STIRI
-
- Posts: 286
- Joined: 23 Feb 2009, 23:59
- Location: Kabul - Afghanistan
Re: STIRI
Nu este ilegal sa pastram banii in cont ! Ilegal este sa ii utilizam in alte scopuri decat cele stipulate in statutul asociatiei sau contrar prevederilor codului penal (spre exemplu delapidare)
-
- Posts: 286
- Joined: 23 Feb 2009, 23:59
- Location: Kabul - Afghanistan
Sedinta reglaje Sibiu & intalnire cu conducerea Centrului Sc
Directoarea Centrului Scolar ptr Educatie Incluziva nr. 2, dna Adriana Conea si-a manifestat disponibilitatea ca maine, 29.01.2011, cu ocazia sedintei de reglaje ce se va desfasura in aceasta institutie, sa discute cu parintii copiilor cu implant cohlear, urmand a prezenta conditiile in care se doreste a se desfasura programul scolar (gradinita si interventie timpurie) in anul scolar 2011-2012.
Intalnirea va avea loc in jurul orei 13.00.
PS Pentru cei interesati, care insa nu pot participa la aceasta intalnire, urmeaza sa postez ulterior un rezumat al discutiilor purtate.
Intalnirea va avea loc in jurul orei 13.00.
PS Pentru cei interesati, care insa nu pot participa la aceasta intalnire, urmeaza sa postez ulterior un rezumat al discutiilor purtate.
-
- Posts: 286
- Joined: 23 Feb 2009, 23:59
- Location: Kabul - Afghanistan
Sedinta 29.01.2011 Centrul Scolar Sibiu
In data de 29.012011, la Centrul Scolar pentru Educatie Incluziva nr. 2 Sibiu a avut loc o sedinta intre d-na directoare Adriana Conea si circa 20-30 de pparinti ai unor copii cu implant cohlear.
D-na Adriana Conea ne-a prezentat oferta de invatamant a centrului scolar pentru anul 2011-2012, ce cuprinde :
- 2 grupe de interventie timpurie, compuse fiecare din 4-6 copii, cu cate un profesor pentru logopedie. Pentru aceasta activitate au fost desemnate d-na Carmen Stefanescu si d-na Nedelea Simona. Momentan sunt 6 solicitari pentru interventie timpurie, insa daca situatia impune va mai fi creata inca o grupa.
- se doreste infiintarea unei grupe de gradinita cu program normal (8 ore), numai pentru copii cu implant cohlear. In grupa de gradinita se va face antrenament auditiv si ore de logopedie sub supravegherea unui profesor si 2 educatoare.
- Grupa de gradinita va avea intre 8 si 12 copii, programul urmand a fi structurat astfel :
8.00-12.00 – activitati, inclusiv antrenament auditiv si logopedie ;
12.00-13.00 – masa
13.00-15.00 – somn
15.00-18.30 – program activitati
- vinerea, o data pe luna se vor desfasura activitati comune, la care vor participa si parintii ;
D-na Adriana Conea a precizat ca activitatea centrului scolar este reglementata de Regulamentul nr. 5418/2005. In conformitate cu prevederile regulamentului Centrele de educatie incluziva acorda asistenta de specialitate copiilor cu handicap, fapt pentru care considera ca in cadrul centrului scolar se poate desfasura activitatea de audiometrie si reglaje. Totodata considera insa necesar ca pentru a beneficia de acest lucru, parintii copiilor care nu sunt inscrisi in scoala trebuie sa depuna certificatele de orientare scolara impreuna cu cereri in acest sens. Urmeaza ca in data de 31.01.2011, dna Conea sa imi trimita pe mail modelul de cerere si sa imi precizeze ce documente trebuie depuse, urmand a le posta pe forum.
Rugamintea dnei Conea este ca in 15 februarie 2011 sa depunem cererile si documentele aferente, întrucât la sfarsitul lunii februarie, inceputul lunii martie Centrul scolar va comunica catre Consiliul Jud. necesarul de cadre didactice ptr anul scolar 2011-2012.
Se preconizeaza ca in viitor, urmare a modificarilor legislatiei in domeniul educatiei, certificatele de expertiza si orientare sa fie eliberate de catre CJRAE Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenta Educationala.
Solicitarea centrului scolar a fost ca din comisia ce eliberează certificatele sa faca parte cate un specialist din fiecare centru de educatie incluziva.
Numarul de ore de audiometrie nu poate fi marit, intrucat dna Anamaria Bologa este profesor si nu ar putea mentinuta pe aceeasi functie daca desfasoara numai activitati de audiometrie.
Dna Conea a asigurat parintii cu privire la disponibilitatea conducerii scolii si a cadrelor didactice pentru continuarea activitatii de audiometrie si reglaje.
Parintii au ridicat problema remunerarii cadrelor didactice implicate in aceasta activitate, care isi sacrifica din timpul personal pentru a asigura desfasurarea acestei activitati in bune conditii, respectiv doamnele Anamaria Bologa, Carmen Ştefănescu şi Simona Nedelea. Dna Conea a precizat faptul că nu exista cadrul legal care sa ii permita retribuirea suplimentara a acestora pentru activitatea depusă, iar centrul scolar nu are voie sa desfasoare activitati contracost.
Unii dintre parinti au sugerat posibilitatea incheierii unor contracte de colaborare/prestari servicii intre asociatie şi cadrele didactice, acestea urmând a fi retribuite. Propunerea va fi analizata cu ocazia proximei sedinte a asociatiei, cel mai probabil in luna aprilie.
Dna Conea a aratat ca peste 2 saptamani impreuna cu dna Bologa va pleca in Germania pentru a vizita un centru de reabilitare a persoanelor implantate cohlear. Se doreste crearea pe langa scoala deja existenta a unui astfel de centru destinat numai persoanelor implantate, urmeaza a se studia cadrul legal, surse de finantare, mod de organizare, etc.
D-na Adriana Conea ne-a prezentat oferta de invatamant a centrului scolar pentru anul 2011-2012, ce cuprinde :
- 2 grupe de interventie timpurie, compuse fiecare din 4-6 copii, cu cate un profesor pentru logopedie. Pentru aceasta activitate au fost desemnate d-na Carmen Stefanescu si d-na Nedelea Simona. Momentan sunt 6 solicitari pentru interventie timpurie, insa daca situatia impune va mai fi creata inca o grupa.
- se doreste infiintarea unei grupe de gradinita cu program normal (8 ore), numai pentru copii cu implant cohlear. In grupa de gradinita se va face antrenament auditiv si ore de logopedie sub supravegherea unui profesor si 2 educatoare.
- Grupa de gradinita va avea intre 8 si 12 copii, programul urmand a fi structurat astfel :
8.00-12.00 – activitati, inclusiv antrenament auditiv si logopedie ;
12.00-13.00 – masa
13.00-15.00 – somn
15.00-18.30 – program activitati
- vinerea, o data pe luna se vor desfasura activitati comune, la care vor participa si parintii ;
D-na Adriana Conea a precizat ca activitatea centrului scolar este reglementata de Regulamentul nr. 5418/2005. In conformitate cu prevederile regulamentului Centrele de educatie incluziva acorda asistenta de specialitate copiilor cu handicap, fapt pentru care considera ca in cadrul centrului scolar se poate desfasura activitatea de audiometrie si reglaje. Totodata considera insa necesar ca pentru a beneficia de acest lucru, parintii copiilor care nu sunt inscrisi in scoala trebuie sa depuna certificatele de orientare scolara impreuna cu cereri in acest sens. Urmeaza ca in data de 31.01.2011, dna Conea sa imi trimita pe mail modelul de cerere si sa imi precizeze ce documente trebuie depuse, urmand a le posta pe forum.
Rugamintea dnei Conea este ca in 15 februarie 2011 sa depunem cererile si documentele aferente, întrucât la sfarsitul lunii februarie, inceputul lunii martie Centrul scolar va comunica catre Consiliul Jud. necesarul de cadre didactice ptr anul scolar 2011-2012.
Se preconizeaza ca in viitor, urmare a modificarilor legislatiei in domeniul educatiei, certificatele de expertiza si orientare sa fie eliberate de catre CJRAE Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenta Educationala.
Solicitarea centrului scolar a fost ca din comisia ce eliberează certificatele sa faca parte cate un specialist din fiecare centru de educatie incluziva.
Numarul de ore de audiometrie nu poate fi marit, intrucat dna Anamaria Bologa este profesor si nu ar putea mentinuta pe aceeasi functie daca desfasoara numai activitati de audiometrie.
Dna Conea a asigurat parintii cu privire la disponibilitatea conducerii scolii si a cadrelor didactice pentru continuarea activitatii de audiometrie si reglaje.
Parintii au ridicat problema remunerarii cadrelor didactice implicate in aceasta activitate, care isi sacrifica din timpul personal pentru a asigura desfasurarea acestei activitati in bune conditii, respectiv doamnele Anamaria Bologa, Carmen Ştefănescu şi Simona Nedelea. Dna Conea a precizat faptul că nu exista cadrul legal care sa ii permita retribuirea suplimentara a acestora pentru activitatea depusă, iar centrul scolar nu are voie sa desfasoare activitati contracost.
Unii dintre parinti au sugerat posibilitatea incheierii unor contracte de colaborare/prestari servicii intre asociatie şi cadrele didactice, acestea urmând a fi retribuite. Propunerea va fi analizata cu ocazia proximei sedinte a asociatiei, cel mai probabil in luna aprilie.
Dna Conea a aratat ca peste 2 saptamani impreuna cu dna Bologa va pleca in Germania pentru a vizita un centru de reabilitare a persoanelor implantate cohlear. Se doreste crearea pe langa scoala deja existenta a unui astfel de centru destinat numai persoanelor implantate, urmeaza a se studia cadrul legal, surse de finantare, mod de organizare, etc.
-
- Posts: 286
- Joined: 23 Feb 2009, 23:59
- Location: Kabul - Afghanistan
Model cerere inscriere
DOCUMENTE NECESARE INTOCMIRII DOSARULUI PERSONAL AL COPILULUI
• Cerere tip de înscriere
• Copie certificat naştere copil
• Copii acte identitate părinţi ( sau tutori legali )
• Aviz epidemiologic de la medicul de familie şi
dosar medical cu vaccinarile efectuate
• Exudat faringian (intervenţie timpurie şi grupa de grădiniţă)
• Examen coproparazitologic (numai pentru grupa de grădiniţă)
• Certificat de expertiză şi orientare de la DPDC din localitatea/judeţul de domiciliu a copilului
• Certificat de handicap
Ca sa va fac munca usoara am postat si formularul, insa nu ca atasament. Pentru a-l copia, selectati textul, click dreapta - copy , dupa care deschideti un document in Word si dati click dreapta - paste .
Cred ca asa va fi mai usor pentru cei care nu au cunostinte in domeniu.
Mentionez ca pana la data de 15 februarie va trebui ca toate cererile sa fie centralizate la Centrul scolar.
Maine voi lua legatura cu dna directoare, Adriana Conea si voi posta datele de contact pentru trimiterea cererilor si celorlalte documente
FORMULAR INSCRIERE GRADINITA :
CENTRUL ŞCOLAR PENTRU
EDUCAŢIE INCLUZIVĂ NR.2 SIBIU
D-NA DIRECTOARE,
Subsemnata/ul……………………………….....................................................cetăţean/ă ….………….....naţionalitate …………….............., în calitate de........................., vă rog să binevoiţi a aproba înscrierea fiului/fiicei………………………………………...…..., născut/ă la data de…………………, în unitatea dvs. pentru următorul program:
intervenţie timpurie
grupă de grădiniţă
asistenţă educaţională (testare şi consiliere audiologică)
Menţionez că fiul/fiica meu/mea a fost diagnosticat(ă) cu ………………………………………………………………………………………… şi este implantat(ă) la data de……………………………………………………………….
Domiciliez în:
judeţul.……………..localitatea………………………strada………………………….
nr…….., bl…...., sc….., et….., ap…..
Telefon fix:
Telefon mobil - mama : ……………………
- tata : ………………………
Locul de muncă al mamei/ profesia : …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Locul de muncă al tatălui/ profesia :
…………………………………………………………………………………………………………………………………………..……………………………………………..
Data, Semnătura,
…….
• Cerere tip de înscriere
• Copie certificat naştere copil
• Copii acte identitate părinţi ( sau tutori legali )
• Aviz epidemiologic de la medicul de familie şi
dosar medical cu vaccinarile efectuate
• Exudat faringian (intervenţie timpurie şi grupa de grădiniţă)
• Examen coproparazitologic (numai pentru grupa de grădiniţă)
• Certificat de expertiză şi orientare de la DPDC din localitatea/judeţul de domiciliu a copilului
• Certificat de handicap
Ca sa va fac munca usoara am postat si formularul, insa nu ca atasament. Pentru a-l copia, selectati textul, click dreapta - copy , dupa care deschideti un document in Word si dati click dreapta - paste .
Cred ca asa va fi mai usor pentru cei care nu au cunostinte in domeniu.
Mentionez ca pana la data de 15 februarie va trebui ca toate cererile sa fie centralizate la Centrul scolar.
Maine voi lua legatura cu dna directoare, Adriana Conea si voi posta datele de contact pentru trimiterea cererilor si celorlalte documente
FORMULAR INSCRIERE GRADINITA :
CENTRUL ŞCOLAR PENTRU
EDUCAŢIE INCLUZIVĂ NR.2 SIBIU
D-NA DIRECTOARE,
Subsemnata/ul……………………………….....................................................cetăţean/ă ….………….....naţionalitate …………….............., în calitate de........................., vă rog să binevoiţi a aproba înscrierea fiului/fiicei………………………………………...…..., născut/ă la data de…………………, în unitatea dvs. pentru următorul program:
intervenţie timpurie
grupă de grădiniţă
asistenţă educaţională (testare şi consiliere audiologică)
Menţionez că fiul/fiica meu/mea a fost diagnosticat(ă) cu ………………………………………………………………………………………… şi este implantat(ă) la data de……………………………………………………………….
Domiciliez în:
judeţul.……………..localitatea………………………strada………………………….
nr…….., bl…...., sc….., et….., ap…..
Telefon fix:
Telefon mobil - mama : ……………………
- tata : ………………………
Locul de muncă al mamei/ profesia : …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Locul de muncă al tatălui/ profesia :
…………………………………………………………………………………………………………………………………………..……………………………………………..
Data, Semnătura,
…….
-
- Posts: 286
- Joined: 23 Feb 2009, 23:59
- Location: Kabul - Afghanistan
Re: STIRI
Pentru persoanele ce doresc sa beneficieze de serviciile educationale si de audiologie oferite de Centrul Scolar ptr. Educatie Incluziva nr. 2 Sibiu, va rog ca pana in data de 15.02.2011 sa completati formularul postat mai sus si sa il inaintati catre centrul scolar. Mentionez ca pentru inceput nu este necesar sa trimiteti si celelalte documente necesare, acestea urmand a fi prezentate ulterior pana la o data ce va fi comunicata de conducerea centrului scolar.
Datele de contact ale centrului scolar sunt :
Str. Andrei Şaguna nr. 8. RO – 550009 Sibiu
Tel: 0040-269-218243
Fax:0040-269-218425
Email: defauz@easynet.ro
Internet: http://www.deficientdeauz.ro
Datele de contact ale centrului scolar sunt :
Str. Andrei Şaguna nr. 8. RO – 550009 Sibiu
Tel: 0040-269-218243
Fax:0040-269-218425
Email: defauz@easynet.ro
Internet: http://www.deficientdeauz.ro
Curs in vederea integrarii copilului cu deficienta auditiva
Va trimitem programul unui curs ce se va desfasura la Timisoara,curs in care s-a implicat si Asociatia "Asculta Viata" prin membrii din zona .Detaliile despre acest curs sunt prezentate mai jos.
Cursul se desfasoara prin Casa Corpului didactic Timis, sub denumirea:" Formare teoretica si practica a cadrelor
didactice in vederea integrarii copilului cu deficienta auditiva , in invatamantul de masa".
- public tinta vizat: educatori, invatatori, profesori din invatamantul de masa, in grupuri de max 15-20 cursanti.
- motivarea cursului:
- prin aplicarea programelor de screening auditiv la NN din maternitati, prin imbunatatirea etapelor de diagnostic precoce a
hipoacuziei, cat si prin folosirea metodelor moderne de reabilitare si recuerare a copilului deficient de auz,tot mai multi copii cu
deficienta auditiva sunt si vor fi integrati in invatamantul de masa.
- cunostintele teoretice si psihopedagogice ale cadrelor didactice dobandite in universitate sunt insuficiente si ne-"updatate "pentru
munca in echipa, cu copilul deficient auditiv.
SCOP:- combaterea discriminarii copilului deficient auditiv reabilitat, prin intelegerea, acceptarea si dezvoltarea tolerantei in
clasa, fata de copilul deficient auditiv.
- formarea de competente practice de comunicare in clasa si in echipa pluridisciplinara.
OBIECTIVE:- sa precizeze conceptul copilului hipoacuzic( medical,psihologic, educational, al capacitatilor, lipsurilor si nevoilor
personale).
- sa precizeze elementele clinice orientative( de alertare, informare), privind prezenta unei hipoacuzii la diverse
varste ale copilului.
- sa precizeze partile componente ale unui aparat auditiv si implant cohlear si sa verifice functionarea lui.
- sa capaciteze folosirea de noi metode de predare,care sa puna in valoare intelegerea problematicii generale si
personale a copilului deficient auditiv, a abilitatii in aplicarea Curriculum adaptat si in comunicarea cu profesorul de sprijin.
- sa dezvolte abilitati in munca in echipa = cheia succesului ( medic ORl-ist, audiolog, echipa tehnica de protezare
auditiva sau implant cohlear, medic NPI, psiholog, psihopedagog, inspectorat scolar, institutii speciale de invatamant, comisia de
evaluare medicala a DPC, FAMILIA COPILULUI ), etc.
ACTIVITATI: - prelegeri interactive
- filme cazuri practice si discutii la caz
- prezentare cazuri practice si proiecte de solutionare pedagogica.
-analiza de modele de buna practica.
- activitati practice privind manevrarea unui aparat auditiv
- activitati practice pedagogice specifice copilului deficient auditiv.
REZULTATE: - cadre didactice capabile sa oloseasca cunostintele si competentele psihomedicale, psihopedagogice si pedagogice spesiale in
munca cu copilul deficient auditiv integrat in invatamantul de masa si sa promoveze respectul, toleranta, abilitatile de comunicare in
integrarea copilului deficient auditiv.
MODALITATI DE EVALUARE:- chestionar cu 50 intrebari tip grila raspuns unic si 10 descriptive la finalul cursului.
FORMATORI:
Prof dr. Cotulbea Stan- Clinica ORL Timisoara si Dr. Zabos Dorinela,medic primar ORL, compedenta in audiologie si formator in audiologie-
Spitalul clinic de urgenta pentru copii" Louis Turcanu" Timisoara ,Dr Stan Violeta, medic primar NPI, sef lucrari UMF Timisoara
Conf dr. Rodica Popescu - Universitatea Lucian Blaga Sibiu ,Ing. dr. Antonius Stanciu- sef lucrari Institutul Politehnic Timisoara
Cernea Magda Lucia, psiholog si audioprotezist Prof Diana Bumbacila - Inspectoratul scolar Timis, inspector pe invatamantul special
Carmen Patrulescu- psiholog, director al Centrului scolar pentru Educatie incluziva " C-tin Pufan ' Timisoara Ing. Rodica Negrea- director al Directiei generale de asistenta
sociala si Protectia copilului Timis
Cursul va avea urmatorul desfasurator :
- vineri , 25.02.2011 orele 15 - 20 ,D-l prof. dr. Stan Cotulbea si dr. Dorinela Zabos, partea generala de curs, hipoacuzia, managementul
hipoacuziei la copil ( teste audiologice ), metodele de reabilitare auditiva.
Prezentarea filmului cu copiii si parintii ( motivarea cursului ).
- sambata, 26.02.2011, de la ora 8, daca nu reusim prezentarea intregului film, ora 10 - d-na dr. Violeta Stan, si
in continuare Magda Cernea- protezarea auditiva, D-l ing. Antonius Stanciu - implantul cohlear, inclusiv exercitii practice . Durata
cursului intr-o zi este de max 6-8 ore, cu pauze incluse.
- vineri , 4.03.2011 orele 15-20 : D-na prof Marghitas Nicoleta si Mihai ( parinte si profesor )
Inspectoratul scolar Timis- 1-2 lectori ( Insp. Diana Bumbacila, Psiholog Dana Hamzescu )
Scoala C-tin Pufan- D-na Carmen Patrutescu
DGAS si PC Timis-psiholog Ileana Seitan
- sambata, 5.03.2011 orele 9-15: Psiholog Carmen Stefanescu -pedagogie speciala, curs practic
Cursul se va desfasura, la Liceul Electromotor- CREI ( Educatie Incluziva, la etajul II ) . Pastram legatura, o seara placuta !
Asociatia ~Asculta Viata
ANSR- filiala Timisoara
Cursul se desfasoara prin Casa Corpului didactic Timis, sub denumirea:" Formare teoretica si practica a cadrelor
didactice in vederea integrarii copilului cu deficienta auditiva , in invatamantul de masa".
- public tinta vizat: educatori, invatatori, profesori din invatamantul de masa, in grupuri de max 15-20 cursanti.
- motivarea cursului:
- prin aplicarea programelor de screening auditiv la NN din maternitati, prin imbunatatirea etapelor de diagnostic precoce a
hipoacuziei, cat si prin folosirea metodelor moderne de reabilitare si recuerare a copilului deficient de auz,tot mai multi copii cu
deficienta auditiva sunt si vor fi integrati in invatamantul de masa.
- cunostintele teoretice si psihopedagogice ale cadrelor didactice dobandite in universitate sunt insuficiente si ne-"updatate "pentru
munca in echipa, cu copilul deficient auditiv.
SCOP:- combaterea discriminarii copilului deficient auditiv reabilitat, prin intelegerea, acceptarea si dezvoltarea tolerantei in
clasa, fata de copilul deficient auditiv.
- formarea de competente practice de comunicare in clasa si in echipa pluridisciplinara.
OBIECTIVE:- sa precizeze conceptul copilului hipoacuzic( medical,psihologic, educational, al capacitatilor, lipsurilor si nevoilor
personale).
- sa precizeze elementele clinice orientative( de alertare, informare), privind prezenta unei hipoacuzii la diverse
varste ale copilului.
- sa precizeze partile componente ale unui aparat auditiv si implant cohlear si sa verifice functionarea lui.
- sa capaciteze folosirea de noi metode de predare,care sa puna in valoare intelegerea problematicii generale si
personale a copilului deficient auditiv, a abilitatii in aplicarea Curriculum adaptat si in comunicarea cu profesorul de sprijin.
- sa dezvolte abilitati in munca in echipa = cheia succesului ( medic ORl-ist, audiolog, echipa tehnica de protezare
auditiva sau implant cohlear, medic NPI, psiholog, psihopedagog, inspectorat scolar, institutii speciale de invatamant, comisia de
evaluare medicala a DPC, FAMILIA COPILULUI ), etc.
ACTIVITATI: - prelegeri interactive
- filme cazuri practice si discutii la caz
- prezentare cazuri practice si proiecte de solutionare pedagogica.
-analiza de modele de buna practica.
- activitati practice privind manevrarea unui aparat auditiv
- activitati practice pedagogice specifice copilului deficient auditiv.
REZULTATE: - cadre didactice capabile sa oloseasca cunostintele si competentele psihomedicale, psihopedagogice si pedagogice spesiale in
munca cu copilul deficient auditiv integrat in invatamantul de masa si sa promoveze respectul, toleranta, abilitatile de comunicare in
integrarea copilului deficient auditiv.
MODALITATI DE EVALUARE:- chestionar cu 50 intrebari tip grila raspuns unic si 10 descriptive la finalul cursului.
FORMATORI:
Prof dr. Cotulbea Stan- Clinica ORL Timisoara si Dr. Zabos Dorinela,medic primar ORL, compedenta in audiologie si formator in audiologie-
Spitalul clinic de urgenta pentru copii" Louis Turcanu" Timisoara ,Dr Stan Violeta, medic primar NPI, sef lucrari UMF Timisoara
Conf dr. Rodica Popescu - Universitatea Lucian Blaga Sibiu ,Ing. dr. Antonius Stanciu- sef lucrari Institutul Politehnic Timisoara
Cernea Magda Lucia, psiholog si audioprotezist Prof Diana Bumbacila - Inspectoratul scolar Timis, inspector pe invatamantul special
Carmen Patrulescu- psiholog, director al Centrului scolar pentru Educatie incluziva " C-tin Pufan ' Timisoara Ing. Rodica Negrea- director al Directiei generale de asistenta
sociala si Protectia copilului Timis
Cursul va avea urmatorul desfasurator :
- vineri , 25.02.2011 orele 15 - 20 ,D-l prof. dr. Stan Cotulbea si dr. Dorinela Zabos, partea generala de curs, hipoacuzia, managementul
hipoacuziei la copil ( teste audiologice ), metodele de reabilitare auditiva.
Prezentarea filmului cu copiii si parintii ( motivarea cursului ).
- sambata, 26.02.2011, de la ora 8, daca nu reusim prezentarea intregului film, ora 10 - d-na dr. Violeta Stan, si
in continuare Magda Cernea- protezarea auditiva, D-l ing. Antonius Stanciu - implantul cohlear, inclusiv exercitii practice . Durata
cursului intr-o zi este de max 6-8 ore, cu pauze incluse.
- vineri , 4.03.2011 orele 15-20 : D-na prof Marghitas Nicoleta si Mihai ( parinte si profesor )
Inspectoratul scolar Timis- 1-2 lectori ( Insp. Diana Bumbacila, Psiholog Dana Hamzescu )
Scoala C-tin Pufan- D-na Carmen Patrutescu
DGAS si PC Timis-psiholog Ileana Seitan
- sambata, 5.03.2011 orele 9-15: Psiholog Carmen Stefanescu -pedagogie speciala, curs practic
Cursul se va desfasura, la Liceul Electromotor- CREI ( Educatie Incluziva, la etajul II ) . Pastram legatura, o seara placuta !
Asociatia ~Asculta Viata
ANSR- filiala Timisoara
-
- Posts: 263
- Joined: 08 Feb 2011, 15:18
- Location: Timisoara
Re: STIRI-prezenta...
Am fost prezent la conferinta CCD din Timisoara,cu regretul ca unii parinti membri ai acestui ambitios forum si organizatie care doreste sa se faca auzita de fapt INTELEASA(ma refer la timisoreni)-fiind CONSTIENT si de faptul ca timpul NU le-a permis sa ajunga...
Sper din tot sufletul ca acei timisoreni se vor ghida dupa mesajul de dinaintea mea in privinta programului(afisat de membrul marial)-vineri 4 martie curent de la ora 15 si simbata 5 martie curent de la ora 9 incep alte noi dezbateri.
Totodata sint constient de faptul ca acest ambitios proiect CCD ar TREBUI sa se extinda la nivel national(asa cum mi-a specificat membrul marial)la prima intilnire premergatoare realizarii filmuletului care a avut ca prim-plan TEMA conferintei-dat fiind ca nu pot ajunge chiar toti membrii acestui forum-aici fiind vorba de distante(multi din diverse zone geografice ale tarii)si suport financiar(pe cont propriu de la orasul X sau Y aflat la T distanta de Timisoara)...
La aceea conferinta de simbata 26 februarie curent am spus cam compact ceea ce am dezbatut in mesajele mele din forum in plus de faptul ca aceste cadre didactice TREBUIE sa-i ofere copilului deficient de auz(fiind si cazuri in care nu sint copii cu implant)sentimentul de SIGURANTA-anume faptul ca scoala este imperios NECESAR sa reprezinte a DOUA casa,un alt colectiv sudat si inteles de comunitate,pe linga familie...(evident aici vorbind si de integrarea in invatamintul de masa).
In speranta ca am stirnit interesul acelor MINUNATI parinti timisoreni pe care i-am cunoscut la lansarea filmuletului ca piatra de temelie a conferintei CCD initiat de doamna doctor Zabos si de domnul doctor Cotulbea fara a le neglija si pe doamnele Violeta Stan(care a participat la una din taberele voastre) sau Magda Cernea....
Sper,dragi concitadini din Timisoara ca veti reusi sa ajungeti in acest weekend,dat fiind ca sint prezente cadre didactice,logopezi etc...Doar acele citeva minute in care ati vorbit despre temerile voastre sau despre reusita copiilor vostri postate in filmuletul difuzat la conferinta CCD SPER ca nu vor ramine la stadiul de clip video...Voi ca parinti trebuie sa le explicati pas cu pas nevoia de cunoastere a copiilor vostri,misiunea mea a fost doar de depanare a vietii mele,a luptei mele contra prejudecatilor la acele vremuri....
In speranta caz nu v-am suparat pentru indrazneala acestei invitatii,dat fiind ca generatia COPIILOR vostri sau VOI ca parinti trebuie sa se faca auzita(eu am experienta unei integrari sociale) ...
Cu prietenie Marius Ignea Timisoara
Sper din tot sufletul ca acei timisoreni se vor ghida dupa mesajul de dinaintea mea in privinta programului(afisat de membrul marial)-vineri 4 martie curent de la ora 15 si simbata 5 martie curent de la ora 9 incep alte noi dezbateri.
Totodata sint constient de faptul ca acest ambitios proiect CCD ar TREBUI sa se extinda la nivel national(asa cum mi-a specificat membrul marial)la prima intilnire premergatoare realizarii filmuletului care a avut ca prim-plan TEMA conferintei-dat fiind ca nu pot ajunge chiar toti membrii acestui forum-aici fiind vorba de distante(multi din diverse zone geografice ale tarii)si suport financiar(pe cont propriu de la orasul X sau Y aflat la T distanta de Timisoara)...
La aceea conferinta de simbata 26 februarie curent am spus cam compact ceea ce am dezbatut in mesajele mele din forum in plus de faptul ca aceste cadre didactice TREBUIE sa-i ofere copilului deficient de auz(fiind si cazuri in care nu sint copii cu implant)sentimentul de SIGURANTA-anume faptul ca scoala este imperios NECESAR sa reprezinte a DOUA casa,un alt colectiv sudat si inteles de comunitate,pe linga familie...(evident aici vorbind si de integrarea in invatamintul de masa).
In speranta ca am stirnit interesul acelor MINUNATI parinti timisoreni pe care i-am cunoscut la lansarea filmuletului ca piatra de temelie a conferintei CCD initiat de doamna doctor Zabos si de domnul doctor Cotulbea fara a le neglija si pe doamnele Violeta Stan(care a participat la una din taberele voastre) sau Magda Cernea....
Sper,dragi concitadini din Timisoara ca veti reusi sa ajungeti in acest weekend,dat fiind ca sint prezente cadre didactice,logopezi etc...Doar acele citeva minute in care ati vorbit despre temerile voastre sau despre reusita copiilor vostri postate in filmuletul difuzat la conferinta CCD SPER ca nu vor ramine la stadiul de clip video...Voi ca parinti trebuie sa le explicati pas cu pas nevoia de cunoastere a copiilor vostri,misiunea mea a fost doar de depanare a vietii mele,a luptei mele contra prejudecatilor la acele vremuri....
In speranta caz nu v-am suparat pentru indrazneala acestei invitatii,dat fiind ca generatia COPIILOR vostri sau VOI ca parinti trebuie sa se faca auzita(eu am experienta unei integrari sociale) ...
Cu prietenie Marius Ignea Timisoara
despre curs Timisoara
Interesant ceea ce se desfasoara la Timisoara, si poate dupa incheierea dezbaterilor ne face cineva care a participat integral, un rezumat al celor discutate, precum si o postare a filmuletului lansat. Asta ca toti membrii asociatiei sa se poata informa, chiar daca nu pot participa.
La conferintele si congresele la care am paricipat ( Sovata, Bucuresti, Iasi ) am facut cate un rezumat si l-am postat pe forum.
Si pe viitor ar fi bine de aflat despre astfel de actiuni din timp, poate unii dorim sa participam.
Va multumesc.
La conferintele si congresele la care am paricipat ( Sovata, Bucuresti, Iasi ) am facut cate un rezumat si l-am postat pe forum.
Si pe viitor ar fi bine de aflat despre astfel de actiuni din timp, poate unii dorim sa participam.
Va multumesc.
Re:Concluzii curs
Ieri s-a finalizat cursul desfasurat la Timisoara,curs la care au participat cca 55 de cadre didactice.In cadrul cursului s-a punctat faptul ca in momentul in care copiii cu probleme de auz ajung de varstra scolara stafeta se preda cadrelor didactice,care astfel devin o veriga foarte importanta in lantul de formare a copilului.
Cursul a fost o reusita.Multi dintre participanti ne-au spus ca nu au mai participat la un curs atat de interesant si emotionant.Acest curs este absolut necesar pentru cadrele didactice pentru ai intelege si a sti cum trebuie sa lucreze la clasa cu un copil cu deficiente auditive.
Poate si dumneavoastra ati intalnit cazuri in care invatatorul a respins ideea de a avea la clasa astfel de copii tocmai din temerea ca nu cunosc problemele acestora sau ca rezultatele obtinute nu vor fi pe masura asteptarilor.Prin acest curs li s-a prezentat si explicat ce insemna o proteza auditiva si ce inseamna un implant cohlear.S-a vorbit despre asezarea copiilor in banci,despre cum trebuie sa i se vorbeasca,despre ce asteptari sa aiba de la acesti copii.Li s-a prezentat cata munca este in anii anteriori anilor de scola,despre cat efort se depune atat de logopezi cat si de parinti.Din toate aceste motive acesti copii merita sa fie acceptati in scoala de masa,iar aici sa fie intelesi si sprijiniti.
S-a ridicat o problema foarte importanta de care v-a trebui sa tina cont Ministerul Educatiei,iar noi ca si Asociatie sa facem presiuni,si anume faptul ca in acest moment datorita comasarilor in invatamantul de masa sunt cca 30 de copii in clasa.Intr-un astfel de caz ,daca in clasa este un copil (uneori ,chiar si doi copii cu deficiente de auz),timpul acordat acestora la clasa este insuficient.Ar trebui ca clasele in care sunt astfel de copii sa fie mai mici,astfel incat invatatorul sau profesorul sa se poata ocupa indeajuns de copilul cu deficiente de auz.
In urma acestui curs multi participanti si-au exprimat dorinta de a ne mai intalni si de a ne impartasi problemele,unii dintre ei doresc sa participe in tabara ce va fi organizata de catre asociatie.Este posibil ca acest curs sa fie reluat,daca vor fi solicitari.Acest gen de curs ar trebui sa fie urmat si de Inspectoratele scolare din tara.Asa ca,nu mai stati pe ganduri si incercati sa urmati exemplul timisorenilor.Stiti cum e?Cine nu plinge,nu primeste!
Multumim membrilor asociatiei care au participat la curs,ocazie cu care cursantii au avut ocazia sa-i cunoasca si sa le puna intrebari lui Paul-implantat la 1 an si o luna (elev in clasa I), Bogdan –implantat la 5 ani si 2 luni(elev clasa I).Deasemenea le multumim si altor persoane din afara asociatiei ,dar care nea- sprijinit foarte mult si anume:ii multumim lui Mihai Marghitas-15 ani (elev in clasa a IX)-care are 6 saptamani de la implant (ca si o paranteza este un copil extraordinar si ii doresc succes in ceea ce urmeza de acum incolo),Lucia-o fetita de 6 ani,care poarta implant desi parintii sunt hipoacuzici,domnul Ignea pe care l-ati cunoscut deja prin intermediul forumului si o doamnei Mihaela implantata la varstra de 35 de ani(acum are 42 de ani).
Multumim foarte mult doamnei doctor Dorinela Zabos,d-lui prof.dr.Stan Cotulbea,dr.Stan Violeta,Conf.Dr.Rodica Popescu,ing.Dr.Antonius Stanciu,Dnei psiholog Cernea Magda,Dnei prog.Diana Bumbacila,,dnei psiholog Carmen Patrutescu,dnei psiholog Dana Hamzescu,dnei prof.Marghitas Nicoleta si nu in ultimul rand d-soarei psiholog Carmen Stefanescu .Imi cer mii de scuze daca am omis pe cineva care s-a implicat in acest proiect.
Astept sa-si spuna parerea si alti participanti la curs!
O primavara frumoasa tuturor!
Cursul a fost o reusita.Multi dintre participanti ne-au spus ca nu au mai participat la un curs atat de interesant si emotionant.Acest curs este absolut necesar pentru cadrele didactice pentru ai intelege si a sti cum trebuie sa lucreze la clasa cu un copil cu deficiente auditive.
Poate si dumneavoastra ati intalnit cazuri in care invatatorul a respins ideea de a avea la clasa astfel de copii tocmai din temerea ca nu cunosc problemele acestora sau ca rezultatele obtinute nu vor fi pe masura asteptarilor.Prin acest curs li s-a prezentat si explicat ce insemna o proteza auditiva si ce inseamna un implant cohlear.S-a vorbit despre asezarea copiilor in banci,despre cum trebuie sa i se vorbeasca,despre ce asteptari sa aiba de la acesti copii.Li s-a prezentat cata munca este in anii anteriori anilor de scola,despre cat efort se depune atat de logopezi cat si de parinti.Din toate aceste motive acesti copii merita sa fie acceptati in scoala de masa,iar aici sa fie intelesi si sprijiniti.
S-a ridicat o problema foarte importanta de care v-a trebui sa tina cont Ministerul Educatiei,iar noi ca si Asociatie sa facem presiuni,si anume faptul ca in acest moment datorita comasarilor in invatamantul de masa sunt cca 30 de copii in clasa.Intr-un astfel de caz ,daca in clasa este un copil (uneori ,chiar si doi copii cu deficiente de auz),timpul acordat acestora la clasa este insuficient.Ar trebui ca clasele in care sunt astfel de copii sa fie mai mici,astfel incat invatatorul sau profesorul sa se poata ocupa indeajuns de copilul cu deficiente de auz.
In urma acestui curs multi participanti si-au exprimat dorinta de a ne mai intalni si de a ne impartasi problemele,unii dintre ei doresc sa participe in tabara ce va fi organizata de catre asociatie.Este posibil ca acest curs sa fie reluat,daca vor fi solicitari.Acest gen de curs ar trebui sa fie urmat si de Inspectoratele scolare din tara.Asa ca,nu mai stati pe ganduri si incercati sa urmati exemplul timisorenilor.Stiti cum e?Cine nu plinge,nu primeste!
Multumim membrilor asociatiei care au participat la curs,ocazie cu care cursantii au avut ocazia sa-i cunoasca si sa le puna intrebari lui Paul-implantat la 1 an si o luna (elev in clasa I), Bogdan –implantat la 5 ani si 2 luni(elev clasa I).Deasemenea le multumim si altor persoane din afara asociatiei ,dar care nea- sprijinit foarte mult si anume:ii multumim lui Mihai Marghitas-15 ani (elev in clasa a IX)-care are 6 saptamani de la implant (ca si o paranteza este un copil extraordinar si ii doresc succes in ceea ce urmeza de acum incolo),Lucia-o fetita de 6 ani,care poarta implant desi parintii sunt hipoacuzici,domnul Ignea pe care l-ati cunoscut deja prin intermediul forumului si o doamnei Mihaela implantata la varstra de 35 de ani(acum are 42 de ani).
Multumim foarte mult doamnei doctor Dorinela Zabos,d-lui prof.dr.Stan Cotulbea,dr.Stan Violeta,Conf.Dr.Rodica Popescu,ing.Dr.Antonius Stanciu,Dnei psiholog Cernea Magda,Dnei prog.Diana Bumbacila,,dnei psiholog Carmen Patrutescu,dnei psiholog Dana Hamzescu,dnei prof.Marghitas Nicoleta si nu in ultimul rand d-soarei psiholog Carmen Stefanescu .Imi cer mii de scuze daca am omis pe cineva care s-a implicat in acest proiect.
Astept sa-si spuna parerea si alti participanti la curs!
O primavara frumoasa tuturor!
-
- Posts: 263
- Joined: 08 Feb 2011, 15:18
- Location: Timisoara
Re: STIRI
Tin sa felicit autorul precedentului comentariu ca mi-a luat-o inainte,nici eu nu cred ca as fi reusit in timp atit de rapid sa enumar toate ideile prezentat la conferinta CCD...
Pe linga faptul ca a fost un numar impresionant de cadre didactice,s-a putut constata si diferenta celor 2 scoli etalon Timisoara versus Sibiu...
Ambele scoli au o buna colaborare cu state angrenate MULT mai bine in integrarea sociala,insa la Pufan din Timisoara din cauza unor mentalitati ,,economice" diversitatea pregatirii acelor copii include si autisti-care din pacate pe viitor vor ajunga la un stadiu fix,neputindu-se intretine singuri,pe cind la Sibiu sint angrenati NUMAI copii deficienti de auz...
Nu in ultimul rind se poate vorbi si de implicarea Inspectoratelor scolare parca mai curajos la Sibiu decit la Timisoara...
Sper ca vor fi angrenate pe viitor si alte proiecte la nivel de tara,sint necesare pentru parintii din diverse zone ale tarii pentru a-si spune punctul de vedere in fata cadrelor didactice asa cum s-a facut la Timisoara...
Tuturor doamnelor si mamicilor le doresc un 8 MARTIE insorit in sufletele lor.
Cu prietenie Marius Ignea Timisoara
Pe linga faptul ca a fost un numar impresionant de cadre didactice,s-a putut constata si diferenta celor 2 scoli etalon Timisoara versus Sibiu...
Ambele scoli au o buna colaborare cu state angrenate MULT mai bine in integrarea sociala,insa la Pufan din Timisoara din cauza unor mentalitati ,,economice" diversitatea pregatirii acelor copii include si autisti-care din pacate pe viitor vor ajunga la un stadiu fix,neputindu-se intretine singuri,pe cind la Sibiu sint angrenati NUMAI copii deficienti de auz...
Nu in ultimul rind se poate vorbi si de implicarea Inspectoratelor scolare parca mai curajos la Sibiu decit la Timisoara...
Sper ca vor fi angrenate pe viitor si alte proiecte la nivel de tara,sint necesare pentru parintii din diverse zone ale tarii pentru a-si spune punctul de vedere in fata cadrelor didactice asa cum s-a facut la Timisoara...
Tuturor doamnelor si mamicilor le doresc un 8 MARTIE insorit in sufletele lor.
Cu prietenie Marius Ignea Timisoara