STIRI

BrasovCosmin
Posts: 286
Joined: 23 Feb 2009, 23:59
Location: Kabul - Afghanistan

ORDINEA DE ZI PT. ADUNAREA GENERALA A ASOCIATIEI

Post by BrasovCosmin »

Ordinea de zi a Adunării Generale a Asociaţiei “Ascultă Viaţa”


1. Prezentarea bilanţului contabil pe anul 2010 şi a activităţilor desfăşurate de asociaţie în 2010. Votarea bilanţului contabil pe anul 2010.

2. Situaţia membrilor asociaţiei şi a plăţii cotizaţiei.

3. Propuneri de îmbunătăţire a activităţii asociaţiei, direcţii de acţiune pentru viitor.
a. obţinerea şi amenajarea unui sediu
b. problema membrilor din cealaltă asociaţie şi realizarea fuziunii prin absorbţie ;
c. sediul va fi mutat fie în spaţiul primit de la Primărie/Mitropolie, fie în lipsa altei soluţii, la domiciliul d-lui Cosmin Braşov ;
d. demersuri pentru acreditarea asociaţiei ;
e. după acreditare, vom solicita de la Direcţia Generală ptr. Protecţia Persoanelor cu Handicap din cadrul Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale să ni se deconteze costurile cu utilităţi, precum şi salariul unui angajat (va fi nevoie sa angajam o persoana la volumul de munca ce va exista) ;
f. vom putea întocmi proiecte şi solicita finanţare din partea Consiliului jud. (nu e necesară acreditare) şi de la Direcţia Generală ptr. Protecţia Persoanelor cu Handicap (numai după acreditare) ;

g. propuneri de proiecte :
 organizarea unor mini-tabere, cu durata de 2-3 zile, posibil în weekend, in fapt schimburi de experienţă la care sa participe maxim 10 familii si copiii (de preferat 5-6), se pot organiza pe zone geografice ptr. a limita costurile de deplasare ale participanţilor ;
 organizarea de concursuri pe diferite discipline sportive, artistice (dans, teatru, poezie-recitat), etc., pe grupe de vârstă ;
 pot fi angrenate în aceste activităţi cadre didactice (logopezi) care pot fi plătite ptr. munca depusă (cadrul legal ne permite) ;

h. în măsura în care există solicitări, închirierea unui apartament din banii asociaţiei, ce va fi pus gratuit la dispoziţia părinţilor ce provin din alte localităţi astfel încât să beneficieze de serviciile educaţionale oferite de C.S.E.I. nr. 2 Sibiu. În acest sens vom solicita un spaţiu de la Mitropolia Ardealului.
i. o mai bună implicare a reprezentanţilor regionali, să informeze membrii asociaţiei din zona de competenţă cu privire la noutăţi, probleme şi să asigure un feed-back din teritoriu cu privire la problemele ridicate de membri, propuneri, etc.
j. stabilirea de contacte cu Asociaţia Surzilor din România şi Consiliul Naţional al Dizabilităţii pentru a fi susţinuţi în modificarea cadrului legal aplicabil persoanelor cu implant cohlear ;

k. propuneri de modificare a cadrului legal
 obţinerea gradului I de handicap ptr copii cu implant cohlear o consider personal o himeră, nu se poate motiva prin gravitatea handicapului, însă putem solicita să se prevadă dreptul la însoţitor până la împlinirea vârstei de 7 ani pentru copiii purtători de implant. În cazul copiilor implantaţi la o vârstă mai mare (5-6 ani), aceştia vor avea dreptul la un însoţitor pentru o durata de 3 ani de la data activării implantului cohlear, chiar dacă depăşeşte vârsta de 7 ani. Putem motiva această doleanţă pe următoarele considerente :
 pentru ca cei aproximativ 21.000 Euro investiţi de statul român în fiecare sistem de implant cohlear să nu fie irosiţi, copiii trebuie de preferat integraţi în învăţământul de masă şi să fie însoţiţi la ore de logopedie, ce se desfăşoară în alte locaţii. Spre deosebire de copiii cu implant cohlear, copii hipoacuzici fără implant sunt încadraţi în şcoli de surzi, neexistând aceeaşi necesitate acută a unui însoţitor.
 pentru reabilitarea verbal-auditivă a unui copil cu implant cohlear este necesară implicarea familiei, copilul nu trebuie lăsat în şcoala specială, alături de copiii surzi ce folosesc limbajul mimico-gestual.
 de asemenea activităţile specifice desfăşurate cu logopedul trebuie continuate în familie, deci prezenţa unui părinte la orele de logopedie alături de copil este imperios necesară
 prin asigurarea pe o durata limitată a unui însoţitor cresc şansele de reabilitare auditiv-verbală a copiilor şi de redare a acestora către societate ca membri activi, independenți, contribuabili şi nu asistați social.
 momentan sistemele de implant cohlear nu sunt prevăzute decât în Programul Naţional de Implant Cohlear.
 se impune solicitarea înlocuirii implanturilor cohleare (partea internă) în cazul defectării lor, după ieşirea din garanţie, prin Programul Naţional de Implant Cohlear, iar părţii externe - procesorului de sunet, să îi fie aplicabil statutul protezelor auditive ;
 decontarea de către Casa de Asigurări de Sănătate a unei sume de bani reprezentând echivalentul celui mai ieftin procesor de sunet compatibil părţii interne implantate, iar asiguratul va cumpăra procesorul de sunet funcţie de dorinţele proprii şi posibilităţile financiare.
 această finanţare trebuie asigurată la fiecare 5 ani, ca în cazul protezelor auditive, procesoarele de sunet fiind supuse la aceeași factori de uzură ca și protezele auditive.
 aceeaşi procedură ar putea fi aplicată şi în cazul sistemelor de implant cohlear, indiferent dacă pentru prima implantare sau pentru reimplantare
 candidatul la implant cohlear diagnosticat de o clinică O.R.L. specializată în implant cohlear, fiindu-i recomandat implantul cohlear ca singură posibilitate de a dobândi auzul, i se decontează de către Casa de Asigurări de Sănătate un preţ minim pentru sistemul de implant cohlear, şi va putea contacta după propria dorinţă, pentru operaţie, o clinică O.R.L. specializată în implant cohlear. Asiguratul îşi va putea alege un sistem de implant cohlear mai performant decât cel decontat de CAS şi să achite diferenţa de bani.

4. Prezentarea memoriilor înaintate către Primăria mun. Sibiu şi Mitropolia Ardealului ptr. obţinerea de spaţii în care să ne desfăşurăm activitatea.

5. Prezentarea memoriilor înaintate către Consiliul Jud. Sibiu şi Inspectoratul Şcolar Jud. Sibiu referitor la îmbunătăţirea activităţii de reabilitare a copiilor purtători de implant cohlear în cadrul Centrului Şcolar pentru Educaţie Incluzivă nr. 2 Sibiu. Identificarea dorinţelor/aşteptărilor/propunerilor membrilor asociaţiei cu privire la aceste aspecte.
- vor fi invitate să participe la discuţii d-na Delia Stoicescu – inspector de specialitate, responsabilă de învăţământul special şi d-na Adriana Conea – directoarea Centrului Şcolar pentru educaţie Incluzivă nr. 2 Sibiu

6. Stimularea activităţii de strângere formulare 230 prin acordarea unor stimulente (consumabile) către membri în funcţie de gradul de implicare al acestora (propunere ca 10% din fondurile obţinute prin formularele 230 să fie utilizate în acest sens)

7. Propuneri de schimbare a statutului asociaţiei. Votarea modificărilor propuse.
“Art. 4 Scopul asociaţiei
- îmbunătăţirea procesului de reabilitare auditiv-verbală a persoanelor purtătoare de implant cohlear ;
- consilierea şi sprijinirea materială a candidaţilor şi purtătorilor de implant cohlear; (ne va permite ajutarea membrilor asociaţiei cu o situaţie financiară dificilă ;
- sprijinirea materiala a membrilor asociaţiei (impulsionarea activitatii de strangere formulare 230 prin acordarea de stimulente către membri în funcţie de gradul de implicare a acestora) ;
- asigurarea unei finanţări mai bune ptr. Programul Naţional de Implant Cohlear prin efectuarea de demersuri către instituţiile abilitate. Numărul de sisteme de implant cohlear achiziţionate anual prin program este mult mai mic faţă de numărul de nou-născuţi cu hipoacuzie neurosenzorială gravă/profundă ce necesită implant.
Art. 9 Adunarea generala ordinara se convoacă de către consiliul director. (se elimină „si este legal constituita doar daca sunt prezenţi cel puţin jumătate plus unu din membrii asociaţiei” – este foarte greu să asigurăm prezenţa majorităţii membrilor la şedinţele asociaţiei. De asemenea dispar si celelalte referinţe cu privire la o nouă convocare a adunării în cazul neîntrunirii cvorumului)
Adunarea generală extraordinară se convoacă de către Consiliul Director sau de către o treime din membrii asociaţiei.
Art. 10 Consiliul Director este format din 5 persoane :
- preşedintele ;
- vicepreşedintele ;
- secretarul ;
- 2 membri.
Membrii Consiliului Director vor avea un mandat de 2-3 ani si sunt reeligibili.(mandatul să fie mai redus faţă de cel actual, şi la începerea mandatului se stabilesc priorităţile, urmând ca după 2 maxim 3 ani să se analizeze rezultatele. Se va asigura astfel o dinamică la nivelul conducerii asociaţiei, putând fi promovaţi oameni noi, cu viziuni noi şi dorinţă de “a mişca” lucrurile).
Membrii Consiliului Director nu sunt retribuiţi pentru activitatea depusă.(sa confirmăm realitatea, să nu existe impresia ca primim bani ptr. munca depusă)
Preşedintele, vicepreşedintele şi secretarul se aleg cu majoritatea voturilor membrilor prezenţi. În cazul în care niciunul dintre candidaţii din primul tur nu întruneşte majoritatea voturilor, se organizează un nou tur de scrutin intre primii 2 candidaţi ca număr de voturi, câştigător fiind declarat cel care primeşte cel mai mare număr de voturi. (se clarifică procedura de alegere a conducerii.
Structura Consiliului Director până la alegerile ce vor avea loc în 2012 este :
Toni Bogdan – preşedinte ;
Stanciu Gina – vicepreşedinte ;
Loghin Dănuţ – secretar ;
Mitroi Cristi – membru ;
Dragomir Nicoleta – membru ;
Braşov Cosmin Alexandru – membru ;
presedintele asoc. din Buc – membru ;
Art. 12
Asociatia este reprezentata in relatiile cu terţii de preşedinte, vicepreşedinte sau de o persoană desemnată express, prin hotărârea Consiliului Director.”

8. Votarea şi numirea unui nou cenzor al asociaţiei.(fostul cenzor s-a retras din această calitate)

9. Prezentarea taberei ce va fi organizată la Sovata in iunie 2011. Conditiile oferite, program, înscrieri.

10. Prezentarea propunerii d-lui Stanciu Antonius pentru organizarea unei asigurări colective proprii pentru procesoarele de sunet prin implicarea membrilor asociaţiei, strângerea de contribuţii în acest sens într-un cont separat, stabilirea unei proceduri interne de urmat. Discuţii, supunere la vot.

11. Puncte suplimentare reieşite din discuţii

12. Concluzii.
Ignea Marius
Posts: 263
Joined: 08 Feb 2011, 15:18
Location: Timisoara

Re: STIRI-ordine de zi

Post by Ignea Marius »

Parerea mea este ca trebuie taiat un nod gordian mai ales in punctul 3 paragrafele h si k(legate de implantatii cohlear versus integrare invatamint de mesa sau incadrarea gradului de handicap),sint sigur ca vor fi discutii pro sau contra,dar abordarea acestor puncte este MAI mult decit necesara...
Cu prietenie Marius Ignea
BrasovCosmin
Posts: 286
Joined: 23 Feb 2009, 23:59
Location: Kabul - Afghanistan

Re: STIRI

Post by BrasovCosmin »

Pai cam e momentul sa rupem matza in doua si ne decidem ce vrem sa facem, si sa facem ... vorbele/discutiile sunt bune si constructive, insa faptele sunt cele care fac diferenta .
Ordinea de zi este una orientativa, am incercat sa atac toate problemele de interes, fara a avea pretentia ca le-am cuprins pe toate.
Insa am facut ordinea de zi atat de ampla si am postat cu 4 zile inainte de sedinta, tocmai ptr a capta atentia si a avea toti timp de gandit.
Am incercat sa nu intru totusi prea mult in detalii, intrucat sunt multe alte argumente ce pot fi aduse in discutie, atat pro cat si contra.... riscam sa iasa un roman...
Ordinea de zi a fost discutata de subsemnatul cu d-nii Toni Bogdan si Danut Loghin, insa fiecare dintre dvs. este liber sa vina cu noi propuneri, atat pe forum, dar mai ales in sedinta pentru cei care pot si doresc sa participe.
BrasovCosmin
Posts: 286
Joined: 23 Feb 2009, 23:59
Location: Kabul - Afghanistan

Detalii Adunare Generala

Post by BrasovCosmin »

Adunarea Generala a Asociatiei Asculta Viata va incepe la ora 12.00 in sala de la parterul Bibliotecii Astra din Sibiu (langa Centrul Scolar ptr Educatie Incluziva nr. 2 Sibiu).
In conformitate cu statutul asociatiei, art. 9, alin. 2 "Adunarea generala ordinara se convoacă de către consiliul director si este legal constituita doar daca sunt prezenţi cel puţin jumătate plus unu din membrii asociaţiei."
Avand in vedere prevederile art. 9 alin. ultim "Atat in adunarea generala ordinara cat, si in cea extraordinara membrii asociaţiei pot fi reprezentaţi de către alti membri in baza unei împuterniciri scrise.", rugam ca pentru a se aduna cvorumul necesar, toti membrii asociatiei sa se contacteze reciproc, anuntandu-se cu privire la desfasurarea adunarii generale, iar cei care nu pot veni la sedinta sa desemneze un reprezentant dintre membrii care participa la sedinta, intocmind in acest sens o imputernicire scrisa. Rog pe aceasta cale implicare din partea reprezentantilor regionali.

Imputernicirea poate fi scrisa de mana sau la calculator, datata si semnata si va avea urmatorul continut :


IMPUTERNICIRE



Subsemnatul ___________________________________________________, domiciliat in _________________________________________________, posesor al BI/CI seria ___ nr. ________________________ in calitate de membru al Asociatiei persoanelor cu deficiente de auz "Asculta Viata" imputernicesc pe d-l/d-na _____________________________, posesor CI seria_____ nr. ________________ sa ma reprezinte in cadrul Adunarii Generale Ordinare a asociației ce va avea loc in data de 30.04.2011 la Sibiu.
D-l/d-na ________________________________ va avea dreptul să voteze în numele meu in cadrul adunarii generale ordinare in baza prezentei imputerniciri

Data Semnatura
BrasovCosmin
Posts: 286
Joined: 23 Feb 2009, 23:59
Location: Kabul - Afghanistan

IMPUTERNICIRI

Post by BrasovCosmin »

Revin cu rugamintea, ca in situatia in care nu puteti participa la sedinta, sa luati legatura cu alti membri ai asociatiei care participa la sedinta si sa ii imputerniciti sa va reprezinte.
Daca nu va puteti intalni cu persoanele respective pentru a le inmana imputernicirea completata, va rog sa imi trimiti pe adresa mea de mail brasov.cosmin@gmail.com imputernicirea completata, urmand ca eu sa le centralizez pentru Adunarea Generala a Asociatiei.
Pentru cei care doresc, ma puteti imputernici inclusiv pe mine, cu rugamintea sa consultati ordinea de zi si sa imi comunicati pe mail dorintele si propunerile dvs., astfel incat sa le pot expune in sedinta si sa tinem cont de ele.
Va multumesc !
ICB
Posts: 140
Joined: 07 Jul 2009, 13:15

Re: STIRI

Post by ICB »

As dori sa va atrag atentia ca acest forum este public si ca este citit de oricine, fapt pentru care nu este corect ca datele de identitate, adresa, contact etc sa fie facute publice fara acceptul fiecarui membru in parte. Inclusiv faptul ca este membru al asociatiei sau ca, copilul lui poarta implant. Este dreptul lui la confidentialitate. Atentie se incalca legea. Propun retragerea urgenta a celor doua mesaje ce contin date confidentiale.
BrasovCosmin
Posts: 286
Joined: 23 Feb 2009, 23:59
Location: Kabul - Afghanistan

Re: STIRI

Post by BrasovCosmin »

Mesajele au fost sterse...sau mai corect ar fi sa pun o intrebare : care mesaje ??? ca nu mai vad niciunul
Multumesc de atentionare, voi tine cont pe viitor !

Consiliul Director urmeaza sa analizeze implicarea reprezentantilor regionali si pe baza de voluntariat se vor mentine actualii reprezentanti sau numiti unii noi, astfel incat la adunarile generale, pentru strangerea cvorumului necesar sa nu mai fie necesara postarea listei de membri pe forum. Reprezentantii regionali vor avea "obligatia" sa informeze membrii de zona de competenta, sa ia act de dorintele acestora si sa solicite imputerniciri ptr sedinta. Pot fi imputerniciti fie reprezentantii zonali fie alti membri ai asociatiei fata de care cei care nu pot veni, au incredere ca le vor reprezenta corect interesele.
BrasovCosmin
Posts: 286
Joined: 23 Feb 2009, 23:59
Location: Kabul - Afghanistan

Adunarea Generala a Asociatiei Asculta Viata

Post by BrasovCosmin »

Adunarea Generala a Asociatiei Asculta Viata s-a desfasurat conform programarii in data de 30.04.2011, in Biblioteca Astra din Sibiu.
Multumim celor care ne-au onorat cu prezenta, precum si celor care au desemnat reprezentanti, astfel ca adunarea a fost legal constituita.
Urmeaza sa transcriu procesul verbal de sedinta si sa il postez pe forum cel tarziu in 03.05.2011.
BrasovCosmin
Posts: 286
Joined: 23 Feb 2009, 23:59
Location: Kabul - Afghanistan

PROCES VERBAL AL ADUNARII GENERALE

Post by BrasovCosmin »

Cu scuzele de rigoare ptr intarziere postez mai jos procesul verbal al Adunarii Generale a Asociatiei.
Din pacate, datorita volumului mare al dezbaterilor, este posibil ca in procesul verbal sa nu fi fost cuprinse toate discutiile
Daca solicitati, il pot posta si scanat, insa este mai sumar decat ce am scris eu mai jos plus ca asa este mai usor de citit

PROCES - VERBAL
Adunarea Generala Ordinara a Asociatiei Asculta Viata
Sibiu, 30.04.2011


Președintele asociației, dl. Toni Bogdan dă citire ordinii de zi, urmând a se începe cu punctul 5 astfel încât să nu reținem conducerea Centrului Școlar pentru Educație Incluzivă nr. 2 cu discutiile organizatorice ale asociatiei .
pct. 5 participa d-na Adriana Conea - directoarea Centrului Scolar ptr Educatie Incluziva nr. 2 Sibiu.
- interventia timpurie este prevazuta ptr copii 0-3 ani ;
- sunt necesare cereri de inscriere a copiilor, de solicitare a serviciilor educationale ;
- in ianuarie si martie au fost sedinte in acest sens, cu participarea parintilor ;
- in Sibiu exista post de logoped ptr interventie timpurie cu grupa de copii 0-3 ani ;
- grupa de gradinita cu 8 pana la 12 copii /grupa ;
- trebuie clarificat procedeul de completare a documentelor pentru a nu întâmpina greutăți ulterior cu instituțiile ce decid acordarea gradului de handicap și de alte nevoi ale copilului ;
- probabil din septembrie vor fi clarificate aceste situații, certificatele de orientare școlara vor fi eliberate de CJRAE.
- discutii cu privire la cadrul legislativ, H.G. 1251/2005 ;
- d-na Năstase Antoaneta : încadrarea copilului în școala de educație incluzivă Sibiu, cum putem beneficia în mod legal de serviciile de audiometrie și reglaje în cadrul școlii, sa fie acordate norme didactice ptr aceste activitați ;
- dl. Cosmin Brașov : da citire unui extras din prevederile legale ;
- în învățământul de masă se pot face acorduri de prestări servicii
- în ultimă instanță, dacă nu gasim un cadru legal ptr. activitatea de audiometrie, ptr a putea beneficia în continuare de această activitate, dacă vor mai fi neînțelegeri, vom solicita să ni se pună la dispoziție spații contracost urmând a fi achitate contravaloarea serviciilor către școală ;
- dl. Cosmin Brașov a fost în audiență la dl. Martin Bottesch, președintele CJ Sibiu care l-a asigurat că are cunoștință de situația de la CSEI 2 Sibiu, de faptul că sunt foarte mulți copii din afara județului Sibiu care beneficiază de audiograme și reglaje și va susține desfășurarea acestei activități în continuare. Totodată vor fi studiate posibilitatile legale ptr imbunătățirea activitatii de reabilitare auditiv - verbală a copiilor cu implant cohlear în cadrul CSEI nr. 2 Sibiu. În prezent crearea unui centru specializat in reabilitarea copiilor cu implant cohlear este imposibil de realizat in viziunea Cons. Jud. Sibiu, neexistând cadrul legal și fondurile necesare.
- dna Adriana Conea : la o grupă de grădiniță există 3 norme didactice : 2 educatoare și un profesor
- posibilitatea transformarii celor 3 norme pentru un centru necesită mai mult timp, este necesară acreditarea acestuia
- grădinița presupune frecventarea zilnică, altfel nu se pot crea grupele de grădiniță, sunt destule cazuri cand copii sunt retrași în cursul anului școlar ;
- Dl. Stanciu Antonius
Dl. Stanciu
- statul are legi pe care le respecta, trebuie sa cunoastem legile si sa ne folosim de ele
- sunt bani in asociatie, putem sa ne „privatizam”, sa desfasuram unele activitati pe cont propriu ;
- asociaţia ar trebui sa aiba sponsori, carora sa li se faca publicitate ;
- o sursă de finanţare pot fi fondurile europene, se pot plati salarii, contravaloare servicii
- exista un site unde se depun proiectele, acestea trebuie sa fie anonime, plafonul este de aproximativ 500.000 Euro ;
- daca accesam astfel de fonduri, putem fi un exemplu si modifica legislaţia în domeniu ;

Dl. Cosmin Alexandru Braşov
- va posta pe forum actele normative ce reglementează învăţământul special ;
- toţi membrii asociaţiei vor avea posibilitatea sa le studieze si sa caute prevederile legale ce le putem folosi în favoarea noastră ;
- conducerea scolii a promis ca vor comunica către asociaţie adresa semnata si stampilata cu cererile de inscriere, inclusiv pentru activitatea de asistenta educaţionala (audiometrie si reglaje) astfel incat parintii sa poata solicita certificatele de orientare scolara. Adresa în cauză va fi scanata si trimisa pe mail parintilor. In sedinta s-a propus sa fie postata pe forum insa in adresa sunt trecute date cu caracter personal, astfel ca s-a renuntat la aceasta modalitate de transmitere.

D-na Manuela Dobrotă – profesor psiho-pedagog C.S.E.I. 2 Sibiu
- considera că fondurile accesate prin POSDRU (Planul Operational Sectorial de Dezvoltare a Resurselor Umane) nu rezolva problema, este un proces indelungat, poate dura 2-3 ani ;
- legislaţia permite rezolvarea problemelor şi să putem beneficia de serviciile scolii ;
- pentru lămurirea amănuntelor trebuie studiate documentele din Germania şi modul de lucru de acolo ;

D-na Ute Helmuth
- impresia este că nu s-a rezolvat nimic, problema s-a discutat şi anul trecut ;

Dl. Cosmin Braşov
- propune solicitarea unui spaţiu ptr sediu de la primarie, amenajarea acestuia, sa existe un angajat care să se ocupe de problemele administrative ale asociatiei, trebuie o mai buna organizare. Asociatia sa nu fie dependenta de efortul voluntar al membrilor. Angajatul va avea fişa postului, responsabilitati si va raspunde de modul in care si le indeplineste. De asemenea, daca nu se gaseste un cadru legal pentru desfasurarea activitatii de audiometrie si reglaje in scoala, sa se amenajeze un cabinet de audiometrie iar reglajele se vor face la sediul asociatiei.
- o alta posibilitate este aceea de inchiriere a spatiilor de la CSEI 2, nu am avea costuri cu amenajarea cabinetului de audiometrie si cumpararea tehnicii specifice, se pot face contracte atat cu scoala cat si cu cadrele didactice

Dna Conea
- a precizat că nu se abate de la legislaţie, grupele trebuie sa fie de 8-12 copii. In prezent grupele sunt mai mici, multi părinţi fac cerere de înscriere, insa ulterior nu îşi mai înscriu copii in scoala sau ii retrag pe parcursul anului şcolar.

Dna Bologa Anamaria
- prezinta raportul despre vizita la centrul de reabilitare ptr. implant cohlear din Germania
- invitatia a venit din partea partii germane, cu speranta unei dezvoltari similare a centrului din Sibiu
- centrul din Germania lucrează cu copii având implant Med-EL
- 53 vin în permanenţă, 52 vin periodic
- la Sibiu s-au efectuat peste 1000 de audiograme la copii mici cu implant, un caz unic in tara
- este necesară dezvoltarea şcolii din Sibiu prin crearea unui centru de reabilitare a copiilor implantati
- este necesară funcţionarea unor grupe mici de copii,
- foarte important lucrul acasă, cu familia
- în Germania, primul pas se face cu şcoala specială
- cea mai modernă şcoală din ţară este la Sibiu

D-na Conea
- pana la sfarsitul saptamanii viitoare va fi disponibila forma finala, semnata, a situatiei cererilor de inscriere in CSEI 2 Sibiu. Nu a avut timp sa o completeze cu cererile ptr asistenta educationala.

D-na Nastase
- trebuie sa stim care este statutul nostru in scoala (a celor care vin ptr audiograme si reglaje). Munca depusa de cadre trebuie normata. Trebuie sa stim ce certificate de orientare scolara solicitam. Referitor la incadrarea copiilor intre 3-6 ani la reabilitarea auditiv verbala este greu de motivat eliberarea certificatului de orientare scolara ptr. acest serviciu nou. Parintii depun cereri ptr serviciile de audiologie educationala, prezinta certificate de orientare scolara, deci aceste activitati ar trebui sa fie incluse in normele didactice.

Domnul Stanciu
- propune supunerea la vot a propunerii ptr sediu, angajat
- pot fi incheiate contracte cu persoanele, nu cu scoala, cladirea nu reprezinta nimic fara cadrele didactice

Se trece la discutarea celorlalte puncte din ordinea de zi :

1. Dl. Cosmin Braşov prezinta bilantul contabil al asociatiei
- la inceputul anului 2010 asociatia avea in cont 24.519 lei
- venituri :
- cotizatii - 4100 lei
- sponsorizari 90.810,39 lei (prin formulare 230)
- dobanzi : 1.256,10 lei
- cheltuieli :
- salarii si contributii asig. sociale : 7500 lei (ptr contabil)
- servicii executate de terti : 4210 lei (filmul asociatiei, site)
- cheltuieli tabara Cheia : 4560 lei (locurile platite de asociatie in baza formularelor 230)
- cheltuieli privind alte materiale consumabile : 3013 lei (revista, pliante, consumabile ptr tabara si contabil)
- cheltuieli cu combustibilul : 2835 lei (deconturi + transport Cheia)
- comisioane banca 782,82 lei

se supune la vot bilantul contabil : voturi in unanimitate „pentru”

2. situatia membrilor si platii cotizatiilor :
- suntem 107 membri
- se discuta despre plata cotizatiilor, daca se doreste postarea pe forum a situatiei cu plata cotozatiilor, asa cum au propus unii membri in trecut ;
- argumente contra : sunt date personale, ce nu este normal sa fie publice
- se votează in unanimitate, impotriva postarii pe Internet


3. Propuneri de imbunatatire a activitatii
a. obţinerea şi amenajarea unui sediu
unanimitate „pentru”
b. problema membrilor din cealaltă asociaţie şi realizarea fuziunii prin absorbţie ;
desi fuziunea prin absorbţie cu “Asociaţia pentru copii şi tineri cu deficienţe de auz” a fost aprobata in sedinta din 16.10.2010, şedinţa în cauză nu a fost legal constituita nefiind intrunit cvorumul
unanimitate „pentru”
c. sediul va fi mutat fie în spaţiul primit de la Primărie/Mitropolie, fie în lipsa altei soluţii, la domiciliul d-lui Cosmin Braşov - conform statutului se face prin decizie a Cons. Director, nefiind necesara supunerea la vot
d. demersuri pentru acreditarea asociaţiei ;
unanimitate „pentru”
e. după acreditare, vom solicita de la Direcţia Generală ptr. Protecţia Persoanelor cu Handicap din cadrul Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale să ni se deconteze costurile cu utilităţi, precum şi salariul unui angajat (va fi nevoie sa angajam o persoana la volumul de munca ce se preconizeaza) ;
unanimitate „pentru”
f. vom putea întocmi proiecte şi solicita finanţare din partea Consiliului jud. (nu e necesară acreditare) şi de la Direcţia Generală ptr. Protecţia Persoanelor cu Handicap (numai după acreditare) ;
unanimitate „pentru”
g. propuneri de proiecte :
 organizarea unor mini-tabere, cu durata de 2-3 zile, posibil în weekend, in fapt schimburi de experienţă la care sa participe maxim 10 familii si copiii (de preferat 5-6), se pot organiza pe zone geografice ptr. a limita costurile de deplasare ale participanţilor ;
 organizarea de concursuri pe diferite discipline sportive, artistice (dans, teatru, poezie-recitat), etc., pe grupe de vârstă ;
 pot fi angrenate în aceste activităţi cadre didactice (logopezi) care pot fi plătite ptr. munca depusă (cadrul legal ne permite) ;
o vor fi discutate dupa obtinerea unui sediu si acreditare, se asteapta propuneri de la membrii asociatiei
h. în măsura în care există solicitări, închirierea unui apartament din banii asociaţiei, ce va fi pus gratuit la dispoziţia părinţilor ce provin din alte localităţi astfel încât să beneficieze de serviciile educaţionale oferite de C.S.E.I. nr. 2 Sibiu. În acest sens vom solicita un spaţiu de la Mitropolia Ardealului.
o propunere aprobata cu majoritate de voturi; impotriva 4 voturi ; abtineri -
i. o mai bună implicare a reprezentanţilor regionali, să informeze membrii asociaţiei din zona de competenţă cu privire la noutăţi, probleme, şi să asigure un feed-back din teritoriu cu privire la problemele ridicate de membri, propuneri, etc. Consiliul Director va analiza implicarea actualilor reprezentanţi regionali si va putea numi, respectiv revoca reprezentanţii regionali
unanimitate „pentru”
j. stabilirea de contacte cu Asociaţia Surzilor din România şi Consiliul Naţional al Dizabilităţii pentru a fi susţinuţi în modificarea cadrului legal aplicabil persoanelor cu implant cohlear ;
unanimitate „pentru”
k. propuneri de modificare a cadrului legal
 obţinerea gradului I de handicap ptr copii cu implant cohlear ;
Dna Nastase – nu se poate renunța la aceasta posibilitate
Dl. Stanciu criteriile de incadrare in gradul de handicap să nu se schimbe, nu este normală modificarea lor, ar trebui prevazut distinct persoanele hipoacuzice cu implant cohlear, nu există tratament, încadrarea bolii nu se schimbă
Dna Enea – avand in vedere prevederile legale actuale se poate obtine gradul 2 de handicap. Nu există diferență între indemnizatia primita de însoțitor la gradul 1 si cea ptr gradul 3.
 momentan sistemele de implant cohlear nu sunt prevăzute decât în Programul Naţional de Implant Cohlear.
 se impune solicitarea înlocuirii implanturilor cohleare (partea internă) în cazul defectării lor, după ieşirea din garanţie, prin Programul Naţional de Implant Cohlear, iar părţii externe - procesorului de sunet, să îi fie aplicabil statutul protezelor auditive ;
 decontarea de către Casa de Asigurări de Sănătate a unei sume de bani reprezentând echivalentul celui mai ieftin procesor de sunet compatibil părţii interne implantate, iar asiguratul va cumpăra procesorul de sunet funcţie de dorinţele proprii şi posibilităţile financiare.
 această finanţare trebuie asigurată la un interval de 5 ani, ca în cazul protezelor auditive, procesoarele de sunet fiind supuse la aceeași factor de uzură ca și protezele auditive.
 aceeaşi procedură ar putea fi aplicată şi în cazul sistemelor de implant cohlear, indiferent dacă pentru prima implantare sau pentru reimplantare
 candidatul la implant cohlear diagnosticat de o clinică O.R.L. specializată în implant cohlear, fiindu-i recomandat implantul cohlear ca singură posibilitate de a dobândi auzul, i se decontează de către Casa de Asigurări de Sănătate un preţ minim pentru sistemul de implant cohlear, şi va putea contacta după propria dorinţă, pentru operaţie, o clinică O.R.L. specializată în implant cohlear. Asiguratul îşi va putea alege un sistem de implant cohlear mai performant decât cel decontat de CAS şi să achite diferenţa de bani.
Dl. Stanciu – implantul cohlear este singurul dispozitiv achizitionat prin licitatie, ar trebui sa se aplice aceeasi procedura ca si in cazul protezelor auditive.
Clinica nu își cunoaște pacienții, deci nu poate decide. Pacientul trebuie să aleagă clinica – așa este corect
Dna Nastase – ar trebui sa solicitam implantarea bilaterala, la fel ca in tarile mai avansate din Uniunea Europeana.
Dl. Stanciu – ptr ca implantul cohlear să ajungă la cât mai multă lume se implantează momentan doar pe o parte. Spitalul Hociotă a decis aceasta justificând lipsa de experiență pentru implantul bilateral.
Dna Nastase – conform Programului Naț. de Implant Cohlear, sunt candidati ptr implantul cohlear pacientii diagnosticati cu hipoacuzie neurosenzoriala bilaterala profunda, medicii pot modifica ca dupa implantarea pe o parte, pacientii deja aud. O solutie ar fi implantarea bilaterala in cadrul aceleeași operații.
Trebuie sa insistam ptr reimplantarea dupa 10 ani în cazul defectarii implantului.
4. Prezentarea memoriilor înaintate către Primăria mun. Sibiu şi Mitropolia Ardealului ptr. obţinerea de spaţii în care să ne desfăşurăm activitatea.
Au fost distribuite in sala, urmeaza sa fie postate pe forum.
6. Stimularea activităţii de strângere formulare 230 prin acordarea unor stimulente (consumabile) către membri în funcţie de gradul de implicare al acestora (propunere ca 10% din fondurile obţinute prin formularele 230 să fie utilizate în acest sens).
Unanimitate pentru .
7. Propuneri de schimbare a statutului asociaţiei. Votarea modificărilor propuse.
“Art. 4 Scopul asociaţiei
- îmbunătăţirea procesului de reabilitare auditiv-verbală a persoanelor purtătoare de implant cohlear ;
- consilierea şi sprijinirea materială a candidaţilor şi purtătorilor de implant cohlear;
- sprijinirea materiala a membrilor asociaţiei (stimularea activitatii de strangere formulare 230 prin acordarea de stimulente către membri în funcţie de gradul de implicare a acestora) ;
s-a aprobat sprijinirea materiala in cazul implantarii a familiilor cu o situatie financiara dificila, precum și în cazul reimplantarii. Ajutorul va putea fi in cuantum maxim de 3000 de lei, in acest scop putand fi utilizati maxim 20% din totalul fondurilor asociatiei.
- asigurarea unei finanţări mai bune ptr. Programul Naţional de Implant Cohlear prin efectuarea de demersuri către instituţiile abilitate. Numărul de sisteme de implant cohlear achiziţionate anual prin program este mult mai mic faţă de numărul de nou-născuţi cu hipoacuzie neurosenzorială gravă/profundă ce necesită implant.
unanimitate „pentru”

Art. 9 Adunarea generala ordinara se convoacă de către consiliul director. (se elimină „si este legal constituita doar daca sunt prezenţi cel puţin jumătate plus unu din membrii asociaţiei” – este foarte greu să asigurăm prezenţa majorităţii membrilor la şedinţele asociaţiei. De asemenea dispar si celelalte referinţe cu privire la o nouă convocare a adunării în cazul neîntrunirii cvorumului). Propunere respinsă.
Adunarea generală extraordinară se convoacă de către Consiliul Director sau de către o treime din membrii asociaţiei. Propunere acceptată.
Propunere nouă votată în unanimitate : pentru adunarea generală costurile de deplasare vor fi suportate de cătreasociație - Consiliul Director urmând să stabilească o procedură în acest sens.

Art. 10 Consiliul Director este format din 5 persoane :
- preşedintele ;
- vicepreşedintele ;
- secretarul ;
- 2 membri
Membrii Consiliului Director vor avea un mandat de 2 ani si sunt reeligibili.
Membrii Consiliului Director vor prezenta Adunării Generale Ordinare a Asociației, la jumătatea mandatului, raportul de activitate urmând să fie confirmați sau revocați din funcții.
Membrii Consiliului Director nu sunt retribuiţi pentru activitatea depusă.
Preşedintele, vicepreşedintele şi secretarul se aleg cu majoritatea voturilor membrilor prezenţi. În cazul în care niciunul dintre candidaţii din primul tur nu întruneşte majoritatea voturilor, se organizează un nou tur de scrutin intre primii 2 candidaţi ca număr de voturi, câştigător fiind declarat cel care primeşte cel mai mare număr de voturi.
Structura actuală a Consiliului Director până la alegerile ce vor avea loc în 2012 este :
Toni Bogdan – preşedinte ;
Stanciu Gina – vicepreşedinte ;
Loghin Dănuţ – secretar ;
Mitroi Cristi – membru ;
Dragomir Nicoleta – membru ;
Braşov Cosmin Alexandru – membru ;
Angelescu Loredana – membru ;
Articolul s-a votat in unanimitate, cu toate modificarile propuse.
Art. 12
Asociatia este reprezentata in relatiile cu terţii de preşedinte, vicepreşedinte sau de o persoană desemnată express, prin hotărârea Consiliului Director.”
unanimitate „pentru”
8. Votarea şi numirea unui nou cenzor al asociaţiei.
Intrucat am depasit 100 de membri este necesara numirea unei comisii de cenzori.
A fost votata in unanimitate comisia de cenzori compusa din expert contabil Anca Boldea, Miclea Nicoleta (de asemenea expert contabil) și Mutu Dumitru.
9. Prezentarea taberei ce va fi organizată la Sovata in iunie 2011. Conditiile oferite, program, înscrieri.
Dl. Brașov Cosmin : conditiile sunt disponibile pe forum, inscrierile se fac pana pe data de 7 mai 2011
Dna Năstase Antoaneta solicită ca în programul taberei să fie inclusă și o sesiune de reglaje.
Dl. Stanciu Antonius este de acord, urmând ca această activitate să fie inclusă în programul taberei.
10. Prezentarea propunerii d-lui Stanciu Antonius pentru organizarea unei asigurări colective proprii pentru procesoarele de sunet prin implicarea membrilor asociaţiei, strângerea de contribuţii în acest sens într-un cont separat, stabilirea unei proceduri interne de urmat. Discuţii, supunere la vot.
Dl. Stanciu Antonius : asigurarile efectuate prin firme specializate sunt f. scumpe, acestea avand costuri mari de operare (sedii, salarii). De multe ori aceștia solicită și încheierea unei asigurări complementare. Se prezintă un istoric al încercărilor de a se realiza o asigurare ptr. procesoarele de sunet.
Este greu sa facem o asigurare similara celor oferite de societatile de asigurare, insa din experienta proprie, reparatiile procesoarelor de sunet nu costa mai mult de 300 de euro.
Sugestia dansului este ca membrii asociatiei sa plateasca o suma de 30 euro, care se va strange intr-un cont separat, dupa care in cazul unor defectiuni ale procesorului de sunet sa fie acoperit in limita a 300 de euro costul reparatiei.
Dl. Cosmin Brașov : exact aceeasi propunere a fost rugat să prezinte de către dl. Cristi Mitroi, care nu poate participa la ședință. Sa fie acoperite numai defectiuni nu si furtul/pierderea.
D-na Năstase a vorbit cu Omniasig, însă ar trebui efectuate presiuni prin Med-EL ca să putem asigura și în România.
unanimitate pentru încheierea unei asigurari proprii colective impotriva defectiunilor
Consiliul Director va redacta o procedură în acest sens.
Puncte importante : este conditionata de plata la zi a cotizației si asigurarii
nu sunt asigurate furtul și pierderea
11. Puncte suplimentare.
Dl. Stanciu Antonius ne prezintă un proiect ce l-a demarat pentru obtinerea de fonduri europene. Prin acest proiect se va achizitiona un laborator mobil pentru efectuarea de audiograme si reglaje (autovehicul dotat în acest scop). Dansul pierde foarte mult timp pe drum pentru efectuarea de reglaje. Autovehiculul respectiv se va deplasa prin țară, cat mai aproape de persoanele purtatoare de implant cohlear, reglajele vor fi facute de la distanta, prin Internet de catre dl. Stanciu.
Autovehiculul va fi practic folosit în folosul membrilor asociației.
Dl. Stanciu ne roagă dacă îl putem sprijini cu o scrisoare de garanție bancară astfel încât poată demara proiectul ce a fost aprobat însă necesită cofinanțare, dansul nedispunând de toate fondurile necesare. Suma pentru care necesită scrisoare de garanție este de aproximativ 55.000 lei, aceasta rămâne în contul asociației, dobânzile curg în continuare, însă va fi blocată ptr. aprox. 15 luni.
Se supune la vot și se aprobă.
Dl. Loghin întreabă dacă mai este valabilă oferta prin care pentru 2 fire rupte primeam unul bun. De asemenea daca este posibilă schimbarea procesorului de sunet în rate.
Dl. Stanciu : oferta nu mai este valabilă de la sfarsitul anului trecut. Firele erau stranse de Med-EL ptr a fi studiate, se fac cercetări pe ele.
Referitor la achiziționarea părții externe în rate, punctul de vedere al Med-EL inca de acum câțiva ani de zile este că obtinerea unui credit prin banca in Romania nu mai constituie o problema. Cazurile sociale pot fi însă discutate
Propuneri ptr. tabără :
- ore de psihologie ptr. copiii mai mari/adolescenți - perioada pubertății.
12. Concluzii.
BrasovCosmin
Posts: 286
Joined: 23 Feb 2009, 23:59
Location: Kabul - Afghanistan

Servicii educationale Centrul Scolar ptr Ed. Incluziva nr. S

Post by BrasovCosmin »

In data de 04.05.2011 am participat la sediul Inspectoratului Scolar Judetean Sibiu la o discutie alaturi de d-na Delia Stoicescu – inspector scolar responsabil de invatamantul special, d-na Adriana Conea – directoarea Centrului Scolar ptr Educatie Incluziva nr. 2 Sibiu și d-na Posea , director adjunct al CSEI 2 Sibiu.
Discutia a avut ca principal obiect serviciile educaționale oferite de CSEI 2 Sibiu in viitorul an scolar, normele didactice alocate ptr. aceste servicii, cadrul legal precum si statutul juridic al audiogramelor si reglajelor sistemelor de implant cohlear efectuate in CSEI nr. 2 Sibiu.
D-na Delia Stoicescu a subliniat că în ultimii ani, grupele de grădiniță din CSEI nr. 2 Sibiu a fost facute la valorile minime, fapt ce coroborat cu lipsa de seriozitate din partea părinților (au fost depuse cereri, insa copiii nu au fost inscrisi in gradinita) si cu retragerea copiilor din scoala in cursul anului scolar a dus la o frecvență sub limitele legale.
Conform prevederilor legale, grupa de grădiniță în învățământul special are in medie 10 copii, minim 8, maxim 12, si pentru a nu se repeta situatii de genul celor din anul precedent grupele de gradinita la inceputul anului scolar vor avea minim 10 copii.
Este inteleasa necesitatea existentei unei grupe de gradinita destinata exclusiv copiilor cu implant cohlear, in prezent exista 14 cereri, insa seriozitatea unora dintre ele este pusa sub semnul intrebarii... au fost depuse cereri de inscriere in gradinita ptr copii din alte localitati, integrati in invatamantul de masa si cereri pentru 2 servicii educationale ce se exclud reciproc.
Din discutiile purtate cu d-na inspectoare , a reiesit faptul ca certificatul de expertiza trebuie reinnoit daca in anul scolar anterior, prescolarul nu a frecventat gradinita C.S.E.I. dar a avut certificat emis. Pentru cei care au optat pentru gradinita (din toamna), pentru a avea certitudinea ca vor frecventa zilnic gradinita, vor fi necesare urmatoarele documente : copie certificat nastere copil, copii C.I. parinti, adeverinta medicala cu vaccinarile copilului, iar atunci cand certificatul va fi emis și certificatul de orientare și certificatul de handicap si alte analize medicale. Orice copil inscris in cadrul gradinitei va beneficia de toate serviciile CSEI, inclusiv audiograme. Finalizarea dosarelor se va face pana la 31 august.
In cazul in care vor exista cereri destule s-ar putea crea 2 grupe de gradinita, insa nu crede in fezabilitatea acestei idei .... din pacate ultimii ani ne-au aratat ca nu exista o cerere foarte mare pentru gradinita.
Documentele nu trebuie depuse personal, pot fi trimise si prin posta sau fax.
Sugestia mea personala, pentru a elimina pe cat posibil discutiile inutile, este de a purta o corespondenta scrisa cu centrul scolar, eventual documentele le puteti trimite atat pe mail scanate cat si pe posta.
D-na Stoicescu va face o monitorizare clara a copiilor din grădiniță pentru a fi respectate prevederile legale în domeniu. D-na Stoicescu i-a solicitat d-nei Conea sa facă publică încadrarea școlii cu personal, ce norme didactice există, posturile existente, astfel incat sa existe transparenta.
In prezent există o normă didactică ptr. activitatea de interventie timpurie, insa pana in prezent nu avem cereri pentru interventie timpurie ptr. copii in grupa de varsta 0-3 ani. Conceptul interventiei timpurii in Romania este ptr. copii <3 ani, pe viitor nu se va mai face rabat de la aceste prevederi legale. Răspunderea pentru modul în care se respectă prevederile legale aparține conducerii școlii și totodata d-nei Stoicescu.
Pentru copiii ce nu vor fi inscrisi in gradinita si vor dori sa beneficieze de ore de logopedie în scoala, există 2 posibilități legale :
- pentru copiii înscrisi in învățământul de masă din municipiul Sibiu, aceștia pot solicita profesor de sprijin. Norma didactică ptr servicii de sprijin este de 10-12 copii. Profesorul de sprijin este un liant între copil și societate, prezența acestuia la grădinița de masă pentru a evalua comportamentul copilului, reacțiile acestuia, modul în care acesta se integrează în colectiv și interacționează cu educatoarea și ceilalți copii, este foarte importantă. Astfel se stabilesc prioritățile pentru activitățile desfășurate în cabinetul de logopedie.
- pentru cei din alte localități, se pot desfășura activități specifice de reabilitare auditiv – verbală a copilului cu implant cohlear de către cele 3 cadre didactice – profesori psiho-pedagogi de la grupele de gradinita. Se va face o planificare clară a acestor activități funcție de solicitările existente din partea părinților. Cadrul legal pentru desfășurarea acestei activități este dat de art. 18 din Ord. 5418/2005.
Cu acordul d-nei Stoicescu, d-ra Carmen Stefanescu va rămane la grupa de reabilitare auditiv-verbala.
Referitor la copiii ce efectuează numai audiograme și reglaje în școală, aceștia vor fi încadrați la activitatea de “audiologie educațională”, urmând ca părinții să depună cereri în acest sens și să solicite certificate de orientare școlară.
Daca nu se modifica incadrarea in ceea ce priveste nr. de ore pentru cabinetul de audiometrie, începând din toamnă, realizarea audiogramelor se va face de luni până vineri, în programul celor 2 cadre didactice care au in norma si ore pentru cabinetul de audiometrie. Programarile se fac la secretariatul unitatii, cu cel putin o saptamana inainte. Programul de la cabinet va fi anuntat din timp. In zilele de sambata, se vor efectua audiograme numai pentru copiii ce sunt inscrisi doar ptr acest gen de activitate (audiologie educațională). Pentru a elimina discutiile din CSEI nr. 2 cu privire la activitatea de voluntariat desfășurata de unele cadre didactice, in ultima sedinta din acest an a Consiliului Profesoral, sedinta la care urmează sa particip personal, cadrele didactice ce doresc sa desfăsoare astfel de activitati vor fi rugate sa isi manifeste expres această optiune. Activitatea de reglaje si audiograme va fi prevazuta si in Regulamentul intern de functionare, regulament ce este aprobat de catre Insp. Școlar Jud. Conducerea CSEI nr. 2 va fi anuntata printr-o cerere scrisa cu cel putin o saptamana inainte.
Pentru copiii inscrisi pentru audiologie educationala, se va trimite copia certificat nastere, copie CI parinti si ulterior acte medicale (adeverinta medicala, trimitere, certificat de orientare scolara).
Pentru a beneficia de serviciile de audiologie educațională, copiii vor avea fie trimitere de la medic in acest sens, fie certificat de orientare scolara, unde in planul de recuperare/servicii, la rubrica "5.Alte tipuri" se va trece : audiologie educationala, institutia responsabila : Centrul Scolar pentru Educatie Incluzia nr. 2 Sibiu, si frecventa (lunar, 1/6 luni).
Din păcate cadrul legal nu permite mărirea numărului de ore de audiometrie, singura posibilitate fiind transformarea postului dnei Anamaria Bologa într-unul de audiolog, avand prevazute 40 de ore in loc de 16 cum este in prezent. Insa in aceasta situatie postul nu poate fi incadrat cu profesor psihopedagog, astfel ca doamna Bologa ar pierde avantajele pe care le are ca si cadru didactic, inclusiv la salariu.
D-na Stoicescu nu consideră normală varianta incheierii unui contract de prestari –servicii pentru activitatile de audiometrie si reglaje, respectiv inchirierea unora dintre spatiile scolii pentru aceasta activitate, respectiv cabinetul de audiometrie, birou ptr. reglaje si sala media, scoala a fost reorganizata ca si centru pentru educatie incluziva tocmai ptr a putea presta servicii educationale catre comunitate.
Intrucat cadrul legal nu permite normarea si plata orelor suplimentare desfasurate de catre dna Bologa si celelalte cadre didactice, singura posibilitate pentru a reduce volumul de munca desfasurata pe baza de voluntariat de catre cadrele scolii este ca audiogramele sa fie efectuate in timpul saptamanii, insa si aceasta varianta are dezavantajul unor costuri mai mari ptr parinti, respectiv costul cazarii in Sibiu, iar reglajele ar trebui efectuate tot in weekend pentru a nu perturba procesul educational.
Faptul ca exista multi copii ce beneficiaza de servicile de audiologie educationala in cadrul CSEI 2 Sibiu, avand depuse in scoala cereri si certificate de orientare scolara nu inseamna ca acestor activitati le-au fost acordate ore suplimentare. Norma ptr activitatea de audiometrie este una maximala, cadrul legal nu permite derogari.
Nu se poate infiinta momentan centru de reabilitare a copiilor cu implant cohlear, nu exista fonduri şi spatiu pentru organizarea acestuia intr-un mod similar celui din Germania, acolo centrul vizitat este practic un parteneriat public-privat. Ar putea fi infiintat ca o alternativa educationala, insa necesita autorizare ARACIP.


In data de 31 mai 2011 urmeaza sa primesc de la conducerea scolii adresa semnata si stampilata cu copiii care urmeaza sa beneficieze de serviciile educationale oferite de CSEI nr. 2 Sibiu, pe cele 3 tipuri de servicii (gradinita, reabilitare auditiv-verbala si audiologie educationala).
Initial intentia mea era de a posta pe forum adresa scanata, insa avand in vedere ca aceasta contine date cu caracter personal, o voi trimite fiecaruia pe fax, mail sau posta dupa ca va voi contacta in prealabil.
Pentru mai multe detalii, va rog sa ma contactati pe mail brasov.cosmin@gmail.com sau telefonic la nr. 0720.045.225 sau 0745.127.469.
Post Reply