Mulți părinți au întrebări sau îngrijorări cu privire la pierderea auzului copilului lor pe care doresc să le discute cu audiologul. În timpul vizitelor aglomerate și stresante la clinică, părinții pot uita să pună anumite întrebări. Părinți ca dvs. au contribuit la crearea acestei liste de întrebări pentru a-i ajuta pe părinții de pretutindeni să obțină informațiile și sprijinul pe care îl caută. Întrebările din această listă sunt organizate pe subiecte. Unele întrebări pot conta mai mult pentru dvs. decât altele.
Dacă vi se pare util, puteți folosi această listă pentru a vă ajuta să vă amintiți ce să întrebați. Pentru întâlnirea cu audiologul, puteți selecta 2-3 întrebări care vă interesează cel mai mult sau vă puteți nota propriile întrebări înainte de vizita la clinică pentru a vă asigura că, în cele din urmă, veți discuta despre toate preocupările dumneavoastră.
𝗜. Diagnosticul copilului nostru
𝟏. Ce fel de pierdere a auzului are copilul meu?
𝟐. De ce reacționează copilul meu la unele sunete?
𝟑. Există instrumente care să mă ajute pe mine și pe alții să experimentăm cum este auzul pentru copilul meu?
𝟒. Auzul copilului meu se va îmbunătăți/înrăutăți în timp?
𝟓. Aparatele auditive remediază pierderea auzului în felul în care ochelarii remediază problemele de vedere?
𝟔. Cum decideți dvs. și familia mea ce tehnologie, dacă există, este potrivită pentru copilul meu?
𝟕. Este posibil ca vorbirea copilului meu să fie afectată?
𝟖. De multe ori ne simțim copleșiți de deciziile pe care trebuie să le luăm. Ne puteți ajuta să stabilim prioritățile acestor decizii?
𝟗. Există îngrijorări medicale de care ar trebui să știu?
𝟏𝟎. De ce este recomandat să vedem un genetician?
𝟏𝟏. Îmi este greu să mă împac cu diagnosticul și cu ce ar putea însemna acesta pentru copilul și familia mea. Cum pot obține sprijin?
𝗜𝗜. Preocupări de familie
𝟏𝟐. Cum pot împărtăși importanța dispozitivelor auditive cu familia și cu alte persoane?
𝟏𝟑. Ce resurse există pentru a ne ajuta să plătim nevoile de auz ale copilului nostru?
𝟏𝟒. Ce putem face acasă pentru a încuraja dezvoltarea comunicării copilului nostru?
𝟏𝟓. Ce resurse există pentru a construi încrederea copiilor, reziliența, abilitățile sociale?
𝟏𝟔. Dacă vrem să învățăm limbajul semnelor, cum/de unde începem?
𝟏𝟕. Care sunt modalitățile eficiente de a atrage atenția copilului meu și de a comunica?
𝟏𝟖. Cum îmi dau seama dacă copilul meu face progrese?
𝗜𝗜𝗜. Managementul Dispozitivelor
𝟏𝟗. Cât de mult ar trebui să folosească copilul meu aparatele auditive?
𝟐𝟎. Cum am grijă de aparatele auditive?
𝟐𝟏. Ce strategii folosesc părinții pentru a ține dispozitivele pe urechile copilului?
𝟐𝟐. Ce facem dacă aparatele auditive nu mai funcționează?
𝟐𝟑. Cum îmi pot încuraja copilul să se simtă încrezător în utilizarea aparatelor auditive?
𝟐𝟒. Va dura ceva timp pentru ca copilul meu să se obișnuiască cu aparatele sale auditive?
𝟐𝟓. Ar trebui să scoatem aparatele auditive când copilul doarme, când este alăptat etc?
𝟐𝟔. Când sunt atinse aparatele auditive, zgomotul de feedback ne deranjează copilul?
𝗜𝗩. Sisteme de asistență, acum și în viitor
𝟐𝟕. Aș dori să vorbesc cu alte persoane în situația noastră. Cum pot întâlni alți părinți cu copii cu deficiență de auz și/sau adulți care sunt hipoacuzici sau cu probleme de auz?
𝟐𝟖. Ce agenții/ instituții/ organizații sunt disponibile pentru a ne ajuta familia?
𝟐𝟗. Dacă aș dori sprijin de la un asistent social sau un consilier de familie, cum aș obține o recomandare?
𝟑𝟎. Cum pot ajuta îngrijitorul să sprijine nevoile de comunicare ale copilului nostru?
𝟑𝟏. Copiii cu nivelul de auz al copilului meu merg de obicei la școală alături de copii fără deficiențe de auz?
𝟑𝟐. De ce fel de ajutor va avea nevoie copilul meu dacă dorește să practice anumite sporturi, să învețe să cânte la instrumente muzicale și alte activități?
Dumneavoastră ce alte întrebări ați adăuga listei?
Lista de întrebări pentru pierderea auzului în copilărie pentru părinți/ Childhood Hearing Loss Question Prompt List (QPL) for Parents a fost elaborată de Phonak în consultare cu părinții din SUA. Lista oferă întrebări pentru a încuraja familiile să participe activ la discuțiile la întâlnirea la audiologie a copilului lor.