ORDINEA DE ZI PT. ADUNAREA GENERALA A ASOCIATIEI
Posted: 26 Apr 2011, 17:49
Ordinea de zi a Adunării Generale a Asociaţiei “Ascultă Viaţa”
1. Prezentarea bilanţului contabil pe anul 2010 şi a activităţilor desfăşurate de asociaţie în 2010. Votarea bilanţului contabil pe anul 2010.
2. Situaţia membrilor asociaţiei şi a plăţii cotizaţiei.
3. Propuneri de îmbunătăţire a activităţii asociaţiei, direcţii de acţiune pentru viitor.
a. obţinerea şi amenajarea unui sediu
b. problema membrilor din cealaltă asociaţie şi realizarea fuziunii prin absorbţie ;
c. sediul va fi mutat fie în spaţiul primit de la Primărie/Mitropolie, fie în lipsa altei soluţii, la domiciliul d-lui Cosmin Braşov ;
d. demersuri pentru acreditarea asociaţiei ;
e. după acreditare, vom solicita de la Direcţia Generală ptr. Protecţia Persoanelor cu Handicap din cadrul Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale să ni se deconteze costurile cu utilităţi, precum şi salariul unui angajat (va fi nevoie sa angajam o persoana la volumul de munca ce va exista) ;
f. vom putea întocmi proiecte şi solicita finanţare din partea Consiliului jud. (nu e necesară acreditare) şi de la Direcţia Generală ptr. Protecţia Persoanelor cu Handicap (numai după acreditare) ;
g. propuneri de proiecte :
organizarea unor mini-tabere, cu durata de 2-3 zile, posibil în weekend, in fapt schimburi de experienţă la care sa participe maxim 10 familii si copiii (de preferat 5-6), se pot organiza pe zone geografice ptr. a limita costurile de deplasare ale participanţilor ;
organizarea de concursuri pe diferite discipline sportive, artistice (dans, teatru, poezie-recitat), etc., pe grupe de vârstă ;
pot fi angrenate în aceste activităţi cadre didactice (logopezi) care pot fi plătite ptr. munca depusă (cadrul legal ne permite) ;
h. în măsura în care există solicitări, închirierea unui apartament din banii asociaţiei, ce va fi pus gratuit la dispoziţia părinţilor ce provin din alte localităţi astfel încât să beneficieze de serviciile educaţionale oferite de C.S.E.I. nr. 2 Sibiu. În acest sens vom solicita un spaţiu de la Mitropolia Ardealului.
i. o mai bună implicare a reprezentanţilor regionali, să informeze membrii asociaţiei din zona de competenţă cu privire la noutăţi, probleme şi să asigure un feed-back din teritoriu cu privire la problemele ridicate de membri, propuneri, etc.
j. stabilirea de contacte cu Asociaţia Surzilor din România şi Consiliul Naţional al Dizabilităţii pentru a fi susţinuţi în modificarea cadrului legal aplicabil persoanelor cu implant cohlear ;
k. propuneri de modificare a cadrului legal
obţinerea gradului I de handicap ptr copii cu implant cohlear o consider personal o himeră, nu se poate motiva prin gravitatea handicapului, însă putem solicita să se prevadă dreptul la însoţitor până la împlinirea vârstei de 7 ani pentru copiii purtători de implant. În cazul copiilor implantaţi la o vârstă mai mare (5-6 ani), aceştia vor avea dreptul la un însoţitor pentru o durata de 3 ani de la data activării implantului cohlear, chiar dacă depăşeşte vârsta de 7 ani. Putem motiva această doleanţă pe următoarele considerente :
pentru ca cei aproximativ 21.000 Euro investiţi de statul român în fiecare sistem de implant cohlear să nu fie irosiţi, copiii trebuie de preferat integraţi în învăţământul de masă şi să fie însoţiţi la ore de logopedie, ce se desfăşoară în alte locaţii. Spre deosebire de copiii cu implant cohlear, copii hipoacuzici fără implant sunt încadraţi în şcoli de surzi, neexistând aceeaşi necesitate acută a unui însoţitor.
pentru reabilitarea verbal-auditivă a unui copil cu implant cohlear este necesară implicarea familiei, copilul nu trebuie lăsat în şcoala specială, alături de copiii surzi ce folosesc limbajul mimico-gestual.
de asemenea activităţile specifice desfăşurate cu logopedul trebuie continuate în familie, deci prezenţa unui părinte la orele de logopedie alături de copil este imperios necesară
prin asigurarea pe o durata limitată a unui însoţitor cresc şansele de reabilitare auditiv-verbală a copiilor şi de redare a acestora către societate ca membri activi, independenți, contribuabili şi nu asistați social.
momentan sistemele de implant cohlear nu sunt prevăzute decât în Programul Naţional de Implant Cohlear.
se impune solicitarea înlocuirii implanturilor cohleare (partea internă) în cazul defectării lor, după ieşirea din garanţie, prin Programul Naţional de Implant Cohlear, iar părţii externe - procesorului de sunet, să îi fie aplicabil statutul protezelor auditive ;
decontarea de către Casa de Asigurări de Sănătate a unei sume de bani reprezentând echivalentul celui mai ieftin procesor de sunet compatibil părţii interne implantate, iar asiguratul va cumpăra procesorul de sunet funcţie de dorinţele proprii şi posibilităţile financiare.
această finanţare trebuie asigurată la fiecare 5 ani, ca în cazul protezelor auditive, procesoarele de sunet fiind supuse la aceeași factori de uzură ca și protezele auditive.
aceeaşi procedură ar putea fi aplicată şi în cazul sistemelor de implant cohlear, indiferent dacă pentru prima implantare sau pentru reimplantare
candidatul la implant cohlear diagnosticat de o clinică O.R.L. specializată în implant cohlear, fiindu-i recomandat implantul cohlear ca singură posibilitate de a dobândi auzul, i se decontează de către Casa de Asigurări de Sănătate un preţ minim pentru sistemul de implant cohlear, şi va putea contacta după propria dorinţă, pentru operaţie, o clinică O.R.L. specializată în implant cohlear. Asiguratul îşi va putea alege un sistem de implant cohlear mai performant decât cel decontat de CAS şi să achite diferenţa de bani.
4. Prezentarea memoriilor înaintate către Primăria mun. Sibiu şi Mitropolia Ardealului ptr. obţinerea de spaţii în care să ne desfăşurăm activitatea.
5. Prezentarea memoriilor înaintate către Consiliul Jud. Sibiu şi Inspectoratul Şcolar Jud. Sibiu referitor la îmbunătăţirea activităţii de reabilitare a copiilor purtători de implant cohlear în cadrul Centrului Şcolar pentru Educaţie Incluzivă nr. 2 Sibiu. Identificarea dorinţelor/aşteptărilor/propunerilor membrilor asociaţiei cu privire la aceste aspecte.
- vor fi invitate să participe la discuţii d-na Delia Stoicescu – inspector de specialitate, responsabilă de învăţământul special şi d-na Adriana Conea – directoarea Centrului Şcolar pentru educaţie Incluzivă nr. 2 Sibiu
6. Stimularea activităţii de strângere formulare 230 prin acordarea unor stimulente (consumabile) către membri în funcţie de gradul de implicare al acestora (propunere ca 10% din fondurile obţinute prin formularele 230 să fie utilizate în acest sens)
7. Propuneri de schimbare a statutului asociaţiei. Votarea modificărilor propuse.
“Art. 4 Scopul asociaţiei
- îmbunătăţirea procesului de reabilitare auditiv-verbală a persoanelor purtătoare de implant cohlear ;
- consilierea şi sprijinirea materială a candidaţilor şi purtătorilor de implant cohlear; (ne va permite ajutarea membrilor asociaţiei cu o situaţie financiară dificilă ;
- sprijinirea materiala a membrilor asociaţiei (impulsionarea activitatii de strangere formulare 230 prin acordarea de stimulente către membri în funcţie de gradul de implicare a acestora) ;
- asigurarea unei finanţări mai bune ptr. Programul Naţional de Implant Cohlear prin efectuarea de demersuri către instituţiile abilitate. Numărul de sisteme de implant cohlear achiziţionate anual prin program este mult mai mic faţă de numărul de nou-născuţi cu hipoacuzie neurosenzorială gravă/profundă ce necesită implant.
Art. 9 Adunarea generala ordinara se convoacă de către consiliul director. (se elimină „si este legal constituita doar daca sunt prezenţi cel puţin jumătate plus unu din membrii asociaţiei” – este foarte greu să asigurăm prezenţa majorităţii membrilor la şedinţele asociaţiei. De asemenea dispar si celelalte referinţe cu privire la o nouă convocare a adunării în cazul neîntrunirii cvorumului)
Adunarea generală extraordinară se convoacă de către Consiliul Director sau de către o treime din membrii asociaţiei.
Art. 10 Consiliul Director este format din 5 persoane :
- preşedintele ;
- vicepreşedintele ;
- secretarul ;
- 2 membri.
Membrii Consiliului Director vor avea un mandat de 2-3 ani si sunt reeligibili.(mandatul să fie mai redus faţă de cel actual, şi la începerea mandatului se stabilesc priorităţile, urmând ca după 2 maxim 3 ani să se analizeze rezultatele. Se va asigura astfel o dinamică la nivelul conducerii asociaţiei, putând fi promovaţi oameni noi, cu viziuni noi şi dorinţă de “a mişca” lucrurile).
Membrii Consiliului Director nu sunt retribuiţi pentru activitatea depusă.(sa confirmăm realitatea, să nu existe impresia ca primim bani ptr. munca depusă)
Preşedintele, vicepreşedintele şi secretarul se aleg cu majoritatea voturilor membrilor prezenţi. În cazul în care niciunul dintre candidaţii din primul tur nu întruneşte majoritatea voturilor, se organizează un nou tur de scrutin intre primii 2 candidaţi ca număr de voturi, câştigător fiind declarat cel care primeşte cel mai mare număr de voturi. (se clarifică procedura de alegere a conducerii.
Structura Consiliului Director până la alegerile ce vor avea loc în 2012 este :
Toni Bogdan – preşedinte ;
Stanciu Gina – vicepreşedinte ;
Loghin Dănuţ – secretar ;
Mitroi Cristi – membru ;
Dragomir Nicoleta – membru ;
Braşov Cosmin Alexandru – membru ;
presedintele asoc. din Buc – membru ;
Art. 12
Asociatia este reprezentata in relatiile cu terţii de preşedinte, vicepreşedinte sau de o persoană desemnată express, prin hotărârea Consiliului Director.”
8. Votarea şi numirea unui nou cenzor al asociaţiei.(fostul cenzor s-a retras din această calitate)
9. Prezentarea taberei ce va fi organizată la Sovata in iunie 2011. Conditiile oferite, program, înscrieri.
10. Prezentarea propunerii d-lui Stanciu Antonius pentru organizarea unei asigurări colective proprii pentru procesoarele de sunet prin implicarea membrilor asociaţiei, strângerea de contribuţii în acest sens într-un cont separat, stabilirea unei proceduri interne de urmat. Discuţii, supunere la vot.
11. Puncte suplimentare reieşite din discuţii
12. Concluzii.
1. Prezentarea bilanţului contabil pe anul 2010 şi a activităţilor desfăşurate de asociaţie în 2010. Votarea bilanţului contabil pe anul 2010.
2. Situaţia membrilor asociaţiei şi a plăţii cotizaţiei.
3. Propuneri de îmbunătăţire a activităţii asociaţiei, direcţii de acţiune pentru viitor.
a. obţinerea şi amenajarea unui sediu
b. problema membrilor din cealaltă asociaţie şi realizarea fuziunii prin absorbţie ;
c. sediul va fi mutat fie în spaţiul primit de la Primărie/Mitropolie, fie în lipsa altei soluţii, la domiciliul d-lui Cosmin Braşov ;
d. demersuri pentru acreditarea asociaţiei ;
e. după acreditare, vom solicita de la Direcţia Generală ptr. Protecţia Persoanelor cu Handicap din cadrul Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale să ni se deconteze costurile cu utilităţi, precum şi salariul unui angajat (va fi nevoie sa angajam o persoana la volumul de munca ce va exista) ;
f. vom putea întocmi proiecte şi solicita finanţare din partea Consiliului jud. (nu e necesară acreditare) şi de la Direcţia Generală ptr. Protecţia Persoanelor cu Handicap (numai după acreditare) ;
g. propuneri de proiecte :
organizarea unor mini-tabere, cu durata de 2-3 zile, posibil în weekend, in fapt schimburi de experienţă la care sa participe maxim 10 familii si copiii (de preferat 5-6), se pot organiza pe zone geografice ptr. a limita costurile de deplasare ale participanţilor ;
organizarea de concursuri pe diferite discipline sportive, artistice (dans, teatru, poezie-recitat), etc., pe grupe de vârstă ;
pot fi angrenate în aceste activităţi cadre didactice (logopezi) care pot fi plătite ptr. munca depusă (cadrul legal ne permite) ;
h. în măsura în care există solicitări, închirierea unui apartament din banii asociaţiei, ce va fi pus gratuit la dispoziţia părinţilor ce provin din alte localităţi astfel încât să beneficieze de serviciile educaţionale oferite de C.S.E.I. nr. 2 Sibiu. În acest sens vom solicita un spaţiu de la Mitropolia Ardealului.
i. o mai bună implicare a reprezentanţilor regionali, să informeze membrii asociaţiei din zona de competenţă cu privire la noutăţi, probleme şi să asigure un feed-back din teritoriu cu privire la problemele ridicate de membri, propuneri, etc.
j. stabilirea de contacte cu Asociaţia Surzilor din România şi Consiliul Naţional al Dizabilităţii pentru a fi susţinuţi în modificarea cadrului legal aplicabil persoanelor cu implant cohlear ;
k. propuneri de modificare a cadrului legal
obţinerea gradului I de handicap ptr copii cu implant cohlear o consider personal o himeră, nu se poate motiva prin gravitatea handicapului, însă putem solicita să se prevadă dreptul la însoţitor până la împlinirea vârstei de 7 ani pentru copiii purtători de implant. În cazul copiilor implantaţi la o vârstă mai mare (5-6 ani), aceştia vor avea dreptul la un însoţitor pentru o durata de 3 ani de la data activării implantului cohlear, chiar dacă depăşeşte vârsta de 7 ani. Putem motiva această doleanţă pe următoarele considerente :
pentru ca cei aproximativ 21.000 Euro investiţi de statul român în fiecare sistem de implant cohlear să nu fie irosiţi, copiii trebuie de preferat integraţi în învăţământul de masă şi să fie însoţiţi la ore de logopedie, ce se desfăşoară în alte locaţii. Spre deosebire de copiii cu implant cohlear, copii hipoacuzici fără implant sunt încadraţi în şcoli de surzi, neexistând aceeaşi necesitate acută a unui însoţitor.
pentru reabilitarea verbal-auditivă a unui copil cu implant cohlear este necesară implicarea familiei, copilul nu trebuie lăsat în şcoala specială, alături de copiii surzi ce folosesc limbajul mimico-gestual.
de asemenea activităţile specifice desfăşurate cu logopedul trebuie continuate în familie, deci prezenţa unui părinte la orele de logopedie alături de copil este imperios necesară
prin asigurarea pe o durata limitată a unui însoţitor cresc şansele de reabilitare auditiv-verbală a copiilor şi de redare a acestora către societate ca membri activi, independenți, contribuabili şi nu asistați social.
momentan sistemele de implant cohlear nu sunt prevăzute decât în Programul Naţional de Implant Cohlear.
se impune solicitarea înlocuirii implanturilor cohleare (partea internă) în cazul defectării lor, după ieşirea din garanţie, prin Programul Naţional de Implant Cohlear, iar părţii externe - procesorului de sunet, să îi fie aplicabil statutul protezelor auditive ;
decontarea de către Casa de Asigurări de Sănătate a unei sume de bani reprezentând echivalentul celui mai ieftin procesor de sunet compatibil părţii interne implantate, iar asiguratul va cumpăra procesorul de sunet funcţie de dorinţele proprii şi posibilităţile financiare.
această finanţare trebuie asigurată la fiecare 5 ani, ca în cazul protezelor auditive, procesoarele de sunet fiind supuse la aceeași factori de uzură ca și protezele auditive.
aceeaşi procedură ar putea fi aplicată şi în cazul sistemelor de implant cohlear, indiferent dacă pentru prima implantare sau pentru reimplantare
candidatul la implant cohlear diagnosticat de o clinică O.R.L. specializată în implant cohlear, fiindu-i recomandat implantul cohlear ca singură posibilitate de a dobândi auzul, i se decontează de către Casa de Asigurări de Sănătate un preţ minim pentru sistemul de implant cohlear, şi va putea contacta după propria dorinţă, pentru operaţie, o clinică O.R.L. specializată în implant cohlear. Asiguratul îşi va putea alege un sistem de implant cohlear mai performant decât cel decontat de CAS şi să achite diferenţa de bani.
4. Prezentarea memoriilor înaintate către Primăria mun. Sibiu şi Mitropolia Ardealului ptr. obţinerea de spaţii în care să ne desfăşurăm activitatea.
5. Prezentarea memoriilor înaintate către Consiliul Jud. Sibiu şi Inspectoratul Şcolar Jud. Sibiu referitor la îmbunătăţirea activităţii de reabilitare a copiilor purtători de implant cohlear în cadrul Centrului Şcolar pentru Educaţie Incluzivă nr. 2 Sibiu. Identificarea dorinţelor/aşteptărilor/propunerilor membrilor asociaţiei cu privire la aceste aspecte.
- vor fi invitate să participe la discuţii d-na Delia Stoicescu – inspector de specialitate, responsabilă de învăţământul special şi d-na Adriana Conea – directoarea Centrului Şcolar pentru educaţie Incluzivă nr. 2 Sibiu
6. Stimularea activităţii de strângere formulare 230 prin acordarea unor stimulente (consumabile) către membri în funcţie de gradul de implicare al acestora (propunere ca 10% din fondurile obţinute prin formularele 230 să fie utilizate în acest sens)
7. Propuneri de schimbare a statutului asociaţiei. Votarea modificărilor propuse.
“Art. 4 Scopul asociaţiei
- îmbunătăţirea procesului de reabilitare auditiv-verbală a persoanelor purtătoare de implant cohlear ;
- consilierea şi sprijinirea materială a candidaţilor şi purtătorilor de implant cohlear; (ne va permite ajutarea membrilor asociaţiei cu o situaţie financiară dificilă ;
- sprijinirea materiala a membrilor asociaţiei (impulsionarea activitatii de strangere formulare 230 prin acordarea de stimulente către membri în funcţie de gradul de implicare a acestora) ;
- asigurarea unei finanţări mai bune ptr. Programul Naţional de Implant Cohlear prin efectuarea de demersuri către instituţiile abilitate. Numărul de sisteme de implant cohlear achiziţionate anual prin program este mult mai mic faţă de numărul de nou-născuţi cu hipoacuzie neurosenzorială gravă/profundă ce necesită implant.
Art. 9 Adunarea generala ordinara se convoacă de către consiliul director. (se elimină „si este legal constituita doar daca sunt prezenţi cel puţin jumătate plus unu din membrii asociaţiei” – este foarte greu să asigurăm prezenţa majorităţii membrilor la şedinţele asociaţiei. De asemenea dispar si celelalte referinţe cu privire la o nouă convocare a adunării în cazul neîntrunirii cvorumului)
Adunarea generală extraordinară se convoacă de către Consiliul Director sau de către o treime din membrii asociaţiei.
Art. 10 Consiliul Director este format din 5 persoane :
- preşedintele ;
- vicepreşedintele ;
- secretarul ;
- 2 membri.
Membrii Consiliului Director vor avea un mandat de 2-3 ani si sunt reeligibili.(mandatul să fie mai redus faţă de cel actual, şi la începerea mandatului se stabilesc priorităţile, urmând ca după 2 maxim 3 ani să se analizeze rezultatele. Se va asigura astfel o dinamică la nivelul conducerii asociaţiei, putând fi promovaţi oameni noi, cu viziuni noi şi dorinţă de “a mişca” lucrurile).
Membrii Consiliului Director nu sunt retribuiţi pentru activitatea depusă.(sa confirmăm realitatea, să nu existe impresia ca primim bani ptr. munca depusă)
Preşedintele, vicepreşedintele şi secretarul se aleg cu majoritatea voturilor membrilor prezenţi. În cazul în care niciunul dintre candidaţii din primul tur nu întruneşte majoritatea voturilor, se organizează un nou tur de scrutin intre primii 2 candidaţi ca număr de voturi, câştigător fiind declarat cel care primeşte cel mai mare număr de voturi. (se clarifică procedura de alegere a conducerii.
Structura Consiliului Director până la alegerile ce vor avea loc în 2012 este :
Toni Bogdan – preşedinte ;
Stanciu Gina – vicepreşedinte ;
Loghin Dănuţ – secretar ;
Mitroi Cristi – membru ;
Dragomir Nicoleta – membru ;
Braşov Cosmin Alexandru – membru ;
presedintele asoc. din Buc – membru ;
Art. 12
Asociatia este reprezentata in relatiile cu terţii de preşedinte, vicepreşedinte sau de o persoană desemnată express, prin hotărârea Consiliului Director.”
8. Votarea şi numirea unui nou cenzor al asociaţiei.(fostul cenzor s-a retras din această calitate)
9. Prezentarea taberei ce va fi organizată la Sovata in iunie 2011. Conditiile oferite, program, înscrieri.
10. Prezentarea propunerii d-lui Stanciu Antonius pentru organizarea unei asigurări colective proprii pentru procesoarele de sunet prin implicarea membrilor asociaţiei, strângerea de contribuţii în acest sens într-un cont separat, stabilirea unei proceduri interne de urmat. Discuţii, supunere la vot.
11. Puncte suplimentare reieşite din discuţii
12. Concluzii.