Episoade din viata...
-
- Posts: 263
- Joined: 08 Feb 2011, 15:18
- Location: Timisoara
La multi ani de 8 Martie!!
La multi ani de 8 Martie tutror mamicilor Asociatiei !!
Am ales 2 clipuri de ale lui Richard Clayderman,interpretul meu preferat...
http://www.youtube.com/watch?v=9jGZbheKpgc
http://www.youtube.com/watch?v=Eb85oDGLjeY
Cu prietenie,
Marius Ignea,
Timisoara.
Am ales 2 clipuri de ale lui Richard Clayderman,interpretul meu preferat...
http://www.youtube.com/watch?v=9jGZbheKpgc
http://www.youtube.com/watch?v=Eb85oDGLjeY
Cu prietenie,
Marius Ignea,
Timisoara.
-
- Posts: 69
- Joined: 11 Aug 2009, 20:55
Re: Episoade din viata...
UN SINCER SI CALDUROS LA MULTI ANI CU OCAZIA ZILEI DE 8 MARTIE VA DORESC SI EU TUTUROR MAMICILOR.
-
- Posts: 263
- Joined: 08 Feb 2011, 15:18
- Location: Timisoara
Voluntariat mai complex...
Dupa cum am scris foarte putin in acest topic al meu legat si de faptul ca efectuez o activitate de voluntariat la acei copii din internatul scolii pentru deficiente de auz,care au nevoie de o afectiune si intelegere...pe care eu reusesc cumva sa le-o ofer...
Chiar daca nu posed foarte bine limbajul semnelor am reusit foarte rapid sa le cistig increderea...Alfabetul dactilo-gestual(sau dactileme)pe degete din pacate nici acum nu-l stapinesc...Asta pentru ca am inceput sa deprind limbajul mimico- gestual tirziu dupa 15 ani,fara dactileme
In acest semestru pe linga activitatea de voluntariat deja pot spune ca am intrat intr-o atmosfera de clasa(de a intiia...).Poate citiva parinti stiu la o scoala speciala pentru deficienti de auz precum Timisoara,Cluj,Craiova,sau Sibiu,numarul acestor elevi nu ar avea voie sa depaseasca 12,si in SEMICERC pentru o vizualizare egala a fiecarui elev asupra tablei sau profesorului(din pacate FOARTE PUTINI poseda si labiolectura deprinsa de mine in vechea generatie a demutizarii)
Am vazut destui copii protezati bilateral(probabil ca pierderea de auz nu ar fi asa de mare pentru o implantare,SAU parintii nu dispun de o suma deloc neglijabila pentru a-si implanta copilul)
Un mare avantaj este ca in clasa unde sint eu acum pentru o asistare la lectii(2 ore pe saptamina,in aceeasi zi conform orarului de la facultate) am si citiva copii din internat cu care am avut contact in primul semestru de practica pedagogica/voluntariat...Din pacate in acest semestru orarul este foarte incarcat,si nu mai pot ajunge peste saptamina,ci doar simbata...Multi dintre acei copii cu care m-am intilnit pe coridor in pauza m-au intrebat de ce nu mai ajung peste saptamina ca si in primul semestru(atunci mergeam si intr-o zi de peste saptamina avind contact si cu 43 de copii si simbata cu maxim 25 de copii)
Stiu ca nu sint in masura sa spun cum ar fi mai bine sa se lucreze cu acesti copii,insa asa cum stim noi toti care am parcurs un ciclu scolar complet,fiecare copil este UNIC,unii poseda un limbaj verbal mai bogat,altii sint totusi dependenti de limbajul semnelor...Si specialistii sint destul de putini,pentru a se face grupe bine selectate in functie de aptitudini
In prima zi de asistare in clasa,fiind si o zi festiva,8 Martie,am ajutat la confectionarea unor rame cu floricele de hirtie si poza fiecarui copilas pentru mamicile lor..
Insa inainte de a incepe aceasta activitate(evident ca si profesorul de specialitate al scolii Pufan a asistat-momentan nu sint singur cu acesti copii) toti acesti minunati copilasi se intreceau sa-mi arate caietele de romana-ca doar incep sa scrie literele alfabetului...Si multi dintre ei scriu atit de frumos,ca niste adevarati artisti!!
Saptamina viitoare voi reusi sa asist atit la o ora de romana cit si la una de aritmetica....
Deja mi se pare o experienta foarte placuta si totusi sint foarte greu de stapinit acesti copii cu personalitati proprii atit de diferite !!
Cu prietenie,
Marius Ignea,
Timisoara.
PS Sper ca v-au placut linkurile muzicale oferite voua dragi mamici,cu ocazia zilei de 8 Martie...
Chiar daca nu posed foarte bine limbajul semnelor am reusit foarte rapid sa le cistig increderea...Alfabetul dactilo-gestual(sau dactileme)pe degete din pacate nici acum nu-l stapinesc...Asta pentru ca am inceput sa deprind limbajul mimico- gestual tirziu dupa 15 ani,fara dactileme
In acest semestru pe linga activitatea de voluntariat deja pot spune ca am intrat intr-o atmosfera de clasa(de a intiia...).Poate citiva parinti stiu la o scoala speciala pentru deficienti de auz precum Timisoara,Cluj,Craiova,sau Sibiu,numarul acestor elevi nu ar avea voie sa depaseasca 12,si in SEMICERC pentru o vizualizare egala a fiecarui elev asupra tablei sau profesorului(din pacate FOARTE PUTINI poseda si labiolectura deprinsa de mine in vechea generatie a demutizarii)
Am vazut destui copii protezati bilateral(probabil ca pierderea de auz nu ar fi asa de mare pentru o implantare,SAU parintii nu dispun de o suma deloc neglijabila pentru a-si implanta copilul)
Un mare avantaj este ca in clasa unde sint eu acum pentru o asistare la lectii(2 ore pe saptamina,in aceeasi zi conform orarului de la facultate) am si citiva copii din internat cu care am avut contact in primul semestru de practica pedagogica/voluntariat...Din pacate in acest semestru orarul este foarte incarcat,si nu mai pot ajunge peste saptamina,ci doar simbata...Multi dintre acei copii cu care m-am intilnit pe coridor in pauza m-au intrebat de ce nu mai ajung peste saptamina ca si in primul semestru(atunci mergeam si intr-o zi de peste saptamina avind contact si cu 43 de copii si simbata cu maxim 25 de copii)
Stiu ca nu sint in masura sa spun cum ar fi mai bine sa se lucreze cu acesti copii,insa asa cum stim noi toti care am parcurs un ciclu scolar complet,fiecare copil este UNIC,unii poseda un limbaj verbal mai bogat,altii sint totusi dependenti de limbajul semnelor...Si specialistii sint destul de putini,pentru a se face grupe bine selectate in functie de aptitudini
In prima zi de asistare in clasa,fiind si o zi festiva,8 Martie,am ajutat la confectionarea unor rame cu floricele de hirtie si poza fiecarui copilas pentru mamicile lor..
Insa inainte de a incepe aceasta activitate(evident ca si profesorul de specialitate al scolii Pufan a asistat-momentan nu sint singur cu acesti copii) toti acesti minunati copilasi se intreceau sa-mi arate caietele de romana-ca doar incep sa scrie literele alfabetului...Si multi dintre ei scriu atit de frumos,ca niste adevarati artisti!!
Saptamina viitoare voi reusi sa asist atit la o ora de romana cit si la una de aritmetica....
Deja mi se pare o experienta foarte placuta si totusi sint foarte greu de stapinit acesti copii cu personalitati proprii atit de diferite !!
Cu prietenie,
Marius Ignea,
Timisoara.
PS Sper ca v-au placut linkurile muzicale oferite voua dragi mamici,cu ocazia zilei de 8 Martie...
-
- Posts: 263
- Joined: 08 Feb 2011, 15:18
- Location: Timisoara
Referitor la implantul cohlear bilateral
Intr-adevar doamna Nastase(ICB) prin postarea sa din topicul ,,Doritori de implant cohlear bilateral'' a pus foarte bine punctul pe I...
Poate stiti ca si eu am avut o perioada scurta in care am purtat doua proteze auditive,nervul auditiv neprotezat fiind poate prea rapid exploatat,atunci gindindu-ma cu bucurie ca aud ,stereo''Chiar daca mi s-a recomandat purtarea progresiva a protezei auditive pe urechea ,,odihnita''nu am mai putut suporta zgomotele...
Totodata pot spune ca este un adevar in aceasta postare,referitor la educarea auditiva a celeilalte urechi in cazul unui al doilea implant,si TOTODATA,limbajul verbal este absolut necesar sa fie deja bine stapinit,dupa mine un bogat vocabular oral depinde de o reala comunicare in familie si totodata de placerea de a citi carti,orice cuvint nou trebuie deprins optim...Si sa nu uitam ca acest copil implantat sau protezat TREBUIE sa vrea sa invete sa vorbeasca fluent si corect,prin aceea terta colaborare parinte-logoped-copil.
Un adevarat nod gordian pare sa reprezinte (totusi) si nedecontarea unui al doilea implant prin CAS,un imprumut la banca devine dificil,situatia economica nefiind deloc roza in intreaga lume...si sa nu uitam ca un implant costa totusi o suma deloc neglijabila...
Tin sa va dau o veste interesanta...
La rugamintea domnilor Danut Loghin si Cosmin Brasov am fost zilele trecute sa ma interesez la doamna doctor Trales de la clinica ORL din Timisoara pentru o eventuala implantare.Din punct de vedere clinic acest fapt este realizabil,dar inca nu s-a demarat Programul National de Implant Cohlear,in plus fiind de reactualizat si listele de anii trecuti,evident copiii pina la 3 ani avind prioritate...
Ramine sa mai iau legatura cu doamna doctor Trales pentru a vedea daca a inceput acest program...evident va urma o tomografie dupa cite stiu...
Sincer sa fiu nu ma grabesc pentru ca am si o virsta si sint integrat foarte bine in societate, totul va depinde in mare masura de numarul de implanturi decontate de CAS,fapt ce ar putea dura,asa cum am aflat de la doamna doctor chiar si 3 ani cu reactualizarile anuale aferente...
Cu prietenie,
Marius Ignea,
Timisoara.
Poate stiti ca si eu am avut o perioada scurta in care am purtat doua proteze auditive,nervul auditiv neprotezat fiind poate prea rapid exploatat,atunci gindindu-ma cu bucurie ca aud ,stereo''Chiar daca mi s-a recomandat purtarea progresiva a protezei auditive pe urechea ,,odihnita''nu am mai putut suporta zgomotele...
Totodata pot spune ca este un adevar in aceasta postare,referitor la educarea auditiva a celeilalte urechi in cazul unui al doilea implant,si TOTODATA,limbajul verbal este absolut necesar sa fie deja bine stapinit,dupa mine un bogat vocabular oral depinde de o reala comunicare in familie si totodata de placerea de a citi carti,orice cuvint nou trebuie deprins optim...Si sa nu uitam ca acest copil implantat sau protezat TREBUIE sa vrea sa invete sa vorbeasca fluent si corect,prin aceea terta colaborare parinte-logoped-copil.
Un adevarat nod gordian pare sa reprezinte (totusi) si nedecontarea unui al doilea implant prin CAS,un imprumut la banca devine dificil,situatia economica nefiind deloc roza in intreaga lume...si sa nu uitam ca un implant costa totusi o suma deloc neglijabila...
Tin sa va dau o veste interesanta...
La rugamintea domnilor Danut Loghin si Cosmin Brasov am fost zilele trecute sa ma interesez la doamna doctor Trales de la clinica ORL din Timisoara pentru o eventuala implantare.Din punct de vedere clinic acest fapt este realizabil,dar inca nu s-a demarat Programul National de Implant Cohlear,in plus fiind de reactualizat si listele de anii trecuti,evident copiii pina la 3 ani avind prioritate...
Ramine sa mai iau legatura cu doamna doctor Trales pentru a vedea daca a inceput acest program...evident va urma o tomografie dupa cite stiu...
Sincer sa fiu nu ma grabesc pentru ca am si o virsta si sint integrat foarte bine in societate, totul va depinde in mare masura de numarul de implanturi decontate de CAS,fapt ce ar putea dura,asa cum am aflat de la doamna doctor chiar si 3 ani cu reactualizarile anuale aferente...
Cu prietenie,
Marius Ignea,
Timisoara.
-
- Posts: 263
- Joined: 08 Feb 2011, 15:18
- Location: Timisoara
Voluntariat mai complex...-constatari...
Deja am o luna in care asist la o clasa de deficienti de auz..
As putea trage niste constatari CIT se poate de reale si extrem de dure...
Poate mai demult spuneam ca ar trebui sa se tina cont de intelectul unui copil deficient de auz in invatamintul de masa...si tind sa spun cu tristete ca ASA ESTE!!!
La mine pot spune ca a fost un noroc incredibil prin colaborarea parintilor cu minunatul meu mentor precum si cu cadrele didactice,si dorinta mea de a arata ca POT si VREAU poate au cumpanit in balanta realizarii mele de acum...
De ce??
Pentru ca acolo unde asist la acea clasa de a intiia am doi elevi implantati(dupa virsta de 4-5 ani)care din pacate nu poseda un bun vocabular oral,fiind dependenti de limbajul mimico-gestual precum si de dactileme-acel alfabet dactilemic inovat de BONET in anii 1500(scrisesem de o istorie a invatamintului special al deficientilor de auz anul trecut)..Este trist sa vezi cum citiva copii care au o buna informatie auditiva perceputa exceptional ar ramine ,,pierduti'' in societatea actuala INCA dominata de prejudecati...
La copiii din internat nu am nici un elev implantat si sint 43 de copii care ramin peste sfirsitul de saptamina acolo la scoala...
MACAR faptul sa aiba o posesie buna a labiolecturii pe baza unor bune cunostinte asa-zis ,,orale''poate ar conta EXTREM DE MULT la acei copii,care din pacate NU se mai foloseste,CU TOATE CA,la o consumare sau defectiune a consumabilelor este MAI MULT decit necesara...
Este o trista realitate ca multi dintre copii ramin in lumea LOR unde se simt bine in limbajul si comunicarea pe care o folosesc,INSA pe viitor in contact cu ,,normalii'' se lovesc de neintelegerea lor de a se exprima sau de prejudecati obtuze...
Acei copii implantati NU ar fi prostuti insa poate si dezinteresul unor parinti ii impinge intr-o lume in care o investitie facuta asupra unui implant(decontata de CAS sau cu rate bancare)este irosita in mod cit se poate de inconstient...
Nu stiu in mod cert cum se integreaza pe mai departe copiii implantati de la Sibiu sau alte scoli-unde am inteles ca este o proportie MULT mai eficienta decit aici la Timisoara,aici TIND SA NU SUPAR cadre didactice sau parinti de la aceste scoli speciale-pentru ca intra si Cluj sau Oradea si multe alte scoli...
Poate citiva dintre voi stiu ca exista un foarte bun liceu la Cluj sau anumite scoli de meserii unde opteaza marea majoritate a absolventilor unui ciclu scolar complex preliceal..Ca meserii nu ar fi grele insa sint prost remunerate si depind si de mediul unde lucreaza acesti copii deficienti de auz pe viitor(aici vorbesc de intelegere si toleranta)-bucatar-patiser,croitor,mecanic,timplar sau cu bune abilitati in operare calculator si altele...
Din pacate FOARTE PUTINI de la Pufan continua in invatamintul liceal asa-zis ,,normal",intr-un ciclu complet 2 au reusit sa intre in liceu dar au fost respinsi rapid(a se citi lasati corijenti sau repetenti)urmind apoi o scoala de meserii tipica pentru deficienti de auz cum ar fi la Timisoara sau Craiova...Si tot cam 2 elevi urmeaza liceul de deficienti de la Cluj...Din 8-10 absolventi ai clasei a 8-a nu ar fi un procent rau dar munca acestor cadre didactice intr-o perioada lunga de timp,si comoditatea acestora de a trai in lumea semnelor pe mine personal ma oripileaza,dar nu sint inca in masura sa dau verdicte...
Sincer as putea spune ca sint cutremurat de aceasta situatie si totusi constient ca lipsa de informare si adevarata integrare a copiilor deficienti de auz fie protezati(dat fiind ca nu au o pierdere asa de mare de auz) fie implantati duce la aceasta situatie sociala tragica...
Lupta multora dintre voi dragi parinti care ati investit material si moral pentru a-si putea integra copilul in societate prin acest prim pas in scoala de masa cu zeci de drumuri la forul de resort(director de scoala sau inspector scolar)-nu enumar toti parintii pe care i-am cunoscut cu mare bucurie la Sovata in 2011sau in taberele regionale VEST-lista ar fi foarte lunga...Aceasta lupta trebuie sa se concretizeze evident pe cale pasnica,pentru ca nu numai copiii vostri se lovesc de anumite dogme ci si voi,prin comunicarea cu parintii celorlalti colegi,,normali''sau cadre didactice...
Si sa nu uitam ca deja citiva la toamna in noul an scolar vor intra in gimnaziu,ceea ce implica un dialog cu mai multe cadre didactice,implicit alti parinti,dat fiind ca dupa ciclul primar se face o selectie de-a dreptul ilogica,a anumitor calificative...cind s-ar putea continua acelasi format de clasa pina la finalul gimnaziului...pentru multi dintre copiii vostri va fi greu sa-si faca noi prieteni si sa dovedeasca faptul ca NU au ajuns intrimplator in calasa a 5-a...
Cam atit...
Cu prietenie,
Marius Ignea,
Timisoara.
As putea trage niste constatari CIT se poate de reale si extrem de dure...
Poate mai demult spuneam ca ar trebui sa se tina cont de intelectul unui copil deficient de auz in invatamintul de masa...si tind sa spun cu tristete ca ASA ESTE!!!
La mine pot spune ca a fost un noroc incredibil prin colaborarea parintilor cu minunatul meu mentor precum si cu cadrele didactice,si dorinta mea de a arata ca POT si VREAU poate au cumpanit in balanta realizarii mele de acum...
De ce??
Pentru ca acolo unde asist la acea clasa de a intiia am doi elevi implantati(dupa virsta de 4-5 ani)care din pacate nu poseda un bun vocabular oral,fiind dependenti de limbajul mimico-gestual precum si de dactileme-acel alfabet dactilemic inovat de BONET in anii 1500(scrisesem de o istorie a invatamintului special al deficientilor de auz anul trecut)..Este trist sa vezi cum citiva copii care au o buna informatie auditiva perceputa exceptional ar ramine ,,pierduti'' in societatea actuala INCA dominata de prejudecati...
La copiii din internat nu am nici un elev implantat si sint 43 de copii care ramin peste sfirsitul de saptamina acolo la scoala...
MACAR faptul sa aiba o posesie buna a labiolecturii pe baza unor bune cunostinte asa-zis ,,orale''poate ar conta EXTREM DE MULT la acei copii,care din pacate NU se mai foloseste,CU TOATE CA,la o consumare sau defectiune a consumabilelor este MAI MULT decit necesara...
Este o trista realitate ca multi dintre copii ramin in lumea LOR unde se simt bine in limbajul si comunicarea pe care o folosesc,INSA pe viitor in contact cu ,,normalii'' se lovesc de neintelegerea lor de a se exprima sau de prejudecati obtuze...
Acei copii implantati NU ar fi prostuti insa poate si dezinteresul unor parinti ii impinge intr-o lume in care o investitie facuta asupra unui implant(decontata de CAS sau cu rate bancare)este irosita in mod cit se poate de inconstient...
Nu stiu in mod cert cum se integreaza pe mai departe copiii implantati de la Sibiu sau alte scoli-unde am inteles ca este o proportie MULT mai eficienta decit aici la Timisoara,aici TIND SA NU SUPAR cadre didactice sau parinti de la aceste scoli speciale-pentru ca intra si Cluj sau Oradea si multe alte scoli...
Poate citiva dintre voi stiu ca exista un foarte bun liceu la Cluj sau anumite scoli de meserii unde opteaza marea majoritate a absolventilor unui ciclu scolar complex preliceal..Ca meserii nu ar fi grele insa sint prost remunerate si depind si de mediul unde lucreaza acesti copii deficienti de auz pe viitor(aici vorbesc de intelegere si toleranta)-bucatar-patiser,croitor,mecanic,timplar sau cu bune abilitati in operare calculator si altele...
Din pacate FOARTE PUTINI de la Pufan continua in invatamintul liceal asa-zis ,,normal",intr-un ciclu complet 2 au reusit sa intre in liceu dar au fost respinsi rapid(a se citi lasati corijenti sau repetenti)urmind apoi o scoala de meserii tipica pentru deficienti de auz cum ar fi la Timisoara sau Craiova...Si tot cam 2 elevi urmeaza liceul de deficienti de la Cluj...Din 8-10 absolventi ai clasei a 8-a nu ar fi un procent rau dar munca acestor cadre didactice intr-o perioada lunga de timp,si comoditatea acestora de a trai in lumea semnelor pe mine personal ma oripileaza,dar nu sint inca in masura sa dau verdicte...
Sincer as putea spune ca sint cutremurat de aceasta situatie si totusi constient ca lipsa de informare si adevarata integrare a copiilor deficienti de auz fie protezati(dat fiind ca nu au o pierdere asa de mare de auz) fie implantati duce la aceasta situatie sociala tragica...
Lupta multora dintre voi dragi parinti care ati investit material si moral pentru a-si putea integra copilul in societate prin acest prim pas in scoala de masa cu zeci de drumuri la forul de resort(director de scoala sau inspector scolar)-nu enumar toti parintii pe care i-am cunoscut cu mare bucurie la Sovata in 2011sau in taberele regionale VEST-lista ar fi foarte lunga...Aceasta lupta trebuie sa se concretizeze evident pe cale pasnica,pentru ca nu numai copiii vostri se lovesc de anumite dogme ci si voi,prin comunicarea cu parintii celorlalti colegi,,normali''sau cadre didactice...
Si sa nu uitam ca deja citiva la toamna in noul an scolar vor intra in gimnaziu,ceea ce implica un dialog cu mai multe cadre didactice,implicit alti parinti,dat fiind ca dupa ciclul primar se face o selectie de-a dreptul ilogica,a anumitor calificative...cind s-ar putea continua acelasi format de clasa pina la finalul gimnaziului...pentru multi dintre copiii vostri va fi greu sa-si faca noi prieteni si sa dovedeasca faptul ca NU au ajuns intrimplator in calasa a 5-a...
Cam atit...
Cu prietenie,
Marius Ignea,
Timisoara.
Re: Episoade din viata...
Dupa aceste triste dar foarte reale constatari despre calitatea invatamantului special timisean, vreau sa va arat cum se vede acelasi invatamant din perspectiva inspectorului scolar general din acelasi judet. Articolul aparut sambata intr-un ziar foarte bine vandut pe plan local http://agenda.ro/flashpage/1373/vineri- ... -2012.html pag.2 "Vrem sa dezvoltam o cultura a invatamantului special" seamana foarte bine cu cele din timpul comunismului care ne laudau productiile record in timp ce in magazine batea vantul. Desi, daca cititi articolul o sa vedeti ca exista foarte mult personal specializat, in Timisoara nu exista nici un logoped (platit de stat evident) care sa lucreze cu copii cu implant cohlear, desi acest lucru s-a cerut in mod repetat. Bunele rezultate la concursuri pe care le vede inspectorul se datoreaza in primul rand unor copii perfect normali dar care au ajuns in invatamantul special din cauza saraciei....
-
- Posts: 263
- Joined: 08 Feb 2011, 15:18
- Location: Timisoara
Despre articolul ,,fantoma"
Am citit si m-am minunat la aceste articol din presa timiseana...
Noi la prima intilnire de la Buzias il invitasem pe ,,ilustrul''inspector pentru a-i pune pe tapet diferenta dintre un copil implantat timpuriu si un copil deficient de auz,insa acesta nu ne-a onorat invitatia din cauza unor varii probleme institutionale...Probabil am omis acest fapt in topicul ,,Tabere regionale"
Pentru ca un copil implantat reuseste foarte bine sa nu fie deosebit de acei copii,,normali''insa obtuzitatile cotidiene si lupta incredibila a multor parinti pentru a-i integra in invatamintule de masa se pare ca nu-l impresioneaza pe acest ,,ilustru''...
Ca alte aspecte din articolul pe care multi l-ati citit sint destule minciunele de insirat...
1)Centrul Speranta care incepe sa se extinda si la sate are un patronat al Inspectoratului Scolar Timis DOAR CU NUMELE,ei supravietuiesc prin donatii si fonduri POSDRU,ca ONG de sine-statator...
2)In ceea ce priveste situatia concursurilor sint concursuri TOTAL diferite fata de scolile normale care au olimpiade...Programa scolara este aproape IDENTICA la Liceul Teoretic Iris Timisoara versus scoli normale(la ambliopi),la nevazatori exista un concurs EXCLUSIV in limbaj Braille...
3)La Neveanu Timisoara sint copii cu mai multe diagnostice,hiperactivitate,locomotorii sau mintale usoare,si din punct de vedere social sint ori multi frati ori de la Casa Copilului...Depinde doar de profesorul implicat in activitatea didactica-acolo de asemenea sint concursuri de tipul invatamintului special...
4)Exista in fiecare an un concurs national pentru toti elevii apartinatori scolilor de deficienti de auz-Timisoara,Cluj Sibiu,si altele,la care programa scolara este diferita fata de scolile normale,anul acesta editia acestui concurs este la Cluj-cu materii ca romana,istorie,informatica,matematica...Anul trecut elevii de la CSEI ,,Constantin Pufan''au luat cele mai multe premii,sint curios in acest an ce va fi...De regula participa elevii claselor a VII-a si a VIII-a...
5)Despre scoala ,,Atanasiu''(de meserii-sau profesionala)din Timisoara,unde a fost mentorul meu profesor acolo,,,ilustrul''inspector a omis cu buna stiinta faptul ca paleta de meserii oferita este mult mai saraca decit in anii 1980...atunci erau si zugravi,bobinatori,lacatusi,turnatori....Si totodata acum aceasta paleta actuala oferita de scoala de meserii pe care am enumerat-o intr-o postare anterioara este saraca si slab remunerata pe viitor cind absolventii cauta cu GREU un loc de munca...In anii 1980 pe vremea cind era mentorul meu acolo la aceea scoala se folosea foarte bine labiolectrura,pe linga limbajul semnelor si o destul de buna exprimare orala(si sa NU UITAM ca majoritatea elevilor de atunci NU NICI MACAR aveau aparate auditive...).Acum in prezent multi elevi cu toate ca au informatii auditive datorita protezelor auditive NU poseda un foarte bogat vocabular oral...fiind dependenti de limbajul semnelor...Sint citiva care ar cunoaste foarte bine o exprimare orala de baza,insa din comoditate comunica pe limbajul semnelor,AICI DE VINA sint profesorii scolii Atanasiu care nu comunica verbal cu ei si NU-I incurajeaza sa vorbeasca,complacindu-se si ei sa se exrpime in limbajul semnelor....
Si totodata acest ,,ilustru''inspectoras uita ca intrarea pe piata muncii oricarui absolvent a unei scoli speciale este FOARTE dificila...
Si apoi la urma urmei ce sa mai spui si cu politichia asta,unde in prezent se bat unii si altii cu trandafirasi in piept,caramida din anii '80 sau ciocanul si secera nu mai sint de actualitate...
Dar totusi este mare pacat ca acest invatamint in general(fie normal fie defiecienti) este politizat,ciolanele care ademenesc din 4 in 4 ani alti ,,ciumpalaci'' de partide,neglijeaza din pacate nivelul cultural si educational al tinerilor...
Cam atit...
Cu prietenie,
Marius Ignea,
Timisoara.
Noi la prima intilnire de la Buzias il invitasem pe ,,ilustrul''inspector pentru a-i pune pe tapet diferenta dintre un copil implantat timpuriu si un copil deficient de auz,insa acesta nu ne-a onorat invitatia din cauza unor varii probleme institutionale...Probabil am omis acest fapt in topicul ,,Tabere regionale"
Pentru ca un copil implantat reuseste foarte bine sa nu fie deosebit de acei copii,,normali''insa obtuzitatile cotidiene si lupta incredibila a multor parinti pentru a-i integra in invatamintule de masa se pare ca nu-l impresioneaza pe acest ,,ilustru''...

Ca alte aspecte din articolul pe care multi l-ati citit sint destule minciunele de insirat...
1)Centrul Speranta care incepe sa se extinda si la sate are un patronat al Inspectoratului Scolar Timis DOAR CU NUMELE,ei supravietuiesc prin donatii si fonduri POSDRU,ca ONG de sine-statator...
2)In ceea ce priveste situatia concursurilor sint concursuri TOTAL diferite fata de scolile normale care au olimpiade...Programa scolara este aproape IDENTICA la Liceul Teoretic Iris Timisoara versus scoli normale(la ambliopi),la nevazatori exista un concurs EXCLUSIV in limbaj Braille...
3)La Neveanu Timisoara sint copii cu mai multe diagnostice,hiperactivitate,locomotorii sau mintale usoare,si din punct de vedere social sint ori multi frati ori de la Casa Copilului...Depinde doar de profesorul implicat in activitatea didactica-acolo de asemenea sint concursuri de tipul invatamintului special...
4)Exista in fiecare an un concurs national pentru toti elevii apartinatori scolilor de deficienti de auz-Timisoara,Cluj Sibiu,si altele,la care programa scolara este diferita fata de scolile normale,anul acesta editia acestui concurs este la Cluj-cu materii ca romana,istorie,informatica,matematica...Anul trecut elevii de la CSEI ,,Constantin Pufan''au luat cele mai multe premii,sint curios in acest an ce va fi...De regula participa elevii claselor a VII-a si a VIII-a...
5)Despre scoala ,,Atanasiu''(de meserii-sau profesionala)din Timisoara,unde a fost mentorul meu profesor acolo,,,ilustrul''inspector a omis cu buna stiinta faptul ca paleta de meserii oferita este mult mai saraca decit in anii 1980...atunci erau si zugravi,bobinatori,lacatusi,turnatori....Si totodata acum aceasta paleta actuala oferita de scoala de meserii pe care am enumerat-o intr-o postare anterioara este saraca si slab remunerata pe viitor cind absolventii cauta cu GREU un loc de munca...In anii 1980 pe vremea cind era mentorul meu acolo la aceea scoala se folosea foarte bine labiolectrura,pe linga limbajul semnelor si o destul de buna exprimare orala(si sa NU UITAM ca majoritatea elevilor de atunci NU NICI MACAR aveau aparate auditive...).Acum in prezent multi elevi cu toate ca au informatii auditive datorita protezelor auditive NU poseda un foarte bogat vocabular oral...fiind dependenti de limbajul semnelor...Sint citiva care ar cunoaste foarte bine o exprimare orala de baza,insa din comoditate comunica pe limbajul semnelor,AICI DE VINA sint profesorii scolii Atanasiu care nu comunica verbal cu ei si NU-I incurajeaza sa vorbeasca,complacindu-se si ei sa se exrpime in limbajul semnelor....
Si totodata acest ,,ilustru''inspectoras uita ca intrarea pe piata muncii oricarui absolvent a unei scoli speciale este FOARTE dificila...
Si apoi la urma urmei ce sa mai spui si cu politichia asta,unde in prezent se bat unii si altii cu trandafirasi in piept,caramida din anii '80 sau ciocanul si secera nu mai sint de actualitate...
Dar totusi este mare pacat ca acest invatamint in general(fie normal fie defiecienti) este politizat,ciolanele care ademenesc din 4 in 4 ani alti ,,ciumpalaci'' de partide,neglijeaza din pacate nivelul cultural si educational al tinerilor...
Cam atit...
Cu prietenie,
Marius Ignea,
Timisoara.
-
- Posts: 263
- Joined: 08 Feb 2011, 15:18
- Location: Timisoara
Re: Episoade din viata...CIUDATENIE!!
Inainte de 1 martie 2012 am acordat un interviu vis-a-vis de situatia mea de deficient de auz in invatamintul superior la TVR referindu-ma la intelegere...toleranta sau experienta mea de viata...
Reporterita respectiva a avut ,,temele facute''vizualizindu-mi linkul meu de pe Youtube precum si articolele de ziar de la,,Adevarul''(mai 2011 si februarie 2012-pe care le-am trimis si in cadrul acestui Forum)
Acel interviu a aparut pe 4 martie 2012 la ,,JURNAL REGIONAL'' (ora 20.oo la TVR INFo si TVR TIMISOARA,in reluare de la ora 10.oo a doua zi)intr-un reportaj amplu in care au fost inclusi presedintele Asociatiei Nationale a Surzilor Romania(ANSR)filiala Timisoara,domnul Carol Verok,precum si o profesoara de a mea doamna Claudia Borca,unde am practica pedagogica de efectuat si anumite prezentari de seminarii...(in jur de 12 minute maxim..).
EU personal nu am apucat sa vad mixajul pe acest post,insa multe cunostinte de ale mele au anuntat faptul ca as fi aparut pe postul respectiv.
Luind contactul cu reporterita de la TVR in cele din urma am aflat cu stupoare ca acest mixaj de reportaj NU se gaseste pe internet,deoarece sint doar 24 de ore in care ar aparea on-line,dupa care se ,,sterge''
Ciudatenia pe care o semnalez acum ar fi faptul ca incercind cumva sa obtin linkul m-am lovit de problema copyright-ului...Sigla unei TVR fie nationale fie locale trebuie aprobata de mai marii de la Bucuresti,cu interdictie de trimitere pe Youtube sau alte modalitati de difuzare virtuale...
Ce paradox!!!Eu mai deschid linkul ,,Stirile Pro TV''si observ ca peste 75% din reportaje sint descarcate pe internet...Nu sint in masura sa critic aceasta absurda secretomanie a copyright-ului TVR,insa NICI macar nu m-am vazut la TV..
( fapt ce ma face sa rid ...
Un weekend minunat tuturor!!
Cu prietenie,
Marius Ignea,
Timisoara.
Reporterita respectiva a avut ,,temele facute''vizualizindu-mi linkul meu de pe Youtube precum si articolele de ziar de la,,Adevarul''(mai 2011 si februarie 2012-pe care le-am trimis si in cadrul acestui Forum)
Acel interviu a aparut pe 4 martie 2012 la ,,JURNAL REGIONAL'' (ora 20.oo la TVR INFo si TVR TIMISOARA,in reluare de la ora 10.oo a doua zi)intr-un reportaj amplu in care au fost inclusi presedintele Asociatiei Nationale a Surzilor Romania(ANSR)filiala Timisoara,domnul Carol Verok,precum si o profesoara de a mea doamna Claudia Borca,unde am practica pedagogica de efectuat si anumite prezentari de seminarii...(in jur de 12 minute maxim..).
EU personal nu am apucat sa vad mixajul pe acest post,insa multe cunostinte de ale mele au anuntat faptul ca as fi aparut pe postul respectiv.
Luind contactul cu reporterita de la TVR in cele din urma am aflat cu stupoare ca acest mixaj de reportaj NU se gaseste pe internet,deoarece sint doar 24 de ore in care ar aparea on-line,dupa care se ,,sterge''
Ciudatenia pe care o semnalez acum ar fi faptul ca incercind cumva sa obtin linkul m-am lovit de problema copyright-ului...Sigla unei TVR fie nationale fie locale trebuie aprobata de mai marii de la Bucuresti,cu interdictie de trimitere pe Youtube sau alte modalitati de difuzare virtuale...
Ce paradox!!!Eu mai deschid linkul ,,Stirile Pro TV''si observ ca peste 75% din reportaje sint descarcate pe internet...Nu sint in masura sa critic aceasta absurda secretomanie a copyright-ului TVR,insa NICI macar nu m-am vazut la TV..

Un weekend minunat tuturor!!
Cu prietenie,
Marius Ignea,
Timisoara.
-
- Posts: 263
- Joined: 08 Feb 2011, 15:18
- Location: Timisoara
Niste Florii minunate tuturor!!
Va doresc niste Florii minunate tuturor,atit celor ce-si serbeaza numele,dar si celorlalti membri ,pentru ca este un semn al primaverii care pe linga spiritul crestinesc trebuie sa ne faca mai buni !!
http://www.youtube.com/watch?v=x0WpTssh ... 56E22C6AA7
Cu prietenie,
Marius Ignea,
Timisoara.
http://www.youtube.com/watch?v=x0WpTssh ... 56E22C6AA7
Cu prietenie,
Marius Ignea,
Timisoara.
-
- Posts: 263
- Joined: 08 Feb 2011, 15:18
- Location: Timisoara
Sarbatori Fericite !!
Cu ocazia Sfintelor Pasti va dorec Sarbatori Fericite si tot ce va doriti!!
http://www.youtube.com/watch?v=IdzysgmaoNQ
Cu prietenie,
Marius Ignea,
Timisoara.
http://www.youtube.com/watch?v=IdzysgmaoNQ
Cu prietenie,
Marius Ignea,
Timisoara.