirea atributiilor aferente functiilor indeplinite, insa pot fi retribuiti pentru activitatile prestate in cadrul asociatiei in cadrul unor proiecte.
Membrii Consiliului Director beneficiaza de decontarea costurilor de participare (transport, cazare, diurna) la activitatile asociatiei, respectiv adunari generale, sedinte ale Consiliului Director, evenimente in care asigura reprezentarea asociatiei (conferinte, congrese, mese rotunde, emisiuni TV, etc) precum si in tabere (inclusiv pentru un copil).
Membrilor nominalizati de Consiliul Director sa reprezinte asociatia la diferite activitati (congrese, conferinte, mese rotunde, spectacole, etc.) li se deconteaza costurile de participare, dupa cum urmeaza :
- transportul cu auto proprietate personala (consum 7.5l/100km), autocar sau tren(clasa a II-a);
- cazarea in unitati hoteliere clasificate la 3 stele sau inferior, in limita a 120 RON/camera;
- diurna pentru membrii asociatiei, inclusiv sot/sotie cat si pentru copilul(-iii) cu implant cohlear implicati in activitati;
- diurna este in cuantum de 50 lei/adult, respectiv 30 lei/copil.
Consiliul Director va putea majora cuantumul diurnei si plafonul de decontare a cazarii avand in vedere cresterea preturilor datorata inflatiei.

Art. 21 Presedintele Asociatiei
Preşedintele Asociaţiei are următoarele atribuţii:
a) Reprezintă Asociaţia si poate angaja raspunderea acesteia în relaţiile cu terţii;
b) Coordonează activitatea Consiliului Director;
c) Prezidează Adunarea Generală;
d) Aprobă efectuarea cheltuielilor din buget, în vederea îndeplinirii scopului Asociaţiei;
e) Îndeplineşte orice alte atribuţii ce derivă din natura funcţiei pe care o deţine.
În lipsa Preşedintelui Asociaţiei, Vicepreşedinţii exercită atribuţiile acestuia.
Preşedintele Asociaţiei îşi poate delega funcţia oricărui membru al Consiliului Director, pe o perioadă limitată.

Art. 22 Vicepresedintii asociatiei
Vicepreşedintii Asociaţiei au următoarele atribuţii:
a) Reprezintă Asociaţia si pot angaja raspunderea acesteia în relaţiile cu terţii ;
b) În lipsa Preşedintelui Asociaţiei, îl înlocuiesc pe acesta, îndeplinindu-i toate atribuţiile;
c) Răspund de problemele stabilite de Consiliul Director şi prezintă situaţia Asociaţiei în cadrul şedinţelor Consiliului Director;
c) Îndeplineşte orice alte atribuţii ce derivă din natura funcţiei pe care o deţine.

Art. 23 Secretarul General
Secretarul General al Asociaţiei este numit de Consiliul Director si are următoarele atribuţii:
a) Coordonează, îndrumă şi controlează structura administrativă a Asociaţiei;
b) Întocmeşte procesele-verbale ale şedinţelor Adunării Generale şi ale Consiliului Director;
c) Organizează alegerile în cadrul Adunării Generale;
d) Menţine registrul de corespondenţă;
e) Urmăreşte ţinerea la zi a evidenţelor Asociaţiei şi se îngrijeşte de menţinerea în bună ordine a actelor Asociaţiei;
f) Îndeplineşte orice alte atribuţii ce derivă din natura funcţiei pe care o deţine.
Secretarul General al Asociaţiei îşi poate delega funcţia oricărui membru al Consiliului Director sau al Asociaţiei, pe o perioadă limitată.
Secretarul General al Asociatiei beneficiaza de decontarea costurilor de participare la activitatile asociatiei in aceleasi conditii ca si membrii Consiliului Director.
În activitatea de organizare a alegerilor, pentru asigurarea transparenţei, Secretarul General va beneficia de sprijinul unui număr de cel puţin 2 membri ai Asociaţiei, propuşi de către Consiliul Director. Activitatea este voluntară, neconstituind o obligativitate pentru membrii Asociaţiei.

Art. 24 Comisia de cenzori
Organul de control al asociației este comisia compusă din 3 cenzori numiți pe o perioada nedeterminata prin hotărârea Adunării Generale.
Mandatul cenzorilor inceteaza prin revocarea de catre Adunarea Generala sau retragerea voluntara a acestora, sens in care vor inainta o cerere Consiliului Director.
Consiliul Director ia la cunostinta de incetarea mandatului cenzorului(-rilor) si numeste cenzor(-i) interimari pana la urmatoarea Adunare Generala.
Cenzorii vor indeplini în mod obligatoriu următoarele condiții :
- să fie cetățeni români ;
- cel puțin unul dintre cenzori să fie expert contabil;
- să nu fi fost condamnati pentru infracțiuni de natură economică sau de altă natură care să îi facă incompatibili cu această calitate ;
Cenzorii asociației vor avea următoarele atribuții :
- verifică lunar și inopinat gestionarea patrimoniului asociației și operațiunile de casă ;
- pot solicita explicaţii pentru orice activitate financiară a Asociaţiei, persoanei sau persoanelor care s-au ocupat cu respectiva activitate. Persoanele în cauză sunt obligate să-i asigure accesul la documentele solicitate.
- sesizează adunarea generală și consiliul director cu privire la nereguli sau abateri și face propunerile necesare de înlăturare a lor
- intocmeste un raport anual care va insoti bilantul contabil;
- functia de cenzor si cea de membru in Consiliul Director sunt incompatibile.

Art. 25 Personal contractual si voluntari
Personalul contractual in baza unor contracte de munca sau conventii civile, precum si voluntarii vor respecta intocmai prevederile generale ale statutului si prezentului regulament.
Consiliul Director va intocmi fisa postului pentru fiecare persoana ce desfasoara activitati in cadrul Asociatiei, fisa care va constitui anexa la prezentul regulament si care va cuprinde drepturile si obligatiile persoanei in cauza.
Aceasta va lua la cunostinta de fisa postului pe baza de semnatura inainte de inceperea activitati.

Art. 26 Comunicarea cu membrii asociatiei
Comunicarea intre organele de conducere a asociatiei si membri se poate efectua prin corespondenta scrisa, email sau telefonic.
De asemenea, membrii îşi pot exprima opiniile/propunerile pe forumul asociatiei (forum.hipoacuzici.ro) si pagina de Facebook, iar Consiliul Director poate elabora buletine de stiri cu privire la activitatea Asociaţiei.
Portalul oficial de comunicare publica a activitatilor asociatiei este forumul(forum.hipoacuzici.ro), membrii fiind obligati sa il verifice periodic.
Toate comunicările, notificările şi propunerile membrilor către Consiliul Director se fac în scris, fie prin e-mail, fie prin adresă semnată şi transmisă Secretarului.
Hotararile ce vizeaza direct un membru al asociatiei se vor transmit acestuia prin adresă semnată şi ştampilată, inaintata direct direct sau prin curierat, prin e-mail, sau postata in cadrul forumului.
Membrilor Consiliului Director au dreptul la telefon mobil si abonament telefonic ce vor fi folosite strict in exercitarea atributiilor oficiale.

Art. 27 Datele cu caracter personal si dreptul la imagine
Consiliul Director va depune demersurile necesare pentru inregistrarea Asociatiei ca operator de date cu caracter personal.
Atat membrii Consiliului Director cat si cenzorii sau alti membri ai asociatiei care prin natura activitatilor desfasurate in cadrul asociatiei prelucreaza date cu caracter personal vor lua la cunostinta de prevederile legale in domeniu si vor raspunde personal de respectarea acestora.
Avand in vedere prevederile legale ce protejeaza dreptul la imagine, cu ocazia activitatilor organizate de asociatie pentru care s-au contractat servicii foto-video de catre asociatie, Consiliul Director va notifica cu privire la aceste prevederi participantii la activitati. Acestia au obligatia sa isi exprime in scris acordul sau refuzul de a li se folosi imaginea lor dar si a minorilor pe care ii insotesc la activitati. In situatia in care adultii care insotesc minori nu sunt reprezentantii lor legali, acestia au obligatia sa-i contacteze pe reprezentantii legali pentru a le afla optiunea si sa completeze formularul tip pus la dispozitie de asociatie in conformitate cu optiunea exprimata de reprezentantii legali.
Abtinerea sau refuzul participantilor de a-si exprima optiunea va fi considerat drept refuz de a li se folosi imaginea.
In situatia in care participantii la activitati care doresc sa li se protejeze dreptul la imagine isi vor manifesta in scris aceasta optiune, reprezentantii asociatiei responsabili de organizarea/coordonarea activitatilor vor notifica personalul contractat pentru efectuarea de fotografii si/sau inregistrarea video cu privire la aceasta situatie solicitandu-li-se sa respecte dreptul la imagine al persoanelor in cauza.
Totodata persoanele care doresc sa li se protejeze dreptul la imagine au obligatia sa fie proactivi, sa nu participe la pozele de grup si sa notifice personalul contractat in situatia in care acesta le face fotografii sau ii inregistreaza video.
La inceperea activitatilor, reprezentantii asociatiei le vor aduce la cunostinta in scris tuturor participantilor prevederile legale ce reglementeaza dreptul la imagine si li se va solicita sa le respecte intocmai.
Nerespectarea acestor prevederi legale atrage raspunderea individuala a persoanelor ce le incalca.

Art. 28 Filiale
Conform art. 4 din Statut, Asociaţia poate deschide filiale locale sau regionale, la iniţiativa membrilor sau a Consiliului Director, cu aprobarea Adunarii Generale.
Consiliul Director in temeiul art. 19 ROI va aproba organigrama filialei, angaja personal si aproba fisa postului pentru personalul angajat

Art. 29 Activităţi în teren
Pentru a putea desfăşura o activitate în teren în numele Asociaţiei, membrul (sau membrii) Asociaţiei vor prezenta o propunere in acest sens Consiliului Director impreuna cu o fişă a activitatii depusa la secretariarul Asociaţiei, fisa în care vor fi precizate:
a) Componenţa echipei;
b) Locul şi perioada desfasurarii activitatii;
c) Programul activitatilor;
d) Justificarea, scopul si impactul scontat;
e) Materialele Asociaţiei necesare (fişa de echipament va conţine lista materialelor, precum şi starea lor înainte şi după folosire).
Consiliul Director validează acţiunea propusă şi componenţa echipei. Nicio acţiune nu se poate desfăşura fără avizul Consiliului Director. În lipsa acestui aviz, resposabilitatea revine fiecărui participant, individual, Asociaţia nefiind responsabilă de urmările acţiunii.
În astfel de situaţii nu pot fi folosite materialele Asociaţiei sau numele acesteia.
Nerespectarea prevederilor de mai sus constituie abatere disciplinară foarte gravă şi poate fi pedepsită cu excluderea din rândul membrilor.
Fiecare activitate în teren va avea un şef de echipă, care coordoneaza desfasurarea activitatilor. Acesta va fi desemnat de către Consiliul Director, ţinând cont de propunerile membrilor şi de tipul activităţii desfăşurate.
Inainte de inceperea activitatilor seful de echipă va completa un proces-verbal, prin care se angajează să depună toate eforturile pentru a evita producerea unor accidente, punerea în pericol a vieţii sau integrităţii participanţilor, degradarea materialelor folosite ori desfăşurarea de activităţi care ar aduce atingere Asociaţiei sau membrilor acesteia.
La întoarcere, seful de echipa va completa cu raport de activitatea cu descrierea activităţii desfăşurate si rezultatele acesteia.
Participantii la actiitatile asociatiei ce insotesc minori sunt responsabili pentru acestia pe intreaga perioada a activitatilor, neputand fi atrasa raspunderea asociatiei, reprezentantilor acesteia, personalului contractat sau voluntarilor
Prevederile art. 27 se aplica si taberelor organizate de asociatie, in acest caz, responsabili fiind membrii Consiliului prezenti, responsabilitatile fiecaruia fiind stabilite de presedintele Asociatiei.

Art. 30 Decontari cheltuieli
Membrilor nominalizati de Consiliul Director sa reprezinte asociatia la diferite activitati (congrese, conferinte, mese rotunde, spectacole, etc.) li se deconteaza costurile de participare, dupa cum urmeaza :
- transportul cu auto proprietate personala (consum 7.5l/100km), autocar sau tren(clasa a II-a);
- cazarea in unitati hoteliere clasificate la 3 stele sau inferior, in limita a 120 RON/camera;
- diurna pentru membrii asociatiei, inclusiv sot/sotie cat si pentru copilul(-iii) cu implant cohlear implicati in activitati;
- diurna este in cuantum de 50 lei/adult, respectiv 30 lei/copil. Consiliul Director va putea majora cuantumul diurnei avand in vedere cresterea preturilor datorita inflatiei.
Pentru decontarea cheltuielilor de mai sus, membrii asociatiei trebuie sa prezinte documente justificative in conformitate cu dispozitiile legale in vigoare
Membrii asociatiei beneficiaza de decontarea costurilor de expediere prin posta a formularelor 200 si 230, in baza documentelor justificative.

Art. 31 Patrimoniul Asociaţiei
Materialele, echipamentele şi alte bunuri ale Asociaţiei pot fi folosite numai de către membrii Asociaţiei, personal angajat, voluntari sau de către membrii altor asociaţii similare, în cadrul unor activităţi de colaborare.
Bunurile pot fi folosite şi pentru nevoi personale ale membrilor Asociaţiei, fără ca aceştia să obţină vreun profit din activităţile desfăşurate, insai numai cu aprobarea Consiliului Director.
Consiliul Director va desemna o persoană care să aibă în grijă şi care să gestioneze bunurile Asociaţiei.
Toţi membrii sunt obligaţi să întreţină materialele care le-au fost încredinţate. În cazul distrugerii voite sau a pierderii din neatenţie, acestea le pot fi imputate, după o analiză şi o hotărâre a Consiliului Director.
Bunurile folosite trebuie înapoiate după finalizarea activităţii pentru care au fost solicitate.

Art. 32 Veniturile Asociatiei.
Asociatia inregistreaza venituri din urmatoarele surse:
- plata cotizatiei de catre membri;
- plata contributiei la fondul special (asigurare)
- donatii;
- sponsorizari;
- directionarea a 2% din impozitul pe venit
- dobânzile și dividendele rezultate din plasarea sumelor disponibile, în condițiile legii ;
- dividendele societăților comerciale înființate de asociație ;
- resurse obținute de la bugetul de stat și/sau de la bugetele locale ;
- alte venituri prevăzute de lege, toate trebuind a fi utilizate în scopurile asociației.
Donatiile si sponsorizarile pot fi acordate asociatiei pentru indeplinirea scopurilor generale ale asociatiei sau pentru sprijinirea unui anumit membru al asociatiei.

Art. 33 Programul de sprijinirea financiara a membrilor asociaţiei în cazul implantării/reimplantării
Motivatie : desi candidatii la implant cohlear beneficiaza in mod gratuit de un implant /pacient prin Programul National de Implant Cohlear, iar operatia de implant cohlear se este practic gratuita(se deconteaza de catre CNAS) exista atat costuri directe nedeductibile aferente operatiei (ex investigatii RMN si CT) dar si alte cheltuieli ce revin in sarcina candidatului la implant cohlear si a familiei acestuia (costuri de transport datorate distantei mari intre localitatea de domiciliu si centrul de implant, costuri cazare pentru apartinatori, etc). Aceste costuri se pot ridica la valori mari si reprezinta un impediment in realizarea operatiei pentru pacienti cu o situatie financiara dificila
In cazul defectarii implantului cohlear(partea interna), se are in vedere trauma persoanei purtatoare de implant cohlear si a familiei acesteia datorata in principal riscurilor prezentate de operatia de implant si necesitatea efectuarii operatiei cat mai repede cu putinta pentru a diminua consecintele negative ale lipsei auzului pe o perioada mai indelungata de timp.
Reguli :
a. Familiile cu o situatie financiara dificila beneficiaza de un ajutor financiar pentru realizarea operatiei de implant cohlear in suma maxima de 3000 RON.
b. În cazul operatiei de reimplantare, asociatia acorda un ajutor financiar persoanelor in cauza/familiilor pacientilor minori indiferent de situaţia financiara a acestora.
c. Ajutorul material este in cuantum de maxim 3000 lei/solicitant.
d. Familia în cauză înaintează o cerere către Consiliul Director la care anexează documentele justificative (în cazul celor cu o situaţie financiară dificilă, adeverinţe cu veniturile);
e. Consiliul Director, în cazul aprobării cererii, acordă un avans de 1000 lei, sumă ce poate fi ulterior majorată până la plafonul de 3000 lei;
f. Pentru suplimentarea sumei de bani primite initial, beneficiarul va prezenta documente justificative (facturi de cazare, plăţi analize, bonuri de combustibil, bilete de tren) atât pentru suma iniţială cât şi pentru cele solicitate suplimentar.

Art. 34 Programul de stimulare a strangerii de fonduri din directionarea a 2% din impozitul pe venit prin acordarea de sprijin material si sau financiar catre membrii asociatiei care se implica in aceasta activitate
Motivatie : sursa principala de finantare a asociatiei consta in directionarea a 2% din impozitul pe venit si prin stimularea membrilor asociatiei care se implica in aceasta activitate se urmareste :
- acoperirea macar partiala a costurilor directe si indirecte ale procesului de reabilitare auditiv –verbala a persoanelor cu implant cohlear (costuri terapie logopedica, utilizare curenta si upgrade sisteme de implant cohlear, activitati de socializare si integrare a persoanelor cu implant cohlear
- impulsionarea acestei activitati pentru a asigura bugetul necesar celorlalte programe desfasurate de asociatie (asigurare, sprijin material pentru cazuri sociale, sprijin material implantare/reimplantare)
Reguli :
a. Incepand cu anul 2014, bugetul acestei activitati este constituit din sumele strânse prin virarea a 2% din impozitul pe venit, dupa ce in prealabil se deduc cheltuielile asociatiei si se asigura bugetul pentru activitatile asociatiei din anul curent.
b. Membrii asociaţiei, pentru a avea dreptul la stimulentele prevăzute, vor trebui să prezinte către conducerea asociației până la sfârşitul lunii iunie formularele depuse ptr. anul fiscal precedent. Pentru validare, formularele vor avea numărul de înregistrare de la administraţia financiară, sau vor fi prezentate borderouri cu numere de înregistrare.
c. Intrucat sumele reprezentand 2% din impozitul pe venit sunt virate de administratiile financiare cu intarziere, in cursul anului in care sunt depuse formularele 200 si 230, inclusiv la inceputul anului urmator, Consiliul Director va proceda la stabilirea sumei alocate acestei activităţi, inainte de Adunarea Generală a Asociaţiei, ce are loc de regulă în martie-aprilie. Totodata se stabilesc sumele ce vor fi acordate pentru formularele 200, respectiv 230. Cuantumul la care este indrituit fiecare membru al asociatiei se vor consemna intr-o anexa la decizia Consiliului Director prin care se stabilesc acestea
d. Membrii asociatiei care au strans formulare in cursul anului curent si nu mai au fonduri disponibile din anii anteriori sau acestea sunt insuficiente, pot beneficia de stimulente in cuantum de 20 lei/formular 230, respectiv 50% din sumele virate pe formularele 200, urmand ca sumele folosite sa se deduca din sumele la care vor fi indreptatiti in conformitate cu prevederile lit. c, in momentul acordarii acestora in cursul anului urmator
e. Sumele de bani ce le revin membrilor asociatiei conform regulilor de mai sus vor putea fi folosite doar in cadrul procesului de reabilitare auditiv-verbala al acestora sau membrilor familiei, pe baza de documente justificative, pentru :
- achizitionare sisteme de implant cohlear sau componente ale acestora;
- achizitionare consumabile si accesorii pentru sistemele de implant cohlear (baterii, fire, compartimente, antene, acumulatori, dezumidificator, pastile dezumidificator, etc),
- participare la activitatile asociatiei (tabere, workshop-uri). Se vor deconta/acoperi costurile de transport, cazare, masa.
- plata sedintelor de terapie logopedica si consiliere psihologica
- plata audiograme, consultatii medicale
- costuri de transport, cazare si servicii reglaj pentru reglajul sistemelor de implant cohlear
- plata cotizatie si/sau contributie fond special ;
- ceas cu vibratii
f. Nu se va acorda contravaloarea în bani a stimulentelor, iar documentele ce atesta modul de repartizare si utilizare a acestor fonduri vor putea fi consultate de membrii asociaţiei pentru a se asigura transparenţa acestei activităţi.
g. Se va stabili o evidenta a sumelor de care beneficiaza fiecare membru al asociatiei, acestea putand fi pastrate in contul asociatiei pe o perioada nedeterminata.
Sumele de bani vor fi folosite integral conform prevederilor de mai sus, nefiind deduse costurile asociatiei datorate derularii contractului de sponsorizare si utilizarii sumelor de bani conform destinatiei specificate (costuri administrative, taxe si comisioane bancare, cheltuieli curierat, etc).
Membrii asociatiei nu au dreptul la dobanda pentru sumele pastrate in contul asociatiei.


Art. 35 Asigurarea proprie în cadrul asociaţiei a sistemelor de implant cohlear.
Motivatie : Sistemele de implant cohlear implica costuri semnificative de reparatii sau inlocuire componente defecte iar legislatia din Romania este una deficitara, neexistand niciun sprijin din partea statului in aceasta privinta, dupa efectuarea operatiei de implant si nici o asigurare specializata pentru sistemele de implant cohlear.
Nota : Prezentul program de asigurare a partii externe a sistemelor de implant cohlear nu constituie o asigurare in acceptiunea cadrului legal din Romania ce reglementeaza domeniul asigurarilor ci a fost implementat de catre Asociatie in urma rezultatelor negative ale discutiilor purtate cu societati de asigurare-reasigurare referitor la crearea unei asigurari pentru sistemele de implant cohlear. Prin prezentul program se urmareste decontarea costurilor de reparatie/inlocuire a partii externe a sistemelor de implant cohlear si reducerea impactului financiar asupra persoanelor purtatoare de implant cohlear si familiilor lor.
Reguli :
a. Fac obiectul prezentului program procesoarele de sunet, compartimentele de baterii şi antenele. Consumabilele (fire, acumulatori, etc) nu sunt asigurate.
b. Sunt acoperite orice defecţiuni datorate exploatării în condiţii normale a bunurilor asigurate, inclusiv accidente, nu însă pierderea sau furtul acestora.
c. Se stabileste o contributie proprie a membrilor asociatiei ce doresc sa adere la acest program, numita in continuare „contributie la fondul special”, al carei cuantum poate fi modificat de Consiliul Director. Contributia la fondul special se depune intr-un cont bancar, distinct de cel curent al asociatiei si care comunicat public pe pagina de Internet a Asociatiei.
d. Beneficiaza de prevederile prezentului program doar membrii asociatiei care au platite la zi cotizatia si contributia la fondul special. Pentru a fi platite la zi, cotizatia si contributia la fondul special se platesc in avans pe 6 luni, respectiv pana in prima zi din semestru (01 ianuarie, respectiv 01 iulie).
e. Contributia la fondul special este de 25 lei/luna/sistem de implant asigurat, incepand cu data de 01.07.2015. Membrii asociatiei care strang in cursul anului curent minim 20 de formulare 230 aferente anului fiscal anterior beneficiaza de un cuantum redus al cotizatiei respectiv 10 lei/luna. Pentru a beneficia de cuantumul redus al contributiei la fondul special membrii asociatiei au obligativitatea ca pana la data de 15 iunie a anului in curs sa prezinte Consiliului Director copii xerox ale formularelor 230 si 200 aferente anului fiscal anterior avand numar de inregistrare de la administratiile financiare.
f. Consiliul Director poate sa stabileasca un cuantum redus al contributiei la fondul special pentru membrii asociatiei doar in cazuri exceptionale si bine intemeiate. Criteriile ce stau la baza acestei decizii sunt : situatia financiara dificila, familie destramata, domiciliul/resedinta intr-o zona defavorizata, cu somaj ridicat.
f. Asociaţia acoperă costurile prilejuite de repararea defecţiunilor componentelor externe ale sistemelor de implant cohlear sau de înlocuirea acestora, în limita a 1200 lei, şi numai în situaţia în care asiguratul şi-a plătit la zi cotizaţia şi asigurarea. Perioada pentru care se calculeaza plafonul de 1200 lei/sistem de implant de cohlear este de un an de zile si curge de la 1 iulie la 30 iunie a anului calendaristic urmator. Incepand cu data de 01.07.2015, cuantumul plafonului asigurarii este de 1500 lei/an/sistem de implant.
g. Pentru acoperirea riscurilor asigurate, membrul asigurat va prezenta reprezentanţilor asociaţiei factura emisă pentru costurile de reparaţie a defecţiunilor.
h. Asociaţia va putea deconta şi direct către distribuitorul sistemelor de implant cohlear contravaloarea reparaţiilor sau a înlocuirii componentelor asigurate.
i. În situaţia în care contravaloarea reparaţiilor sau a înlocuirii componentelor asigurate depăşeşte plafonul maxim de despăgubire, asociația va deconta în limita plafonului stabilit, diferenţa fiind achitată de către membrul asociatiei in cauza.

Art. 36 Acordarea de sprijin material pentru cazurile sociale
Consiliul Director poate decide acordarea de sprijin material pentru membrii asociatiei ce constituie cazuri de vulnerabilitate sociala.
Sprijinul material poate consta in consumabile pentru sistemele de implant cohlear, respectiv baterii, fire, decontare costuri reparatii sau inlocuire sisteme de implant in cazul in care persoana in cauza nu avea asigurare sau costul reparatiilor depaseste plafonul asigurarii.
Consiliul Director va putea decide acordarea sprijinului material doar in baza unei analize aprofundate, fiind luate in considerare urmatoarele criterii : situatia financiara dificila, familie destramata, somaj, etc.
Adunarea Generala stabileste bugetul anual pentru acest program si plafonul sprijinului material ce se poate acorda.
Sprijinul material are un plafon anual de 1500 RON/caz.

Art. 37 Strangerea de fonduri pentru realizarea de operatii de implant, upgrade procesor, suportarea costurilor de reabilitare ale membrilor ascoa
Membrii asociatiei au posibilitatea sa desfasoare activitati de strangere de fonduri de la societati comerciale in conformitate cu prevederile legale ce reglementeaza sponsorizarea.
Consiliul Director va pune la dispozitia membrilor asociatiei modele tip de cerere, contract de sponsorizare, referat de caz, acte constitutive asociatie si va asigura consiliere cu privire la documentele necesare pentru dosarul de sponsorizare.
Totodata Consiliul Director va asigura cu promptitudine corespondenta cu societatile comerciale ce doresc sa sponsorizeze cazul respectiv.
Membrii asociatiei pot contacta personal diversi agenti economici prezentandu-le cazul p
Scopul sponsorizarii este prevazut in contract, conform specificului cazului si acordului dat de sponsor prin contract.
Scopul poate fi, dar nu este limitat la :
- achizitionarea de sisteme de implant, procesoare de sunet si alte componente, inclusiv consumabile ale sistemului de implant;
- upgrade procesor de sunet,
- suportarea costurilor de reabilitare auditiv-verbala
Asociatia se obliga sa respecte intrutotul prevederile contractului de sponsorizare, in caz contrar, sumele in cauza fiind restituite sponsorului.
Sumele primite ca sponsorizare sunt evidentiate separat pentru fiecare membru al asociatiei si pot fi pastrate in contul asociatiei pe perioada nedeterminata.
Sumele de bani sunt folosite integral pentru realizarea scopului sponsorizarii, nefiind deduse costurile asociatiei datorate derularii contractului de sponsorizare si utilizarii sumelor de bani conform destinatiei specificate (costuri administrative, taxe si comisioane bancare, curierat, etc).
Membrii asociatiei nu au dreptul la dobanda pentru sumele din sponsorizari pastrate in contul asociatiei.

Art. 38 Recompense şi sancţiuni
Consiliul Director poate stabili acordarea de recompense membrilor care au o activitate cu rezultate deosebite sau se implica in mod deosebit in activitatea asociatiei . Adunarea Generala a Asociatiei stabileste bugetul alocat acestei activitati.
Membrilor Asociaţiei care încalcă prevederile Regulamentului de Ordine Interioară, ale Statutului, normele de comportare civilizată în timpul activităţilor desfăşurate ori care prin activitatea lor aduc daune, de orice fel, Asociaţiei, li se aplică una dintre următoarele sancţiuni:
a) Avertisment;
b) Suspendare
c) Excluderea din asociaţie.
Încălcarea prevederilor Statutului şi ale Regulamentului de Ordine Interioară ale Asociaţiei, hotărârilor/deciziilor Consiliului Director şi Adunării Generale, deteriorarea voită a bunurilor Asociaţiei, punerea în pericol din culpa sau cu intentie a vieţii şi integrităţii fizice a colegilor în cadrul activităţilor în teren ale Asociaţiei, nerespectarea deciziilor luate de către şeful echipei se sancţionează cu avertisment la prima abatere de orice fel, iar la a doua abatere de aceeaşi natură cu suspendarea.
Hotărârea de sancţionare se ia doar în urma unei cercetări prealabile efectuate de către o persoană desemnată de Consiliul Director şi numai după o discuţie cu persoana în cauză. Dacă în urma convocării acesta refuză să se prezinte sau sa ofere informaţii privind fapta sa, sancţiunea se aplică fără îndeplinirea acestei formalităţi.
Sancţiunea va fi aplicată în termen de 30 zile de la constatarea faptei, dar nu mai târziu de şase luni de la săvârşirea faptei.
Hotărârea de sancţionare poate fi contestată în termen de 15 zile de la comunicare.
Contestaţia se soluţionează de către Consiliul Director, convocat in plen, în termen de 30 zile de la înregistrarea contestaţiei.
Hotărârea pronunţată de Consiliul Director este definitivă.
Consiliul Director, in cazul unor abateri grave repetate ale membrilor, dupa aplicarea in prealabil a sanctiunilor de avertisment si suspendare, poate propune excluderea din asociatie.
Propunerea de excludere se voteaza cu ocazia primei Adunari Generale de la data deciziei Consiliului Director.
Decizia de excludere se ia cu majoritatea membrilor prezenti, fiind definitiva si executorie.

Art. 39 Dispoziţii finale
Prezentul Regulament de Ordine Interioară intră în vigoare la data adoptării sale de către Adunarea Generala şi este obligatoriu pentru toţi membrii Asociaţiei, pentru persoanele încadrate cu contract de muncă, convenţii civile şi voluntari.
Prezentul Regulament poate fi modificat la propunerea Consiliului Director sau a Adunării Generale. Modificările vor fi aduse la cunoştinţa tuturor persoanelor interesate în cel mult două săptămâni de la adoptarea acestora.
Post Reply